تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803288448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از سیر صعودی والیبال ایران در میادین بین‌المللی پنجه‌های طلایی مردان آریایی/ حالا سکوی المپیکم آرزوست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از سیر صعودی والیبال ایران در میادین بین‌المللی
پنجه‌های طلایی مردان آریایی/ حالا سکوی المپیکم آرزوست
تیم ملی والیبال ایران پس از کسب عنوان چهارمی مسابقات لیگ جهانی حالا برای درخشش در مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌شود.

خبرگزاری فارس: پنجه‌های طلایی مردان آریایی/ حالا سکوی المپیکم آرزوست



مجتبی‌ ذکی‌زاده _ خبرگزاری فارس، «انتظارات از تیم ملی والیبال به حق و به جا است، اما نباید غوره نشده مویز شویم، باید به درجه‌ای برسیم که روی سکوی جهانی برویم.» این جمله‌ای بود که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران پس از کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی 2014 بیان کرد و به نظر می‌رسد منطقی‌ترین جمله‌ای بود که می‌شد از زبان آقای رئیس شنید. تیم ملی والیبال ایران در مجموع 16 دیدار لیگ جهانی 2014 خود 7 پیروزی و 9 شکست را تجربه کرد؛ ملی‌پوشان ایران در دور مقدماتی دو پیروزی و دو شکست برابر ایتالیا، دو پیروزی و دو شکست برابر برزیل و دو پیروزی و دو شکست برابر لهستان تجربه کردند. ملی‌پوشان ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی نیز یک پیروزی برابر برزیل و سه شکست مقابل تیم‌های روسیه، آمریکا و ایتالیا به دست آوردند و با کسب مقام چهارمی جهان به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند تا موفق‌ترین تیم آسیایی در لیگ جهانی لقب بگیرند. از میان تیم های آسیایی تیم های ژاپن، کره‌جنوبی و چین سه تیمی هستند که سابقه زیادی در لیگ جهانی دارند؛ این تیم‌ها به ترتیب با 20، 15 و 14 بار حضور در لیگ جهانی خود را به عنوان تنها تیم‌های آسیایی با سابقه در این مسابقات مطرح کردند، اما هیچ‌کدام از آنها به موفقیتی که ایران در دومین حضورش کسب کرده نرسیدند. بوبان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران از عملکرد بازیکنان و تیمش رضایت دارد و می‌گوید: ما در مجموع نتیجه خیلی خوبی گرفتیم. به مرحله نهایی صعود کردیم و به آن هم اکتفا نکردیم و به جمع چهار تیم برتر نیز راه یافتیم. این در حالی است که دومین حضور در لیگ جهانی را تجربه می‌کنیم و سایر تیم‌ها هر کدام قدمت زیادی در لیگ جهانی دارند.  

آری؛ کواچ به نکته مهمی اشاره کرد، چراکه ایران در دومین حضورش به این افتخار بزرگ دست پیدا کرده بود. ملی‌پوشان ایران در سال گذشته با هدایت خولیو ولاسکو و در نخستین حضور خود مقام نهمی جهان را به دست آورد که حضور تاثیرگذار و تاریخی بود. خولیو ولاسکو در آخرین روزهایی که در ایران بود جمله‌ای بیان کرد که ملی‌پوشان با عملکرد خوب خود به وی ثابت کردند که اشتباه می‌کند؛ ولاسکو اعلام کرد که والیبال ایران به بالاترین سطح خود رسیده و از آن بالاتر نخواهد رفت، اما کواچ و شاگردانش نشان دادند والیبال ایران هنوز قدم‌های ابتدایی را برداشته و تا روی سکوی المپیک نرود، آرام نمی‌گیرد. تیم ملی ایران تا مرحله نهایی عملکرد خوبی داشت و به هدفی که می‌خواست رسید؛ ایران که در مرحله مقدماتی با تیم‌های ایتالیا، لهستان و برزیل همگروه بود. ایتالیا میزبان مرحله نهایی و صعودش مسجل بود، اما دو تیم دیگر شانس صعود داشتند که ایران و برزیل توانستند جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کنند. از گروه مقابل هم آمریکا و روسیه به فلورانس آمدند و از سید دوم هم استرالیا توانست به جمع 6 تیم برتر جهان راه پیدا کند. در مرحله نهایی ایران با تیم‌های روسیه و برزیل همگروه شد؛ جایی که هیچ‌کس به ایران شانس صعود نمی‌داد، اما بوبان و شاگردانش دست به کار بزرگی زدند و توانستند برزیل را شکست دهند و یک امتیاز هم از روسیه بگیرند تا به عنوان صدرنشین این گروه و همراه با طلایی‌پوشان برزیل به جمع 4 تیم برتر جهان راه پیدا کنند. سایت فدراسیون جهانی والیبال هم درخصوص صعود تاریخی والیبال ایران به مرحله نیمه‌نهایی اینگونه نوشت: از شاخص‌ترین ویژگی دور اول دیدارهای گروه I فینال لیگ جهانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: * برای اولین بار در تاریخ، ایران توانست به نیمه‌نهایی لیگ جهانی دست یابد، آن هم به عنوان تیم صدرنشین گروه خود و بالاتر از برزیل و روسیه. * ایران رکورد جدیدی در دیدار با برزیل در لیگ جهانی رقم زد؛ این دو تیم 5 بار در لیگ جهانی با هم دیدار کردند که ایران 3 برد و برزیل 2 برد را در کارنامه خود به ثبت رساندند. در سایر دیدارها هم برزیل درهر 4 مسابقه دیدار با ایران به پیروزی رسید (2 بار در جام جهانی و 2 بار در جام قهرمانان قاره‌ها). ایران توانست شکست ناپذیری خود را برای سومین بار به رخ همگان بکشاند.  

این تحلیل فدراسیون جهانی والیبال که البته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت بسیار ارزشمند بود و نکته مثبتی دیگر برای ایران به شمار می‌رود. به هر حال شاگردان بوبان کواچ در این مرحله با آمریکا روبرو شدند؛ در این بازی به نظر می‌رسید که بازیکنان ایران از نظر بدنی دچار افت شده بودند و نتوانستند مقاومت کنند و نتیجه را واگذار کردند تا برای کسب عنوان سومی به مصاف ایتالیا، میزبان مسابقات برود. ایران و ایتالیا که پیش از این در مرحله مقدماتی هم با هم دیدار کرده بودند و در آخرین بازی خود بازهم برابر هم صف‌آرایی کردند که این بار شاگردان بروتو موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر از سد ایران عبور کنند و سوم شوند. سیدمحمد موسوی، سرعتی‌زن تیم ملی ایران پس از کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی والیبال گفت: شانس داشتیم که نخستین مدال جهانی والیبال ایران را کسب کنیم، اما نتوانستیم شرایط بدنی و روحی خود را در وضعیت ایده‌آل قرار دهیم. مصدومیت‌ها به ضرر ایران شد و از طرفی فکر می‌کنم از نظر بدنی هم کم آوردیم. فکر می‌کنم طبیعی است که از نظر بدنی کمی تحلیل برویم، اما این شرایط برای تمام تیم‌ها وجود دارد. فرق ما با بقیه تیم‌ها این است که ما هنوز به این شرایط عادت نداریم. حضور در این مسابقات تجربه بزرگی برای والیبال ایران بود؛ شاید ملی‌پوشان ایران که سال آینده باید در مرحله مقدماتی با تیم‌های آمریکا، لهستان و روسیه مصاف دهند تجربه کافی را برای رویارویی با بزرگان والیبال دنیا کسب کنند و توان خود را به گونه‌ای تقسیم کنند که درصورت صعود به مراحل بالاتر از نظر بدنی دچار افت نشوند. به هر حال باید بپذیریم که والیبال ایران دست به کار بزرگی زد و حالا همه باید به افتخار این تیم کلاه از سر برداشته و تمام قد بایستند. به گزارش خبرگزاری فارس، در مجموع بیست و پنج دوره برگزاری لیگ جهانی تیم ملی برزیل با کسب 9 مدال طلا، 5 نقره و 4 برنز پرافتخارترین تیم است. ایتالیا با 8 مدال طلا، 3 نقره و 4 برنز در رده دوم ایستاده است و روس‌ها تاکنون 3 مدال طلا، 5 نقره و 7 برنز کسب کرده اند و در رده سوم جدول پرافتخارترین تیم های لیگ جهانی ایستاده اند. تیم ملی والیبال ایران هم که دومین دوره حضور خود در این رقابت ها را تجربه می کرد، برای نخستین بار در جمع چهار تیم برتر قرار گرفت تا وارد جدول رده بندی لیگ جهانی شود. جدول رده‌بندی پرافتخارترین تیم‌های لیگ جهانی به شرح زیر است: 1- برزیل (9 مدال طلا، 5 مدال نقره و 4 مدال برنز) 2- ایتالیا (8 مدال طلا، 3 مدال نقره و 4 مدال برنز) 3- روسیه (3 مدال طلا، 5 مدال نقره و 7 مدال برنز) 4- آمریکا (2 مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز) 5- کوبا (یک مدال طلا، 5 مدال نقره و 3 مدال برنز) 6- هلند (بک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز) 7- لهستان ( یک مدال طلا، یک مدال برنز) 8- صربستان (4 مدال نقره و 3 مدال برنز) 9- فرانسه (یک مدال نقره)  

والیبال ایران از حالا باید خود را برای حضوری موفق در مسابقات قهرمانی جهانی و بازی‌های آسیایی آماده کند؛ اسلوبودان کواچ، در این مورد می‌گوید: از امروز برای مسابقات قهرمانی جهان تلاش می‌کنیم و تنها به آن فکر می‌کنیم؛ مسابقاتی که اهمیت آن خیلی زیاد است. من بازیکنان خوب و تیم قدرتمندی دارم. این مسابقات خیلی سخت و طولانی بود و بازیکنانم تجربه خیلی خوبی در این رقابت‌ها کسب کردند. داورزنی هم از شرایط تیم ملی ابراز رضایت کرد و امیدوار است که تیم ملی نتایج خوبی در پیکارهای قهرمانی جهان کسب کند. وی در این خصوص اظهار داشت: پس از کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی برای مسابقات قهرمانی جهان که از 12 شهریور در لهستان آغاز می‌شود آماده خواهیم شد. مطمئناً شرایط بهتری در این رقابت‌ها خواهیم داشت. تیم ملی والیبال ایران در گروه چهارم مسابقات قهرمانی جهان با تیم‌های ایتالیا، فرانسه، بلژیک، آمریکا و مکزیک هم‌گروه شد. مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال 2014 با حضور 24 تیم از هشتم تا 30 شهریورماه سال آینده در 6 شهر لهستان برگزار خواهد شد. گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است: گروه اول: لهستان (میزبان)، آرژانتین، صربستان، استرالیا، کامرون و ونزوئلا گروه دوم: برزیل، کوبا، آلمان، تونس، کره‌جنوبی و فنلاند گروه سوم: روسیه، بلغارستان، کانادا، مصر، چین و پورتوریکو گروه چهارم: ایران، ایتالیا، فرانسه، بلژیک، آمریکا و مکزیک بازی‌های گروه اول در شهر وروکولارو، گروه دوم در شهر کاتوویک، گروه سه در شهر گدانس و گروه چهار در شهر کراکو برگزار می‌‌شود. رقابت‌های مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان به مدت پنج روز برگزار خواهد شد و سپس از هر گروه سه تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند تا دو گروه مرحله دوم برای عنوان‌های اول تا دوازدهم با یکدیگر مبارزه کنند. بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی هم تورنمنت معتبر مهمی است که بوبان و شاگردانش باید پس از مسابقات قهرمانی جهان در آن حضور پیدا کنند تا جای خالی مدال طلای این بازی‌ها را در تاریخچه والیبال ایران پر کنند. انتهای پیام/خ

93/05/01 - 11:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن