تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819922103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزیره کیش می تواند قطب تیراندازی جنوب کشور شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس هیات تیراندازی کیش: جزیره کیش می تواند قطب تیراندازی جنوب کشور شود کیش - ایرنا - رییس هیات تیراندازی جزیره کیش با بیان اینکه ظرفیت های لازم برای برپایی اردوهای ورزشی در این منطقه وجود دارد افزود: برگزاری اردوهای آمادگی و تدارکاتی در خارج از کشورهزینه بر است که با احداث یک مجموعه تخصصی می توان کیش را به قطب تیراندازی در منطقه جنوب کشور تبدیل کرد.


حسین محبیان، شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد توسعه رشته تیراندازی وظرفیت های موجود در جزیره گفت:بر اساس چشم انداز 20 ساله کشور که زیر بنای توسعه همه جانبه در کشور است و با توجه به توسعه پذیری منطقه آزاد کیش ، ایجاد فضاهای ورزشی درمناطق دارای ظرفیت، امری ضروری به شمار می رود.
وی گفت: ایجاد یک باشگاه و مجموعه ورزشی تخصصی برای رشته تیراندازی در کیش زمینه مناسبی برای شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای نهفته و معرفی برترین ها به مسابقات باشگاهی ، کشوری و جهانی خواهد بود ، همچنین می توان از ظرفیت این مجموعه برای برگزاری مسابقات داخلی و میزبانی بین باشگاهی و باشگاه های خارج از کشور استفاده کرد.
محبیان با بیان اینکه دین اسلام بریادگیری این رشته ورزشی تاکید دارد افزود : متاسفانه در تامین زیر ساخت ها این رشته در بحث حقوقی ، نیروی انسانی و فضاهای ورزشی با کمبود جدی مواجه هستیم.
وی بیان کرد: وظیفه اصلی فدراسیون های ورزشی توسعه ورزش قهرمانی و توسعه زیر ساخت ها هم وظیفه دولت و وزارت ورزش و جوانان است اما توسعه پایدار در ورزش قهرمانی تیراندازی بدون توسعه ورزش همگانی توسط بخش خصوصی و باشگاه ها و افزایش تعداد ورزشکاران ممکن نخواهد بود.
وی یکی دیگر از موارد مورد نیاز این رشته را تامین مهمات مورد نیاز در تمرینات عنوان کرد و گفت : براساس بررسی های صورت گرفته تیم های تیراندازی برای اردوهای تمرینی و حضور درمسابقات آسیایی وجهانی در زمینه تامین مهمات و انجام مسابقات با مشکلات ومعضل روبرو هستند و به ناچار فدراسیون برای آماده سازی ورزشکاران و تامین مهمات مجبور به اعزام تیم به اردوهای طولانی مدت در خارج از کشور است که براساس آمار دریافتی در سه ماه نخست امسال اعزام ورزشکاران به اردوهای تدارکاتی آلمان، قزاقستان و اسپانیا هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان در برداشت .
رییس هیات تیراندازی کیش یکی دیگر از مشکلات اعزام را اخذ روادید شینگن(روادید اتحادیه اروپا) برای تیم های اعزامی عنوان کرد و گفت : ایجاد مجموعه ورزشی تخصصی در جزیره کیش و برگزاری اردوهای بدون دغدغه مالی سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد چرا که هزینه برگزاری اردو در کیش تقریبا یک سوم مسافرت های خارجی خواهد بود.
وی احداث این مجموعه ورزشی را در جذب گردشگر هم موثر دانست و گفت : باتوجه به شرایط اکسیژن گیری ،آرامش و امکان تفریحات ورزشی برای ورزشکاران و آب و هوای کیش وارتباطات فدراسیون جمهوری اسلامی با سایر فدراسیون های خاورمیانه، این قابلیت وجود دارد که بتوان اردوهای کشورهای عربی حاشیه خلیج را در جزیره کیش برگزار کرد .
محبیان در مورد تامین مهمات اظهار داشت : این امکان در منطقه آزاد کیش وجود دارد که فدراسیون تیراندازی وتمام ارگان هایی که با مشکل تهیه مهمات مواجه هستند مهمات خودرا از جزیره کیش به قیمت بسیار مناسب تر تهیه کنند، البته نیازمند احداث کارخانه مهمات سازی در منطقه است .
وی اضافه کرد : مقدمات کار فراهم و نقشه آن طراحی شده و در حال مذاکره با منطقه آزاد برای تامین زمین مورد نیاز هستیم ، همچنین برای ادامه کار باید از وزارت دفاع مجوز لازم را برای تولید مهمات ورزشی دریافت کنیم ، شرکتی هم برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است که امیدواریم بزودی این کار وارد فاز اجرایی شود.
رییس هیات تیراندازی کیش به نیاز این رشته به سالانه 10 میلیون عدد فشنگ کالبیر12 و8 اشاره کرد و گفت: تمام باشگاه های تیراندازی و ورزشی در سراسر کشور نیاز مبرم به سلاح و مهمات ورزشی دارند که با احداث این کارخانه ضمن پاسخگویی به نیاز داخلی ، خودکفا شدن و جلوگیری از هزینه اضافی می توان نیاز کشورهای منطقه را هم تامین کرد .
وی بیان کرد: احداث این مجموعه در کیش می تواند منطقه را به قطب تیراندازی در جنوب تبدیل کند به گونه ای که تمام نیروهای نظامی و انتظامی اردو های خود را در این جزیره برگزار کنند .
محبیان در مورد امکانات فعلی موجود در رشته تیراندازی در جزیره کیش گفت : یک سالن 6 خطه برای مردان وجود دارد که تلاش داریم آن را 14 خطه کرده و سالنی هم برای بانوان در نظر بگیریم .
وی زمان لازم برای احداث این کارخانه را پس از اجرایی شدن کار یکسال عنوان کرد .
1630**1641/668



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن