تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799271677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین همایش ملی تالاسمی در رامسر برگزار می شود/ ضرورت ایجاد مراکز جامع درمان تالاسمی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران رمضانی:
دومین همایش ملی تالاسمی در رامسر برگزار می شود/ ضرورت ایجاد مراکز جامع درمان تالاسمی
قائمشهر- خبرگزاری مهر: دبیر کل موسسه آموزشی تحقیقاتی جوانان تالاسمی گفت: دومین همایش ملی تالاسمی، فرصت ها و چالش ها بعد از گذشت پنج سال از همایش اول در رامسر برگزار می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، میثم رمضانی بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی تالاسمی در سال 88 در پلاژ وزارت کشور در فرح آباد ساری، گفت: در نخستین همایش تالاسمی؛ فرصت ها و چالش ها،  باورهای اشتباه جامعه نسبت به ناتوانی افراد مبتلا به تالاسمی را از نتایج برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی اظهار داشت: مهرماه سال جاری دومین همایش تالاسمی، فرصت ها و چالش ها را در هتل رامسر با محوریت دستاوردهای نوین پزشکی در پیشگیری، تشخیص و درمان، مولفه‌های سلامت و تالاسمی، عدالت در سلامت و تالاسمی و مولفه های حقوق بشری و تالاسمی برگزار می شود. وی عنوان کرد: هدف از برگزاری دومین همایش، بررسی وضعیت سلامت جسمی و روانی افراد تالاسمی، سیکل سل و سایر اختلالات هموگلوبین در کشور، اطلاع رسانی از آخرین یافته های علمی در سلامت،  بررسی میزان فعالیت و اشتغال، تحلیل پیامدها و آسیب شناسی، جلب مشارکت و ترغیب محققان به انجام پژوهش و اشاعه تحقیقات و یافته های علمی، ارائه راهکارهای علمی و عملی بمنظور افزایش مشارکت اجتماعی و اقتصادی، معرفی ظرفیت های اجتماعی و اقتصادی، شناسایی فرصت ها و چالش های فراروی این جوانان به منظور ورود به عرصه بازار کار، بررسی چگونگی اصلاح نگرش جامعه و مسئولین در مورد افراد مبتلا، بررسی نقش رسانه ها در میزان آگاهی دادن به جامعه در خصوص بیماری تالاسمی بویژه پیشگیری از تولد، بررسی وضعیت روحی جمعیت تالاسمی و اهمیت مداخله روان شناسی در چرخه درمانی و زندگی این افراد است. رمضانی گفت: تحلیل مسائل و مشکلات سازمان های بیمه گر، و بیمه تکمیلی در چرخه درمانی بیماران و ارائه راهکارهای کاربردی در بهبود و ارتقاء وضعیت فعلی در راستای حل موانع، بررسی ضرورت ایجاد قانون حمایت از افراد تالاسمی ماژور، سیکل سل و سایر اختلالات هموگلوبین از طریق قوه مقننه، تدوین برنامه های راهبردی درمان و دارویی این افراد و بررسی ضرورت ایجاد مراکز جامع درمان تالاسمی ، تجلیل از فعالان عرصه تالاسمی و غیره و برگزاری مراسم یادبود عزیزان از دست رفته از بین پزشکان و بیماران از دیگر اهداف است.

وی با بیان اینکه همایش سال جاری تالاسمی، فرصت ها و چالش ها نسبت به نخستین همایش متفاوت برگزار خواهد شد، اذعان داشت: در همایش سال جاری علاوه بر حوزه سلامت و درمان به مسائل اجتماعی، عدالت و حقوق بشر هم پرداخته می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی کشور با بیان اینکه برگزاری نخستین همایش تالاسمی، فرصت ها و چالش ها را  تلنگری برای جامعه و مسئولین عنوان کرد، افزود: مسئولین باید در خصوص افراد تالاسمی برای رفع مشکلات آنان درزمینه اشتغال، ازدواج و تحصیل است بیشتر ورود پیدا کنند.

رمضانی با اشاره به تحریم های اقتصادی در کشور گفت: در بحث تحریم ها، جوامع بین الملل ادعا دارند درمان و سلامت حقوق طبیعی همه ملت ها و مردم دنیاست، پس چطور در بحث‌های سیاسی داروها را تحریم می کنند؟، در چند سال اخیر افراد تالاسمی با مشکل توزیع دارو مواجه هستند و بهمین دلیل بسیاری از این افراد جان خود را از دست دادند.

رئیس شورای عالی موسسه جوانان تالاسمی به برگزاری کارگاههای آموزشی برای افراد تالاسمی در مازندران اشاره کرد و افزود: با برگزاری نخستین همایش تالاسمی، فرصت ها و چالش ها در این استان، به طور متوسط هر 6 ماه کارگاه آموزشی بعنوان مدرسه برای افراد تالاسمی سراسر کشور برگزار می شود و مازندران بعنوان پایلوت دوره های آموزشی این دوره‌ها است. رمضانی به برگزاری دو سمینار جداگانه در این همایش اشاره و اظهار داشت: این سمینار برای دو قشر پزشکان، فوق متخصصان و متخصصان، پرستاران و پیراپزشکان سراسر کشور و اساتید دانشگاههای علوم پزشکی و علوم اجتماعی کشور و همچنین افراد مبتلا به تالاسمی در دو سالن جدا برگزار می شود که این همایش دارای   9.5 امتیاز باز آموزی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد: در صورت تامین منابع مالی، برای نخستین بار جشنواره تالاسمی برتر؛ انجمن تالاسمی برتر در سطح کشور و در همایش سال جاری برگزار می شود و افراد تالاسمی برتر در این جشنواره بعنوان الگو یک تالاسمی موفق معرفی می شود و بدین منظور هدایای نقدی و غیر نقدی برای آنها در نظر گرفته می شود.

رمضانی همچنین در خصوص مشکلات تالاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تالاسمی یک زندگی طبیعی دارد و در جامعه در حال زندگی است اما در بحث اشتغال با دارا بودن تحصیلات عالیه با مشکل عمده‌ای مواجه است.

دبیر موسسه آموزشی، تحقیقاتی جوانان تالاسمی با بیان اینکه از 18 هزار تالاسمی در کشور حداکثر500 نفر در دستگاهها و نهادهای دولتی مشغول بکارند، گفت: شرکت‌های بیمه گر این افراد را تحت پوشش بیمه تکمیلی نمی کنند و اذعان می کنند این کار برایشان صرفه اقتصادی ندارد.

رمضانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هزینه درمان بیماران تالاسمی بسیار بالاست ولی برخی از این افراد به دلایل مختلف نیاز کمتری به تزریق خون دارند بهمین خاطر این افراد را از مشمول بیمه بیمار‌های خاص خارج نموده‌اند و همین امر موجب مشکلاتی برای این بیماران شده است.

وی یکی از موضوعات مهم این همایش را مولفه عدالت در سلامت تالاسمی عنوان کرد و گفت: اکثر این افراد با وجود استعداد فراوان بخاطر نداشتن حامی و هزینه های بالای درمان از ادامه تحصیل باز می مانند.

رمضانی از وجود کمیته های مختلف علمی حوزه سلامت، علمی حوزه اجتماعی، تالاسمی آگاه،  کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی، مالی و جذب مشارکت و روابط عمومی در این همایش خبر داد.

وی اذعان داشت:  9 شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی در بحث مالی و 16 نهاد و مرکز تحقیقات اعم از کمیسیون حقوق بشر جمهوری اسلامی، بنیاد امور بیماریهای خاص، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و خراسان شمالی، مرکز تحقیقات سازمان انتقال خون ایران، انجمن قلب ایران، و جهاد دانشگاهی کشور مساعدت می کنند.

رمضانی از موضوعات مهم حوزه سلامت و بیمه ای افراد تالاسمی را خون و فراورده های خونی و عوارض شایع در آن در این افراد، شلات کننده ها ( داروهای خوراکی و تزریقی)، بیماری های قلبی و اختلالات مربوطه، بیماری های عفونی، هپاتیت و درمان آن، بیماریهای غددی و اختلات همراه تیروئید و پاراتیروئید، بیماری های گوارشی و کبدی، باروری، بارداری و مشکلات آن، پیوند مغز استخوان، سلولهای بنیادی، بند ناف و ژن درمانی، رژیم غذایی مناسب، PGD  و PND در تالاسمی و اعتماد به نفس، خود باوری و افسردگی و همچنین چالش های موجود و نحوه رفع موانع در حوزه بیمه ای، یکسان سازی ارائه خدمات در بیمه ها، راهکارهای ارائه بیمه تکمیل درمان و جایگاه بیماران تالاسمی در طرح پزشک خانواده در افراد تالاسمی عنوان کرد. وی در حوزه اجتماعی در خصوص تالاسمی و کارآفرینی، بیکاری و پیامدهای آن، حقوق افراد مبتلا به تالاسمی در جامعه، حقوق برخورداری از اشتغال و ....... عنوان کرد.

رمضانی زمان ارسال مقاله به دبیرخانه همایش را 20 شهریور ماه سال جاری و به آدرس سایت www.yith.ir  اعلام و اظهارداشت: مقالات برتر این همایش به فدراسیون جهانی تالاسمی و در کنفرانس بین‌المللی تالاسمی در یونان ارسال تا صدای بیماران تالاسمی ایران به گوش همه پزشکانی که در حوزه سلامت و تالاسمی فعالیت می کنند، برسد.


۱۳۹۳/۵/۲ - ۱۶:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن