تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819451770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیار گروس میزبان برگزاری جشنواره سراسری اسب کردی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دیار گروس میزبان برگزاری جشنواره سراسری اسب کردی سنندج - ایرنا - دبیر هیات سوارکاری استان کردستان از برگزاری جشنواره سراسری اسب کردی در 17 مرداد امسال در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف معرفی اسب کردی و تشویق پرورش دهندگان به نگهداری، تولید و حفظ این ن‍ژاد برگزار می شود.


اقبال میهمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این جشنواره با همکاری هیات سوارکاری شهرستان بیجار، فرمانداری بیجار و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در سه رده سنی یک سال، سه سال و سه سال به بالا برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در حاشیه این جشنواره، برنامه ها و جشنواره های بومی محلی همچون رقص اسب کردی، مارپیچ، پرچم و امداد که توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان ثبت شده اند، برگزار خواهد شد.
میهمی از همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در جهت برگزاری این جشنواره ها و بازی های بومی محلی اسب کردی در سال های گذشته نیز قدردانی کرد.
دبیر هیات سوارکاری استان کردستان در ادامه گفت: پس از میکروچیپ گذاری و مطالعه آزمایش های خونی از 800 اسب موجود در استان، مشخص شد تنها حدود 80 راس آنها نژاد اسب اصیل کردی هستند.
میهمی افزود: این وضعیت زنگ خطری برای بقای نژاد ارزشمند و اصیل اسب کردی است و باید با برنامه ریزی مناسب برای حمایت از این نژاد و تکثیر آن، نگذاریم جمعیت اسب کردی کاهش یابد.
اسب نژاد کردی یکی از اصیل ترین نژادهای اسب ایرانی است و بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان، اسب عرب در دو هزار سال گذشته از این نژاد تکثیر یافته است.
اسب اصیل نژاد کردی قدی به طور متوسط 170 سانتیمتر با بدن کوتاه، اندامی عضلانی و سینه فراخ، پر نقش، پر خون و دست و پا و کمر قوی دارد.
این نژاد از قدیم الایام نماد فرهنگی تاریخی مردم کرد بوده و داشتن آن همواره برای خانواده ها مایه فخر و مباهات بوده است.
اسب اصیل نژاد کردی علاوه بر توانمندی جسمانی، بسیار با هوش، مطیع، صبور و مقاوم در مسافت های طولانی است و به این دلیل همواره در مسابقات استقامت و چوگان بسیار موفق ظاهر می شود.ک/3
7346/533



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن