تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820689002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حماسه‌ای دیگر در شاهرود رقم خورد/ صدای واحد از فلسطین به ضرر صهیونیسم و استکبار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان گزارش مهر/
حماسه‌ای دیگر در شاهرود رقم خورد/ صدای واحد از فلسطین به ضرر صهیونیسم و استکبار
شاهرود – خبرگزاری مهر: مردم مسلمان و شهید پرور شهرستان شاهرود در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان "روز قدس" حماسه‌ای دیگر خلق کردند و فریادهای نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را به گوش جهانیان رساندند.



به گزارش خبرنگار مهر، مردم آزادیخواه شهرستان شاهرود در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرمان امام خمینی رهبر کبیر و اندیشمند انقلاب اسلامی ایران روز قدس نامیده شده برای ابراز همدردی با مردم ستمدیده و مظلوم غزه به خیابان ها آمدند و فریاد نفرت خود از تکفیریان داعش و جنایات رژیم صهیونیستی را بر سر گروه های حقوق بشری که چشم روی این جنایات بسته اند سر دادند. راهپیمایی روز قدس در شهرستان شاهرود پیش از ظهر از چهار راه عدالت با قرائت قرآن آغاز شد و در مسیر یک و نیم کیلومتری تا مصلی شاهرود فریاد های "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "غزه آزاد باید گردد"، "هم غزه هم لبنان جانم فدای انسانیت" طنین انداز شد. مردم روزه دار و انقلابی شهرستان شاهرود در هوایی گرم با حضور در این راهپیمایی عزم و اراده آهنین خود برای حمایت از مظلومان و ستمدیدگان جهان به ویژه مردم مظلوم غزه را به نمایش گذاشتند.

فریاد مظلومانه "یا للمسلمین" مردم غزه امروز به گوش جهانیان رسیده رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بعد از گرد آمدن مردم در مصلی شاهرود و قرائت بیانیه روز قدس با اشاره به اینکه این روز در حالی قدم در راهپیمایی روز قدس گذاشتیم که مردم غزه در عسرت و سختی به سر می برند و سلاح های سبوعانه و حیوانگونه رژیم صهیونیستی بر تن و جان، خانه و کوی و برزنشان فرود می آید گفت: فریاد مظلومانه "یا للمسلمین" مردم غزه امروز به گوش جهانیان رسیده و استکبار جهانی باید ببیند مردم چگونه از این طرف خشمگینند. دکتر کاظم جلالی با آفرین گفتن بر مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه ایران که ندای رهبر و امام و مردم غزه را لبیک گفتند افزود: سوال اینجاست که چرا مردم غزه باید مورد آماج گلوله های کودک کش رژیم صهیونیستی قرار بگیرند. نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که برای پاسخ به این سوال باید دو سطح تاریخی و ظاهر و باطن مسائلی که باعث حمله اسرائیل به غزه شده مورد بررسی قرار بگیرد خاطر نشان کرد: در سطح تاریخی ملت های مسلمانی که چند صباحی مبارزه کرده بودند سلاح بر زمین گذاشتند، گروه های مبارز فلسطینی هم با امضای قرار داد اسلو سلاح های خود را کنار گذاشتند، تصور این بود که فلسطینی مستقل ایجاد می شود. وی با تاکید بر اینکه اسرائیل وقتی در سال 2000 طعم شکست را چشید و الگو شدن شیعه در مبارزه با استکبار در جهان به نمایش در آمد به سراغ مردم مظلوم و مبارزین غزه رفت تصریح کرد: وقتی رژیم صهیونیستی با عملیات استشهادی مردم غزه مواجه شد و دید هر روز سربازانش را از دست می دهد شارون خون آشام در مجلس پارلمان نمایشی این رژیم پنج ساعت بحث کرد که غزه را خالی کنند تا کشته بیشتری ندهند ولی بعد از عقب نشینی هم مبارزه مردم غزه ادامه داشت و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت های مبارزان آزادیخواه غزه دیوار حائل ساختند. صدای واحد فلسطینی به ضرر رژیم صهیونیستی بود عضو اصلی کمیته حقوق بشر بین المجالس جهانی به نمایندگی از قاره آسیا و اقیانوسیه با اشاره به اینکه غزه تنها سرزمینی است که محصور شده و امکان دسترسی به هیچ جای دنیا را ندارد عنوان کرد: حتی راه ها و کانال های آبی مخفی که به کشور مصر داشتند که برای تهیه دارو و غذا از آنجا استفاده می شد در زمان مبارک منفجر شد و آن راه هم از مردم این سرزمین گرفته شد. جلالی با بیان این مطلب که دو اتفاق افتاده که امروز رژیم صهیونیستی وارد حمله به غزه شده اذعان داشت: ظاهر قضیه این است که سه سرباز صهیون گم می شوند و جنازه هایشان پیدا می شود و هیچ کس مسئولیت این کشتار را قبول نمی کند اما مقاومت اینقدر شجاع است که اگر کار او بود مسلما قبول می کرد پس این ظاهر قضیه است باید به دنبال باطن ماجرا برویم. وی با یادآوری این مطلب که قبل از ماه مبارک رمضان حماس و فتح برای اولین بار با هم تفاهم نامه همکاری امضا کردند که باعث حقد و دشمنی رژیم صهیونیستی واقع شد ادامه داد: صدای واحد فلسطینی که با این تفاهم نامه تحقق پیدا می کرد به ضرر رژیم صهیونیستی بود.

شکل گیری مقاومت یعنی با دشمنان اسلام نمی توان با زبان دیپلماتیک بحث کرد عضو کمیته اجرایی و شورای بین المجـالس اسـلامـی با تاکید بر فعالیت های متعصبانه گروه داعش با رهبرانی عامد و عالم به ضربه زدن به اسلام با ترویج سلفی گری، فرقه گرایی، طایفه گرایی، دامن زدن به اختلافات مذهبی و ... ماجرایی ایجاد کردند که اساس آن به خاطر شکل گیری مقاومت بود بیان داشت: شکل گیری مقاومت یعنی با رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام نمی توان با زبان دیپلماتیک بحث کرد و حرف زد همان حرفی که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب گفتند تنها راه ادامه مسیر با صلابت و مقاومت و ایستادگی و سلاح به دست گرفتن است. جلالی با اشاره به اینکه وقتی لبنان در جنگ 33 روزه بر رژیم صهیونیستی پیروز شد شیعه در دنیا جایگاه یافت و جریان استکبار جهانی از این موضوع متضرر شد ابراز داشت: رژیم صهیونیستی و داعش تلاش دارند هم مقاومت و هم شیعه را نابود کنند. وی با یادآوری این نکته که رژیم صهیونیستی که اعلام کرده بود بزرگترین، مجهزترین، حرفه ای ترین ارتش دنیا را دارد و مجهز به 200 کلاهک هسته ای است از یک گروه کوچک شیعی شکست می خورد و این برایش گران تمام می شود اظهار داشت: این حرکت ها با چراغ سبز عربستان صعودی و مصر انجام می شود و اسرائیل با حمله به غزه به هدف اول خود که از بین بردن تفاهم نامه فتح و حماس است دست یافت. اسرائیل فکر می کند با حمله به غزه تفاهم نامه حماس و فتح را از بین خواهد برد رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: در فکر اسرائیل این است به غزه حمله می کند فلسطینی ها هم به اسرائیل حمله می کنند و اسرائیل با رادیکالیزه کردن این شرایط می تواند تفاهم نامه را برهم بزند حماس و فتح باید با تدبیر و عاقلانه عمل کنند تا اسرائیل به خواسته خود نرسد. جلالی با اشاره به اینکه شیعه کشی داعش در عراق و سوریه کمک به رژیم صهیونیستی است و وقتی در سوریه موفق نشدند به عراق آمدند و جنایات بسیار تلخی را به نمایش گذاشته و شیعه کشی راه انداختند گفت: در همین زمان رژیم صهیونیستی هم با همپوشانی این گروه و تلاش در تکمیل کار داعش حمله به مردم بی پناه غزه را آغاز کرد. وی با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی می داند جنگ طولانی به ضرر اوست و شکست می خورد و تنها می خواهد حمله کند و در برود تا گروهی بیاید و میانجیگری کند و جنگ به با یک آتش بس به نفع او تمام شود افزود: امروز وضعیت در غزه اسفبار است، 100 قلم داروی ضروری نایاب شده تا 10 روز آینده 450 قلم داروی دیگر هم تمام می شود، آب و غذا کم شده و درد آورتر از همه این ها رفتارهای کشورهای اسلامی است.

امروز غزه و سوریه و عراق مطرح نیستند بلکه بحث اساسی نابودی اسلام است نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که زمان نابودی اسرائیل نزدیک است و زمینه نابودیش فراهم شده خاطر نشان کرد: جریان های حقوق بشری که ادعای حمایت از حقوق حیوانات را دارند کجایند که از حقوق انسان های بی گناهی که کشته می شوند دفاع کنند، این سکوت در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی چه معنایی می تواند داشته باشد جز لذت بردن این گروه های به اصطلاح بشر دوست؟ جلالی با اشاره به این که در هیچ جنگی اجازه حمله به آمبولانس، اصحاب رسانه، بچه ها، کهنسالان وجود ندارد اجازه آلوده کردن آب وجود ندارد تصریح کرد: این نسل کشی آشکار مسلمانان است که اتفاق افتاده و جوامع جهانی در مقابل آن سکوت اختیار کرده اند. وی کسانی را که زمانی شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" سر می دادند را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: اینها ببینند امرو غزه و لبنان و سوریه و عراق مطرح نیست بحث اساسی اسلام است، امیدواریم خداوند به مظلومیت این مردم شیعه و یا حسین و یا علی گویان این روز امت اسلام، بر امت اسلام رحم کند و قطب عالم امکان منتقم بزرگ را برساند و در ظهورش تعجیل کند. صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه ملی است رئیس مرکز پژوهش های مجلی شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست با توجه به اینکه استان سمنان در صدر استان های خشک کشور قرار گرفته و آب رسانی به اکثر روستاهای شاهرود و میامی با تانکر انجام می شود در مصرف آب صرفه جویی کنند. جلالی خطاب به مسئولان نیز تاکید کرد: آب را با معیار پول نسنجید اگر پروژه های عمرانی آب رسانی انجام نشود مردم باید تا چند سال دیگر از اینجا مهاجرت کنند کدام هزینه سنگین تری دارد؟ وی با اشاره به راه اندازی رسمی فرودگاه شاهرود از چهارشنبه اذعان داشت: پرواز ها ساعت شش صبح از شاهرود به سمت تهران و ساعت 19 از تهران به سمت شاهرود است و اگر مردم این پرواز ها را فعال نگه دارند می توانیم با گرفتن یک خط هوایی پرواز به عتبات عالیات را نیز از شاهرود داشته باشیم. نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بحث فروش مجموعه البرز شرقی "شرکت زغالسنگ شاهرود" به شهرداری و مسائل حاشیه ای مطرح شده در این باره ابراز داشت: شهرداری و شورای شهر تلاش کردند این بخش خریداری شود و در اختیار مردم شاهرود باقی بماند اگر غیر از این می شد و فضای درختکاری این محوطه برای ساختمان سازی از بین می رفت چه کسی پاسخگوی ریشه های تنفسی نابود شده شهر بود؟ به دنبال احقاق حقوق کارگران و سهامداران نیز هستیم و نمی گذاریم لطمه ای به قشر کارگری و مردم شاهرود در این زمینه وارد شوند.

اگر جهان نمی تواند کاری کند ما کودکان ایرانی به مقابله با اسرائیل بر خواهیم خاست کودکان گروه کیوکوشین کاراته هلال احمر مهدی آباد شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه کودکان در غزه گفتند: آمده اند تا خشم خود را از این جنایات به دنیا نشان دهند. مرتضی هشت ساله گفت: اگر دنیا نمی خواهد کاری برای کودکان غزه انجام دهد ما کودکان ایران تا پای جان برای نجات کودکان غزه می جنگیم، حاضریم اسلحه به دست بگیریم و به جنگ با صهیونیست ها برویم و نگذاریم دیگر کودکی در غزه کشته شود. علی 9 ساله هم افزود: کودکان چه گناهی کرده اند که باید اینگونه کشته شوند، چرا هیچ کس کاری برای این کودکان بی گناه انجام نمی دهد، حالا وقت بازی و شادی کودکان است نه جنگ و کشته شدنشان، اسرائیلی ها خیلی پست و احمق هستند که کودکان را می کشند امیدوارم روزی کودکانشان کشته شوند تا بفهمند امروز چه کاری انجام داده اند. این جنگ علیه مردم غزه نیست بلکه نسل کشی است سیما، دانشجویی که همراه دوستانش از کانون بسیج محلشان به این راهپیمایی آمده است نیز با مشارکت در این گفتگو می گوید: آمده ایم با مشت های گره کرده بر دهان استکبار و حامیانشان بکوبیم و بگوییم تا آخرین قطره خونمان پای انقلاب و رهبرمان و فرمان هایشان ایستاده ایم و از تمام مظلومان جهان مخصوصا مسلمانان چه شیعه چه سنی دفاع می کنیم. خانم خنجری که با فرزند شیرخواره اش قدم در راهپیمایی روز قدس گذارده نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر این که اسرائیل به زودی نابود خواهد شد خاطر نشان کرد: هیچ کجای قانون جنگ اجازه کشتار کودکان داده نشده ولی اسرائیل رژیم سفاک و خونخواری است که حتی به کودکان مسلمان هم رحم نمی کند، آنها با مردم غزه دشمن نیستند آنها با اسلام و مسلمانان دشمنند و می خواهند مسلمانان جهان را نابود کنند. ......................................... گزارش از الهام صادقی/ عکس از منصوره قلیچی














































۱۳۹۳/۵/۳ - ۱۵:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن