تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804358514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آژیر نابسامانی در مراکز درمانی غیردولتی مازندران/ حقوق بیماران زیرتیغ جراحی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران گزارش میدانی مهر؛
آژیر نابسامانی در مراکز درمانی غیردولتی مازندران/ حقوق بیماران زیرتیغ جراحی
ساری - خبرگزاری مهر: ایجاد بروز مشکل عفونت بعد از عمل جراحی برای 10 بیمار در یک بیمارستان خصوصی، نبود نیروی انسانی کارآمد، رعایت نشدن حقوق بیماران، هزنیه های بالای درمان تنها بخشی از مواردی است که آژیر نابسامانی را در مراکز درمانی غیردولتی مازندران بصدا درآورده و ضرورت نظارت جدی تر بر فعالیت این بخش را الزامی می سازد.



به گزارش خبرنگار مهر، بیش از 23 مرکز درمانی دولتی و غیردولتی با بیش از سه هزار تخت بیمارستانی در مازندران فعالیت دارند که در این بین سهم مراکز غیردولتی نیز در ارائه خدمات درمانی حائز اهمیت است.

باتوجه به نقش بیمارستان ها در دستیابی به جامعه سالم ،بازگرداندن سلامت بیماران ،حفظ سلامت افراد و ارتقاء آن  ، لذا بررسی و ارزیابی بیمارستان ها از جهات گونا گون از جمله عملکرد نیروی انسانی شاغل در سازمان های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی ، کیفیت تجهیزات و فضای فیزیکی بیمارستان ها ، ساماندهی و مقرون به صرفه شدن هزینه های درمانی به ویژه در بیمارستان های خصوصی،رعایت حقوق بیمار با توجه به اینکه بیماری که جهت درمان باید جسم خود را در اختیار پزشک قرار دهد باید حقوق او مورد توجه بوده و محدود به رضایت نامه بیمار نشود .

وجود پرسنل های پرخاشگر، عدم رعایت  همراهان و ملاقات کنندگان بیماران در مهیا کردن فضای ساکت و آرام که از نیازهای اصلی بیمار خسته و فرسوده است و وجود همهمه و صدای بلند در سالن های بیمارستان و بروز هرگونه سر و صدا بیانگر بازنگری برخی از بیمارستان ها در بخش منابع انسانی و مدیریت آن است و همچنین ارائه آموزش های لازم در بخش نیروی انسانی و سایر افراد مراجعه کننده به بیمارستان ها در جهت نهادینه سازی تأمین امنیت روانی و سلامت روحی بیماران امری حائز اهمیت است.

بیمارستان" شفای" ساری یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان خصوصی استان است که با مشکلاتی از جمله نیروی انسانی ناکارآمد مواجه بوده و رعایت حقوق بیمار محدود به رضایت نامه و هزینه های بالای درمان، آژیر نابسامانی را در این بیمارستان به صدا درآورده است.

معصومه رمضانی نتاج مادر یکی از بیماران با نام رامین که در بیمارستان شفای ساری بستری بود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پنج  روز از عمل جراحی ریه پسرم می گذرد و با توجه به اینکه بیمارستان خصوصی آمدیم و هزینه زیادی را متقبل شدیم تا در آسایش بیشتری باشیم ولی برخورد نادرست نگهبانان و پرستاران این بیمارستان خستگی و نگرانی ما را بیشتر کرد.

 وی با بیان اینکه بیمارستان مکانی است که رعایت سکوت از ضروریات است اظهار داشت : سکوت نه توسط همراهان و ملاقات کنندگان رعایت می شود و نه توسط پرسنل خود بیمارستان .

هزینه های بالای درمانی/ وجود نقص در سیستم پرستاری رمضانی نتاج با اشاره به هزینه های بالای بیمارستان گفت :با توجه به اینکه بیمار ما بیمه تکمیلی است، با این حال مبلغی برای دکتر معالج و 500هزار تومان هم به حساب بیمارستان واریز کردیم و  برای همراه بیمار بابت هر شب  25هزار برای کارت همراه پرداخت می شود و این هزینه زیادی است. رمضانی نتاج به نواقص موجود در کمک رسانی پرستاران اشاره کرد و گفت : دیروز پسرم عمل جراحی سنگینی داشت و باید یک مقداری راه می بردیم و اطلاعی از ضرورت بستن کمربند مخصوص مریض نداشتیم و همچنین در هنگام خواباندن پسرم بر روی تخت چون تنها بودم و کسی نبود که کمک کند بیمار درد خیلی زیادی را متحمل شد.

ضرورت تنظیم رضایت نامه با مفاد قانونی

محمدمهدی عرب خزائلی بیماری که برای عمل انحراف بینی به این بیمارستان مراجعه کرده بود در گفت وگو با خبرنگار مهر به دریافت رضایت نامه از بیمار و یا بستگان بیمار در هنگام پذیرش اشاره کرد و گفت: طی این فرم  بیمار به پزشک یا پزشکان بیمارستان اجازه می دهد هر نوع معالجه و در صورت لزوم عمل جراحی و یا انتقال خون که لازم باشد انجام دهند و با امضای آن فرم برائت پزشک از اقدامات انجام شده را اعلام می کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه رضایت نامه در حکم یک سند رسمی محسوب می شود محتوای آن باید طبق مفاد قانونی تنظیم شود.

عرب خزائلی با بیان اینکه طبق گفته دکتر معالج خود 7:30 صبح به بیمارستان مراجعه کردم گفت: هشت ساعت از حضورم در بیمارستان سپری شده بود و این انتظار بخش زیادی از انرژی من را از بین برد.

برخورد زیردست مابانه با مریض

مینو ثنایی همراه بیمار دیگری که برای عمل جراحی به بیمارستان شفا آمده بود در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مریض زیردست نیست که اینگونه با او برخورد شود گفت : در شهرهای خیلی بزرگ اینگونه برخوردها وجود ندارد و در واقع رفتار پرسنل به گونه ایست که آرامش و اعتماد به بیمار و همراهان می دهند. وی با اشاره به ضعف مدیریتی این بیمارستان افزود : مریض نیاز به آرامش دارد ولی همهمه آنقدر زیاد است که مانع استراحت بیمار می شود.

ثنایی در ادامه به هزینه های بالای این بیمارستان اشاره کرد و گفت :با توجه به اینکه مبلغی به عنوان دستمزد دکتر معالج و همچنین هزینه بیمارستان پرداخت می شود بخش قابل توجهی نیز از بیمه کسر می گردد به طور که اگر در سال 2 بار از این موارد پیش آید سقف تعهدات بیمه تمام خواهد شد.  

صفیه حیدری همراه بیمار دیگر در بیمارستان در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن معرفی خود به عنوان مشاور و روانشناس گفت : یکی از اشکالات موجود این است که زمانیندی که به بیماران می دهند نباید طوری باشد که بیمار چندین ساعت  در بیمارستان معطل شود تا نوبت عمل او شود چون بیمار در این مدت زمانی با دیدن وضعیت نامناسب سایر بیماران روحیه خود را تا حدودی از دست می دهد و نیرو و انرژی کافی برای او نمی ماند. وی با بیان اینکه بیمار استرس خاص خود را دارد و دیدن بیماران دیگر به استرس او می افزاید گفت :یک پزشک می داند که در روز چه عمل هایی دارد و زمانبندی را دارد بنابراین باید به وضعیت روحی بیمار کرده و حداکثر زمان انتظار بیمار 1 ساعت باشد نه 8 ساعت.

پزشک با بیمار همدلی کند/ضرورت خودشناسی پزشک و پرسنل بیمارستان

حیدری ادامه داد : مدیریت در برنامه زمانبدی و اولویت دادن به روحیه بیمار همه باعث می شود که پزشک ارتباط خوب با بیمار داشته باشد و پزشک با بیمار همدلی کند که متاسفانه تنها چیزی که در بیمارستان ها نیست همدلی پزشک با بیمار است.

وی بیان داشت : وقتی پزشک یک جمله مثبت به بیمار می گوید بیمار احساس می کند که توسط دکتر دیده شده و مورد توجه قرار گرفته  پس یک نوازش می گیرد و همین باعث بالا رفتن اعتناد به نفس و در نتیجه انرژی مثبت شده و بهبودی را تسریع می بخشد.

حیدری افزود :خود پزشک و پرسنل بیمارستان برای اینکه با روحیه خوب با بیمار رفتار کنند نیاز به یک خود شناسی دارند و برخورد سنگین با مراجعه کننده نداشته باشند و این تعامل و ارتباط باید بین بیمار و پزشک و کادر درمانی  وجود داشته باشد.

فاصله زیاد بین پزشک و بیمار

وی با بیان اینکه بین یک بیمار و پزشک فاصله خیلی زیادی وجود دارد گفت :دکتر مشغول حرف زدن است ولی نگاه اخم آلود و خسته ای دارد و برخورد سنگین او مانع از برقراری ارتیاط می شود و با توجه به اینکه  بیمار پزشک خود را خیلی باور دارد و پزشکان با جملات مثبت می تواند روحیه بیمار را بالا برده و روند بهبود را تسریع کنند. بروز اتفاق نادر در تاریخ درمان مازندران/ جراحی پردردسر در یک بیمارستان غیردولتی به گزارش مهر، وضعیت دیگر بیمارستان بخش خصوصی مازندران در ساری نیز تعریف چندانی ندارد و بروز مشکل برای 10 بیمار در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان، یکی از نادرترین اشتباهات پزشکی را در این مرکز درمانی رقم زد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه 10 نفر در هفته گذشته دریک اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان ساری دچار عفونت محل عمل جراحی شدند گفت: دو نفر از این بیماران برای ادامه سیر درمان به مراکز فوق تخصصی ارجاع شدند. علیرضا مردانشاهی با اشاره به مشکل پیش آمده در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان ساری گفت: مراتب با توجه به شرح وظایف معاونت درمان در  حفظ و ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش به بیماران  ، به طور جدی در حال پیگیری است. وی گفت:  با توجه به گزارش اولیه مشکل پیش آمده برای بیماران در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان، موضوع از طریق مرکز درمانی و کارشناسان نظارت دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد پیگیری قرار گرفت. وی ادامه داد: بر اساس بررسی وگزارش اولیه تعدادی از بیماران یکی از اتاق عمل های آن مرکز (10 نفر )در روز دوشنبه مورخ  23 تیرماه دچار عفونت محل عمل  جراحی گردیدند که بعداز اقدامات و مداخلات بیمارستان ، چهار نفر از بیماران بهبودی یافته و ترخیص شده اند و چهار نفر دیگر فعلا در این مرکز بستری و در حال مداوا هستند و دو نفر دیگر که مشکل جدی دارند که به مراکز فوق تخصصی جهت ادامه سیر درمان ارجاع شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: طبق گزارش اولیه در اتاق عمل مذکور طی روز های بعد از  واقعه40  عمل جراحی از همان نوع  بدون عارضه صورت گرفته است. وی افزود: با توجه به بررسی  های انجام شده از پرونده بیماران ، ارزیابی محیط اتاق عمل ، عملکرد بخش CSR ، اخذ گزارش از پزشکان معالج و پرسنل اتاق عمل و کشت های متعدد اخذ شده ، در حال حاضر به منظور حصول اطمینان از ایمنی بیماران کلیه اعمال جراحی بخش چشم بیمارستان خصوصی مذکور  به حالت تعلیق در آمده است.

مردانشاهی در خصوص پیگیری حقوقی حادثه عنوان کرد: دانشگاه ضمن عمل به تعهدات و وظایف خود ، همچنین نتایج بررسی های میدانی و مستندات موجود را به مراجع ذیصلاح منعکس شد.

مردانشاهی با بیان اینکه کمیته های بیمارستانی مربوطه برای بررسی علت موضوع و ارائه گزارش نهایی به معاونت درمان دانشگاه در حال انجام اقدامات لازم می باشند، اظهار داشت: مراتب با توجه به شرح وظایف معاونت درمان در حفظ و ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش به بیماران  به طور جدی در حال پیگیری است. هر چند فعالیت  اتاق عمل این بیمارستان بخش خصوصی به حالت تعلیق درآمده است اما  بدیهی است با عنایت به تعداد بالای خدمت گیرندگان از مراکز درمانی  و ضرورت حفظ اعتماد بین درمانگر و بیمار، نظارت و توجه بیشتر بر فعالتی اینگونه مراکز امری ضروری است.


۱۳۹۳/۵/۵ - ۱۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن