تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803927432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از روزه فوتباليست‌ها تا بمباران غزه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از روزه فوتباليست‌ها تا بمباران غزه
جام جهاني برزيل با يك دنيا حاشيه به پايان رسيده، حاشيه‌هايي كه هم در زمين و هم در خارج از مستطيل سبز صحنه‌هاي جالب و بعضاً ناراحت‌كننده‌اي را رقم زدند.
جام جهاني برزيل با يك دنيا حاشيه به پايان رسيده، حاشيه‌هايي كه هم در زمين و هم در خارج از مستطيل سبز صحنه‌هاي جالب و بعضاً ناراحت‌كننده‌اي را رقم زدند. برزيل در شرايطي ميزباني بيستمين دوره جام جهاني را برعهده گرفته بود كه خود با انواع و اقسام مشكلات و معضلات اجتماعي و اقتصادي دست به گريبان است. اعتراضات مردمي، اعتصاب‌هاي سراسري و خشم عمومي از برگزاري جام جهاني در سرزمين قهوه از جمله اين مشكلات بودند.

  تظاهرات‌هاي تمام نشدني
برزيلي‌ها به شدت با ميزباني كشورشان در جام جهاني مخالف بوده و هستند. آن‌ها حتي پس از آغاز رقابت‌هاي هم دست از مخالفت نكشيدند و سعي كردند صداي اعتراض خود را به گوش جهانيان برسانند. از جمله اين تظاهرات‌ها بايد به درگيري معترضان با مأموران در اطراف ورزشگاه ماراكانا پيش از ديدار آرژانتين و بوسني اشاره كرد. ناآرامي‌ها قبل از آغاز بازي فرانسه با هندوراس و سوئيس با اكوادور هم از ديگر مواردي بود كه مسئولان برگزاري مسابقات و نيروهاي امنيتي را به دردسر انداخت. «آهاي فيفا به سوئيس برگرد» و «ما جام‌جهاني نمي‌خواهيم، ما پول براي بهداشت و تحصيلات مي‌خواهيم» از جمله شعارهايي بود كه قبل و حين برگزاري مسابقات به گوش مي‌رسيد.

  فوتبال و روزه
جام بيستم همانند ادوار گذشته با 32 تيم برگزار شد، جامي كه از 736 بازيكن شركت‌كننده 102 بازيكن مسلمان بودند. از 12 تيمي كه بازيكن مسلمان در تركيب خود داشتند شش تيم توانستند خود را به مرحله يك هشتم نهايي برسانند. بازي‌هاي اين مرحله با آغاز ماه مبارك رمضان همزمان شد و همين مسئله موجب شد تا فوتباليست‌هاي مسلمان با زبان روزه پا به توپ شوند. در اين ميان بازيكنان الجزاير بيش از همه بر انجام فرائض تأكيد كردند. همچنين باكاري سانيا ملي‌پوش فرانسه بارها در مصاحبه‌هايش اعلام كرد كه تمامي روزه‌هايش را مي‌گيرد.
 
 جامي با چاشني موشك و بمب
جام بيستم به ايستگاه يك چهارم نهايي رسيده بود كه صهيونيست‌ها بمباران نوار غزه را شروع كردند؛ درست همزمان با بازي هلند و كاستاريكا، بازي‌اي كه به ضربات پنالتي كشيد و خيلي‌ها تا صبح بيدار ماندند. اتفاقاً مردم غزه هم خواب به چشمانشان نمي‌آمد، البته نه به خاطر فوتبال بلكه به خاطر موشك‌هايي كه هر لحظه ممكن بود خانه را روي سرشان خراب كنند. با حساس‌تر شدن رقابت‌ها و باخت كذايي سلسائو به آلمان حملات اشغالگران نيز شدت بيشتري پيدا كرد. انگار سران ظالم صهيونيست مي‌دانستند كه حواس جهان معطوف به جام جهاني است.

  دست فيفا در بازار سياه
فروش غيرقانوني بليت بازي‌ها يك بار ديگر فدراسيون جهاني فوتبال را به حاشيه برد. در شرايطي كه پيش از اين سران فيفا به رشوه‌خواري متهم شده بودند اين بار دستگيري دلالان و واسطه‌هايي كه زير نظر برخي از سران فيفا كار مي‌كردند چالش تازه‌اي براي سپ بلاتر به وجود آورد.

  برشيانوي خوش قلب
هافبك تيم ملي استراليا در اقدامي انسان‌دوستانه به كودكي معلول كمك كرد بندهاي كفشش را ببندد. بازي استراليا و شيلي هنوز شروع نشده بود كه مارك برشيانو متوجه پسربچه‌اي شد كه با عصا حركت مي‌كرد.  برشيانو با ديدن اين صحنه نشست و بندهاي كفش اين كودك را بست.

  هواپيماي بدون سرنشين در تمرين
سرمربي تيم ملي فرانسه از اينكه يك هواپيماي بدون سرنشين در تمرين بالاي سر شاگردانش مشغول گشت‌زني بود به شدت عصباني شد و از مسئولان برگزاري رقابت‌ها خواست هرچه سريع‌تر پيگير اين اتفاق شوند.

  پزشك مصدوم
فيزيوتراپيست تيم ملي انگليس به جاي آنكه بازيكنان مصدوم اين تيم را مداوا كند در اتفاقي عجيب خودش دچار آسيب‌ديدگي شديد شد. دقيقه 37 بازي انگليس و ايتاليا بود كه فيزيوتراپيست سه شيرها از گل استوريج حسابي خوشحال شد و پس از بالا پريدن روي يك بطري آب فرود آمد و مچ پايش دررفت و كارش به بيمارستان كشيد.
 
 فينال در فضا
فضانوردان نيز از تماشاي ديدار پاياني جام بيستم غافل نماندند. عكسي كه از اين فضانوردان منتشر شده نشان مي‌دهد كه يكي از آن‌ها پيراهن تيم قهرمان را به تن دارد.

نویسنده : شيوا نوروزي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن