تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813344961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکانه هایی که رنگ قرآنی به خود گرفت/ پای صحبت سحر و سپیده حافظان نوجوان قزوینی کل قرآن‌کریم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین مهر گزارش می دهد/
کودکانه هایی که رنگ قرآنی به خود گرفت/ پای صحبت سحر و سپیده حافظان نوجوان قزوینی کل قرآن‌کریم
قزوین- خبرگزاری مهر: سحر 10 ساله و سپیده بهرامی 15 ساله تنها خواهرانی هستند که در استان قزوین در مدت 3 سال با تلاش پدرو مادری مومن حافظ کل قرآن شدند و امروز به عنوان الگویی موفق در میان کودکان و نوجوانان کشور می درخشند.



به گزارش خبرنگار مهر، ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا با معرفی چهره های قرآنی بتوان در ترویج فرهنگ اصیل دینی و قرآنی در جامعه گام برداشت و گروههای مختلف سنی را با معجزه های این کتاب اسمانی بیشتر آشنا کرد.

سحر بهرامی 10 ساله به همراه خواهرش سپیده بهرامی 15 ساله تنها خواهرانی هستند که در استان قزوین حافظ کل قرآن کریم شده اند، سحر از پنج سالگی شروع به حفظ قران کرده و سپیده از ده سالگی که این خواهران با نشاط در مدت سه سال توانستند حافظ کل قران شوند.

الهام بهرامی مادر خانواده در این مدت روزانه چهار ساعت در منزل با سحر و سپیده در امر یادگیری قرآن به آنها کمک می کند و غلامرضا بهرامی پدر خانواده که شغل نانوایی دارد و از نظر مالی و معنوی یار و یاور فرزندانش بوده است.

در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان با حضور در منزل این خانواده قرآنی در مرکز شهر قزوین در غیاث آباد، رمز و راز حفظ قرآن و حرکت در مسیر ارزشمند انس با این کتاب انسان ساز را از زبان این خانواده مذهبی جویا شدیم. غلامرضا بهرامی که در میدان میرعماد قزوین نانوایی دارد با شغلی سخت اما با برکت روزی فرزندانی را تامین می کند که امروز به عنوان حافظان کل قرآن دیگر چهره ای شناخته شده هستند و به عنوان نمونه ای موفق در تربیتی اسلامی در استان مطرح شده اند.

غلامرضا بهرامی 41 ساله در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: سحر و سپیده خواهران خوبی هستند که اعمال دینی خودشان را بموقع انجام می دهند و همزمان با کارهای قرآنی از دانش آموزان موفق قزوین هم محسوب می شوند.

وی افزود: خوشبختانه این بچه ها در سایر زمینه ها هم مستعد هستند و علاقمندند و با حضور در کلاس های شنا، زبان، ریاضی، فوتسال استعداد خود در این حوزه ها را هم نشان داده اند و از زمان بهترین استفاده را می کنند.

بهرامی تصریح کرد: سپیده کلاس دوم دبیرستان و سحر پنجم ابتدایی است و مادرشان روزانه چهارساعت برای حفظ قرآن با این دو خواهر کار می کند.

پدر سحر و سپیده تصریح کرد: مادرشان قبل از تولد فرزندانمان همیشه قرآن و دعا می خواند و روزه مستحبی می گرفت. سپیده که متولد شد بسیار باهوش بود و سوره های کوچک قرآن و کلمات انگلیسی را خیلی زود حفظ کرد. احساس کردیم هوش خوبی دارد و به قرآن علاقمند است و بتدریج که در منزل با آنها کار می شد متوجه شدیم مهدهای قرآنی هم مناسب است و به کانون بقیه الله رفتیم و سحر در شش سالگی و سپیده در 10 سالگی وارد کانون شدند.

مادری مومن که روزانه چهارساعت به فرزندانش قرآن می آموزد

الهام بهرامی مادر خانواده هم به خبرنگار مهر گفت: گاهی یک کلمه را یک ساعت طول می کشید تا یاد بگیرند. وی افزود: سپیده کارهایش را مرتب انجام می داد و در کانون هم مربی برنامه می داد اما برای سحر زیاد وقت می گذاشتم تا کلمه به کلمه یادبگیرد و حفظ کند و در کانون هم پیگیر بودم تا منظم سر کلاس بروند و مرتب درس بخوانند که این کار باعث شد از بچه های دیگر کلاس جلو بیفتند.

حافظ کل قرآن در 3.5 سال

مادر سحر و سپیده خواهران قرآنی بیان کرد: این دو خواهر در سرما و گرما با جدیت قرآن را حفظ می کردند و توانستند در مدت 3.5 سال حافظ کل قرآن شوند که انگیزه دادن به آنها توسط خانواده و رقابت سالم بین دو خواهر و نیز لطف الهی عامل موفقیت بود. خانم بهرامی تصریح کرد: سحر دختر کوچکم عامل سبقت گرفتن سپیده شد و در کانون قرآن هم جوایز خوبی می دادند که این تشویق ها هم موثر بود بویژه اعزام تشویقی به مشهد مقدس و دادن جوایز نقدی و قرآن دیجیتالی بسیار موثر بود.

وی اظهارداشت: روزانه سه تا 4 ساعت کار می کردم و در همه مسابقات قرآن آنها را شرکت دادیم. روش ما استفاده از سی دی با صدای استاد پرهیزگار بود که تلاش می کردم ترجمه آسانی هم از قرآن برای فرزندانم تعریف کنم تا بدانند آیات در چه موضوعی است و با ترجمه قرائت استاد را پخش می کردم تا با تکرار آن را حفظ کنند.

پشتکار، برنامه ریزی دقیق و تشویق عامل موفقیت در حفظ قرآن

الهام بهرامی بیان کرد: پشتکار، برنامه ریزی دقیق و نظم در کار و تشویق مناسب بهترین عامل موفقیت در حفظ قرآن بود که پارسال حافظ قرآن شدند و شاگرد اول کلاس هم هستند و مدرک تخصصی حافظ قرآن را هم دریافت کرده اند که ارزش دیپلم دارد و هردو مربی قرآن شده اند و شاگرد تربیت می کنند. وی افزود: برای آینده تصمیم داریم قاری ممتاز شوند و با گذراندن کلاس صوت و لحن و تفسیر و ترجمه در کنار حفظ قرآن جایگاه بهتری پیدا کنند. بهرامی حمایت مسئولان از نخبگان قرآنی را مهم دانست و اظهارداشت: قرار بود حافظان را به مکه اعزام کنند که هنوز عملی نشده لذا انتظار داریم اگر مسئولان قولی دادند به آن عمل کنند زیرا در مناطق محروم نیروهای مستعدی وجود دارد که در صورت شناسایی می تواند شکوفا شده و در جامعه معرفی شوند. وی گفت: سپیده همیشه اول وقت نماز می خواند و همواره با وضوست و برای حضور در مجلس عروسی هیچ علاقه ای ندارد، حجابش کامل است و حتی به ما گوشزد می کند بیشتر مراقب باشیم و سحر هم در امر به معروف و نهی از منکر همیشه پیشگام است. این مادر پرتلاش قرآنی با برنامه ریزی منظم و استفاده بهینه از زمان توانسته کلاسهای مختلفی را برای دو خواهر حافظ قرآن تدارک ببیند که کلاس قرآن، حضور در کانون قرآنی، فوتسال، کلاس صوت و لحن، شنا از جمله آنهاست.

سحر 10 ساله مربی قرآن شد

سحر دختر 10 ساله قزوینی که با شور و نشاط خاص دوران کودکی همراه است و نمک خانه محسوب می شود با لحنی کودکانه و شیرین می گوید: روزی سه تا 4 ساعت قرآن می خوانم و نوار گوش می کنم که با آهنگ و لحن است و برای مادرم تکرار می کنم و ثبت می شود. سحر از شش سالگی حفظ قرآن را شروع کرده و در مورد سخت بودن حفظ آیات می گوید: سخت است اما چون کاملترین کتاب است تلاش می کنم یاد بگیرم چون احساس می کنم خود قرآن هم کمک می کند و روحیه ام را شاداب کرده و در ماه رمضان چون توصیه پیامبر است آن را بیشتر می خوانم. این حافظ 10 ساله قرآن که امروز مربی هم شده و شاگرد هم دارد اظهارداشت: چون قرآن گفته در وقت اسراف نکنید به جای دیدن تلویزیون قرآن می خوانم و تشویق مادرم و مربیان مهد در یادگیری ام موثر بوده است. سپیده خواهر دیگر که 15 سال دارد هم به خبرنگار مهر گفت: در 14 سالگی حافظ کل قرآن شد و هر چند جایزه هدف نیست اما در تشویق کودکان بسیار موثر است. وی افزود: یک سفر زیارتی انگیزه من را بیشتر کرد تا با سرعت بیشتری حفظ قرآن را تکمیل کنم البته نقش خانواده بسیار مهم است و پدرم در زمینه درسی و مادرم در حفظ کردن قرآن و پاسخ به سوالات قرانی و مربیان کانون هم بسیار به من کمک کرده اند. سپیده در خصوص رمز موفقیت خود معتقد است که تلاش و پشتکار و لطف خداوند مهمترین عامل رسیدن به موفقیت است و امیدوارم در آینده در زمینه ترجمه و تفسیر هم کار کنم و مسلط شوم. سحر 10 ساله می خواهد پزشک شود و سپیده 15 ساله دبیر که به لطف قرآن و تلاش و پشتکار و داشتن والدینی زحمتکش و مومن حتما ممکن خواهد شد. رمضان ماه بهار قرآن بهترین فرصت برای آشنایی با چهره های قرآنی است، کودکان و نوجوانانی که با عشق و علاقه در مسیر حفظ آیات و کلام الهی سر از پا نمی شناسند و چه زیبا با لطف قرآن در مسیر حفظ آن موفق می شوند.

انس و الفت با قرآن در دوران کودکی و نوجوانی می تواند آینده درخشانی از ایمان و تقوی الهی را برای دوران بزرگسالی رقم بزند و چه زیبنده است در نظام اسلامی که بستر فعالیتهای دینی و قرانی بخوبی فراهم شده با شناسایی و کشف استعدادهای درخشان و چهره هایی که هر کدام می تواند الگویی برای نسل امروز ما باشد و معرفی آنها به جامعه در این راه موثر باشیم. امروز بیش از هر زمان دیگری به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمندیم زیرا سعادت دنیا و آخرت ما بستگی به آموزه های قرآنی و عمل به آن دارد.

گزارش: محمدرضا جباری


۱۳۹۳/۵/۴ - ۰۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن