تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803945966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

/تحولات لیبی/ دیدار وزیر خارجه لیبی با امیر قطر/تعطیلی موقت سفارت ترکیه در طرابلس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /تحولات لیبی/
دیدار وزیر خارجه لیبی با امیر قطر/تعطیلی موقت سفارت ترکیه در طرابلس
دیدار وزیر خارجه لیبی با مقامات قطری در دوحه، تشدید درگیری‌های گروه‌های شبه نظامی اطراف فرودگاه طرابلس و تعطیلی سفارت ترکیه در طرابلس به خاطر نگرانی‌های امنیتی از جمله تازه‌ترین اخبار تحولات امنیتی در لیبی است.

خبرگزاری فارس: دیدار وزیر خارجه لیبی با امیر قطر/تعطیلی موقت سفارت ترکیه در طرابلس



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، تازه ترین اخبار مربوط به تحولات سیاسی و امنیتی در لیبی در زیر آمده است: دیدار وزیر خارجه لیبی با امیر قطر در سفر به دوحه «محمد عبدالعزیز»، وزیر امور خارجه لیبی روز جمعه با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در دوحه دیدار و با وی درباره  روابط و همکاری‌های بین طرابلس و دوحه و راه‌های تقویت آن گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه لیبی با «خالد بن محمد العطیه» همتای قطری خود هم دیدار و با وی درباره تحولات کشورش و منطقه رایزنی کرد. تعطیلی موقتی سفارت ترکیه در طرابلس لیبی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت هیئت دیپلماتیک خود در طرابلس، پایتخت لیبی را به خاطر مسائل امنیتی به حال تعلیق درآورده است. در این بیانیه آمده است: به خاطر وجود نگرانی های امنیتی در لیبی بیش از پانصد تن از اتباع ترکیه توسط چند دستگاه اتوبوس خاک لیبی را دیروز پنجشنبه ترک کردند و با عبور از مرزها وارد تونس و از آنجا به ترکیه بازگشتند. در این بیانیه آمده است با توجه به شدت گرفتن درگیری های طرابلس بخصوص اطراف فرودگاه بین المللی این شهر وزارت خارجه ترکیه در روز چهارشنبه هشدار داده بود که فورا لیبی را ترک کنند. وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: پرسنل سفارتخانه ترکیه در طرابلس از طریق سفارت ترکیه در تونس به کار خود ادامه خواهند داد. این بیانیه افزود: کنسولگری ترکیه در شهر مصراته در شمال غرب لیبی همچنان به فعالیت دیپلماتیک خود برای اتباعی که می خواهند در لیبی بمانند، ادامه می دهد و فعالیت سفارتخانه هم به محض بهبود اوضاع امنیتی از سر گرفته می‌شود. ربوده شدن یک شهروند مالتی در طرابلس وزارت خارجه مالت روز جمعه اعلام کرد که مارتن غالیا، یک سرهنگ بازنشسته ارتش مالت که برای یک شرکت نفتی لیبی کار می کرد در هفدهم جولای به دست شورشیان در حومه طرابلس ربوده و به جایی نامعلوم منتقل شده است. وزارت خارجه مالی گفت که تلاش های سفارت مالت در طرابلس تاکنون برای پیدا کردن اثری از این شهروند مالتی بی اثر بوده است. یک کارگر فیلیپینی هم اخیر در بنغازی ربوده و سربریده شد. در پی این حادثه فیلیپین به اتباع خود دستور داد خاک لیبی را فورا ترک کنند. تداوم درگیری گروه های شبه نظامی رقیب اطراف فرودگاه طرابلس درگیری‌های شدیدی دیروز جمعه هم بین گروه‌های مسلح متخاصم در اطراف فرودگاه بین المللی طرابلس صورت گرفت. منطقه اطراف فرودگاه طرابلس شاهد تبادل شلیک راکت بود و صداهای مهیب انفجار هم از مناطق مختلف طرابلس شنیده می شد. فرودگاه بین المللی طرابلس از سیزدهم جولای یعنی قریب به دو هفته پیش صحنه درگیری بین گروه های شبه نظامی است که بر سر به دست گرفتن کنترل و تامین امنیت فرودگاه با یکدیگر جنگ می‌کنند و تاکنون بیش از پنجاه کشته و 200 زخمی برجا گذاشته است. دیوان کیفری بین المللی:عاملان ناامنی‌ها در لیبی را تحت پیگرد قرار می دهیم دیوان کیفری بین المللی در لاهه هم در پی تشدید خشونت‌ها و ناامنی‌ها در لیبی تهدید کرد عاملان حمله و ربایش شهروندان و عاملان حمله به نهادهای دولتی را در لیبی تحت پیگرد قانون قرار می‌دهد. «فتو بن سودا» دادستان دیوان کیفری بین المللی بگفت که این دادگاه اختیار دارد عاملان حمله به غیر نظامیان و اماکن دولتی لیبی را بدون در نظر گرفتن وابستگی آنها به احزاب و قوای سیاسی در این کشور تحت پیگرد قانونی قرار بدهد. انتهای پیام/.

93/05/04 - 02:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن