تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803921348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوچرخه سواران حامی طبیعت ابتکار جدید تبریزیها/حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی نه دولتی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی مهر گزارش می دهد/
دوچرخه سواران حامی طبیعت ابتکار جدید تبریزیها/حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی نه دولتی
تبریز - خبرگزاری مهر: گروه دوچرخه سواران گردشگری تبریز در اواخر سال 92 زیر نظر انجمن رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد و اکنون این گروه هر روز گسترش می یابد و دوچرخه سواران در حمایت از طبیعت در آذربایجان شرقی رکاب می زنند و به دامان طبیعت پناه می برند.



به گزارش خبرنگار مهر، دوچرخه سواران حامی محیط زیست با شعار "طبیعت سبز" و با هزینه شخصی خود برای فرهنگ سازی استفاده از وسیله نقلیه پاک و برای کاهش حجم ترافیک و آلودگی کلانشهر تبریز رکابزنی می کنند. رکاب زنی دور دنیا آرزوی تمام اعضای گروه دوچرخه سواران حامی محیط زیست است که  تحقق این امر همکاری متولیان امر را می طلبد. بر اساس این گزارش، برای ایجاد جامعه ای با نشاط و مبارزه با بیماری ها و تضمین سلامتی افراد می توان با فرهنگ سازی صحیح تمام اقشار مختلف را برای رکابزنی دعوت کرد، برای تحقق این امر باید تمام زیر ساخت ها از جمله مسیرهای دوچرخه سواری با استانداردهای جهانی تطابق داشته باشد. ترویج فرهنگ پاکسازی زباله از مقصد دوچرخه سواری از اهداف گروه دوچرخه سواران گردشگری است یکی از اعضای گروه دوچرخه سواری گردشگری حامی طبیعت تبریزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سال 89 در رشته دوچرخه سواری گردشگری فعالیت می کنم، اظهار داشت: بنده از  سال 86 اقدام به فعالیت در رشته دوچرخه سواری کردم و از سال 89 نیز در رشته دوچرخه سواری گردشگری تلاش می کنم. سجاد صدیق پور افزود: بنده در سال 90 با شعار "طبیعت سبز" در رشته گردشگری دوچرخه فعالیت کردم.

وی خاطرنشان کرد: بنده در اواخر سال 92 برای نخستین بار در تبریز اقدام به تشکیل گروه دوچرخه سواری گردشگری با شعار حامیان محیط زیست کردم. این دوچرخه سوار گردشگری حامی طبیعت تبریزی با بیان اینکه در زمینه ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در مورد حفاظت از محیط زیست تلاش می کنیم، اظهار داشت: در این گروه با انجام فعالیت های مستمر در زمینه حفاظت از محیط زیست تلاش می کنیم. صدیق پور ادامه داد: در این گروه لباس تمام دوچرخه سواران همانند یکدیگر است و در این لباس ها پیام هایی مربوط به حفاظت از محیط زیست استفاده شده است. وی ترویج فرهنگ پاکسازی زباله از مقصد دوچرخه سواری را از دیگر اهدافشان در این گروه دانست. این دوچرخه سوار گردشگری حامی طبیعت با اشاره به برنامه های دوچرخه سواری گردشگری با شعار حمایت از محیط زیست گفت: تاکنون زیر نظر انجمن رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی حدود پنج برنامه گروهی پاکسازی که دو برنامه مربوط به درون شهری و سه برنامه دیگر مربوط به شهرهای اطراف تبریز شرکت کرده ایم. صدیق پور با اشاره به برنامه های آتی گروه گردشگران دوچرخه سواران گفت: برنامه پاکسازی گروهی دوچرخه سواران گردشگر برای ششمین بار در هفته جاری در آرپا دره سی برگزار خواهد شد. وی همچنین در ادامه با اشاره به برنامه های دورن شهری گروه دوچرخه سواران گردشگر گفت: در ایام ماه رمضان روزهای زوج از آبرسان تا ائل گلی تبریز برنامه رکابزنی داریم که بعد از افطار توسط دوچرخه سواران این گروه در این مسیر برای تبلیغ شعار حفاظت از محیط زیست حضور می یابند.

این دوچرخه سوار گردشگری حامی محیط زیست تبریزی با بیان اینکه برای فرهنگسازی حضور بانوان در گروه دوچرخه سواران گردشگری تلاش می کنیم، افزود: هدف از اجرای برنامه ها برای بانوان ترویج فرهنگ دوچرخه سواری به عنوان یک نقلیه پاک و حفاظت از محیط زیست است. صدیق پور با اشاره به مزایای دوچرخه سواری گفت: دوچرخه سواری باعث افزایش قدرت جسمی شده و مهم ترین اقدام برای پیشگیری از بیماری ها به شمار می رود. وی با اشاره به حضور بانوان در گروه دوچرخه سواری گفت: در این گروه حدود 35 نفر از بانوان در این گروه فعالیت می کنند و 18 نفر از آنها به صورت ثابت در برنامه های رکابزنی حضور می یابند. این دوچرخه سوار گردشگری حامی طبیعت تبریزی افزود: دوچرخه سواری ورزش نشاط آوری است که می توان همراه با رکابزنی علاوه بر پاک نگه داشتن هوا سلامتی را نیز تضمین کرد. صدیق پور خاطرنشان کرد: دوچرخه سواری سنگین ترین ورزش دنیاست و اگر دوچرخه سواری روش صحیح رکابزنی را نداند باعث وارد شدن ضربه به او می شود. وی به وضعیت مسیرهای دوچرخه سواری شهر تبریز اشاره کرد و افزود: مسیر دوچرخه سواری در شهر تبریز نخستین تجربه است و اقدام مثبت و موثری برای توسعه دوچرخه سواری در این شهر به شمار می رود. این دوچرخه سوار گردشگری حامی طبیعت تبریزی ابراز امیدواری کرد و گفت: مسیرهای دوچرخه سواری باعث ایجاد مانع برای وسایط حمل و نقل نمی شود و این اقدامی مثبت برای توسعه دوچرخه سواری در مسیرهای مختلف شهر است. صدیق پور همچنین در ادامه گفت: بالا بودن مسیرهای دوچرخه سواری باعث جذب مردم برای مسیرهای دوچرخه سواری می شود.

هدف از دوچرخه سواری گردشگری خودسازی و آشنایی با فرهنگ های مختلف ملل دنیاست یکی از اعضای گروه دوچرخه سواری گردشگری حامی طبیعت تبریزی اظهار داشت: بنده حدود پنج سال است که در رشته ورزشی دوچرخه سواری فعالیت می کنم و تاکنون در تمام برنامه های انجمن رفتگران طبیعت شرکت کرده ام و در حال حاضر نیز به عنوان دوچرخه سوار گردشگری تلاش می کنم. اکبر باقری آذر هدف از دوچرخه سواری گردشگری را خودسازی دانست و افزود: تحمل مشکلات سفر و رکابزنی های طولانی مدت باعث افزایش استقامت دوچرخه سواران می شود. وی با اشاره به دیگر اهداف خود در زمینه دوچرخه سواری گردشگری گفت: آشنایی با فرهنگ های متفاوت ملت ها یکی دیگر از اهداف دیگر دوچرخه سواری گردشگری است. یکی از اعضای گروه دوچرخه سواری گردشگری حامی طبیعت تبریزی ابراز داشت: در دوچرخه سواری گردشگری دوچرخه سواران به توانایی های خود پی می برند، چرا که آنها علاوه بر فعالیت های شخصی در فعالیت های گروهی نیز شرکت می کنند. باقری آذر به وضعیت مسیرهای دوچرخه سواری شهر تبریز اشاره کرد و افزود: مسیرهای دوچرخه سواری با استانداردهای جهانی مطابقت ندارد و اکثر مسیرهای دوچرخه سواری ناهموار است. برخی محدودیت ها اجازه دوچرخه سواری به بانوان را نمی دهد یکی از اعضای گروه دوچرخه سواری گردشگری حامی طبیعت تبریزی با بیان اینکه از دوران کودکی در رشته ورزشی دوچرخه سواری فعالیت می کنم، اظهار داشت: بنده از دوران کودکی دوچرخه سوار بودم و حدود چند باری نیز با هزینه شخصی خود برای حمایت از محیط زیست رکابزنی کرده ام. نوشین محمودپور با اشاره به اهداف خود از دوچرخه سواری گردشگری گفت: مهم ترین هدف بنده از دوچرخه سواری گردشگری برای حمایت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای جذب بانوان بود. وی همچنین در ادامه با اشاره به مقام های کسب کرده خود گفت: بنده تاکنون در اکثر مسابقات استانی مقام های نخست را کسب کرده ام و در رقابت های قهرمانی کوهستان کشور نیز به علت نبود حمایت و شرکت با هزینه شخصی باعث شد که به علت نبود حامی خاص نتوانستیم صاحب سکو شویم. این دوچرخه سوار حامی محیط زیست تبریزی با بیان اینکه اکثر بانوان تبریزی علاقه مند به دوچرخه سواری هستند، اظهار داشت: متاسفانه در جامعه به علت برخی محدودیت ها اجازه دوچرخه سواری به بانوان داده نمی شود، اما با فرهنگ سازی در این زمینه می توان بانوان را نیز برای دوچرخه سواری دعوت کرد. محمود پور خاطرنشان  کرد: با فرهنگسازی در جامعه می توان دوچرخه را به عنوان وسیله حمل و نقل پاک برای تمام اقشار مردم جامعه معرفی کرد. وی با اشاره به مزیت های دوچرخه سواری برای بانوان گفت: دوچرخه سواری علاوه بر اینکه وسیله نقلیه پاک است، می تواند به عنوان ورزشی سالم برای جلوگیری از پوکی استخوان در بانوان تاثیر زیادی داشته باشد. دوچرخه سوار گردشگر حامی محیط زیست تبریزی با بیان اینکه بیماری افسردگی در بین زنان شایع ترین بیماری ها به حساب می آید، اظهار داشت: با توجه به اینکه دوچرخه سواری ورزشی با نشاط است، می تواند باعث تحرک بانوان شده و در نهایت موجب شادی آنها شود. محمود پور دوچرخه سواری را یکی از مهم ترین عوامل موثر برای کاهش حجم ترافیک دانست و افزود: دوچرخه سواری باعث کاهش حجم ترافیک و کاهش آلودگی هوا می شود. وی با اشاره به دیگر اهداف خود در دوچرخه سواری گردشگری گفت: با فرهنگ سازی صحیح می توان بانوان را نیز عضو گروه دوچرخه سواران گردشگری کرد، تا آنها نیز بتوانند در حظ محیط زیست و پاک نگه داشتن هوای شهر سهیم باشند.

دوچرخه سوار گردشگر حامی محیط زیست تبریزی با اشاره فعالیت های گروهی خود گفت: بنده به عنوان عضوی از گروه دوچرخه سواران گردشگری زیر نظر انجمن رفتگران طبیعت آذربایجان شرقی فعالیت می کنم و تاکنون در پنج برنامه پاکسازی زباله در این گروه شرکت کرده ام. محمود پور ادامه داد: برای رکبازنی صحیح دوچرخه دوره های مربیگری را گذرانده ام، تا بدنم صدمه نبیند. وی اظهار داشت: فدراسیون دوچرخه سواری به علت جذابیت فعالیت هایمان در خصوص حمایت از محیط زیست استقبال زیادی می کنند. دوچرخه سوار گردشگر حامی محیط زیست تبریزی ابراز داشت: بنده در سال 91 مسیر خلخال تا تالش را برای حمایت از محیط زیست رکاب زده ام. محمودپور خاطرنشان کرد: در مسیر دوچرخه سواری آستارا تا ساری انقلاب روحی در بنده ایجاد شد. وی همچنین در ادامه افزود: بنده با هدف استفاده صحیح از دوچرخه سواری سعی می کنم تا این ورزش را در بین بانوان جامعه ترویج دهم، چرا که محدودیت ها و نگرش های منفی در جامعه باعث شده است که بانوان از دوچرخه سواری کناره گیری می کنند. دوچرخه سوار گردشگر حامی محیط زیست تبریزی افزود: تمام بانوان در رده های سنی مختلف می توانند اقدام به دوچرخه سواری کنند. محمود پور با اشاره به برنامه های آتی خود گفت: هر دوچرخه سوار گردشگری آرزوی سفر به دور دنیا را دارد و جزو اهداف بنده نیز است. وی خاطرنشان کرد: اگر بانوان فعالیت کافی نداشته باشند، انرژی و جرات کافی برای مبارزه را نخواهند داشت. دوچرخه سوار گردشگر حامی محیط زیست تبریزی با اشاره به دوچرخه سواری گردشگری بانوان گفت: در حال حاضر دوچرخه سواری گردشگری بانوان بدون حضور مردان امکان پذیر نیست و باید برای حمایت از گروه همراه بانوان حضور داشته باشند. محمود پور همچنین در ادامه با اشاره به دیگر مزیت های دوچرخه سواری گفت: صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های حمل و نقل های دیگر از مزیت های دورچخه سواری است. وی با بیان اینکه دوچرخه سواری قدرت نشاط آوری دارد، اظهار داشت: دوچرخه سواری باعث ایجاد قدرت نشاط آوری می شود، به شرطی که زیر ساخت ها و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری فراهم باشد. محمود پور با اشاره به مسیرهای دوچرخه سواری در خیابان های تبریز گفت: در مسیر دوچرخه سواری هتل شهریار تا ائل گلی دو بار تایرهای دوچرخه های کوهستان بنده پنچر شده است و علت این امر به علت وجود برخی از ناهماری ها در این مسیر است. امید است با همکاری و حمایت مسوولان و متولیان امر با فرهنگ سازی و آموزش های لازم فرهنگ استفاده از دوچرخه را در شهر که به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک شناخته شده است، نهادینه کرده و شاهد کاهش آلودگی هوا و سلامتی مردم باشیم و در آینده نیز بتوانیم کلانشهر تبریز را به عنوان شهر دوچرخه در دنیا معرفی کنیم. ............................. گزارش از زهرا ناصران


۱۳۹۳/۵/۴ - ۰۹:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن