تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803357462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکسی هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز می پیوندد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون استاندار فارس: تاکسی هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز می پیوندد خبرگزاری پانا: رضائیان گفت: با هدف کاهش آلودگی هوا در شیراز، تاکسی های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر می پیوندند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير ساعت 14:41



به گزارش خبرگزاری پانا، خلیل رضاییان ، بعد از ظهر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوا در کلانشهر شیراز اظهار داشت: برنامه ای در سطح کلان کشور دردست تدوین است که تاکسی های هیبریدی در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها از جمله شیراز قرار خواهند گرفت و تاکسی با سوخت های گاز طبیعی و بنزین به ناوگان سایر شهرها خواهند پیوست.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار فارس ، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را گامی موثر در کاهش آلودگی هوا در کلانشهر شیراز دانست و گفت: این موضوع در حدود سه سال گذشته مغفول بوده است و برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا بخش مهمی از بی توجهی ها به این حوزه در سال های اخیر جبران شود.
رضاییان ادامه داد: وزارت کشوردرهماهنگی با وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ای دو ساله در زمینه تامین تاکسی و اتوبوس مورد نیاز در شبکه حمل ونقل عمومی تنظیم کرده است تا با توجه به افزایش جمعیت هم نیازهای شهرها به اتوبوس وهم نیاز ناوگان فرسوده به نوسازی را پوشش دهد.
وی با اشاره به این که ناوگان اتوبوسرانی شهرداری شیرازحدود یکهزار دستگاه اتوبوس را شامل می شود، گفت: تنها درشهرشیراز نیاز است که سالانه 100 دستگاه اتوبوس از رده خارج و اتوبوس های جدید جایگزین آنها شود اما به این موضوع در مرحله اول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها توجهی نشده است.
معاون استاندار فارس گفت: قراراست دردوسال آینده شمار زیادی اتوبوس با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان مدت (فاینانس) کشورچین و با بهره گیری از کالای مرغوب یک کشور اروپای غربی به ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله شهر شیراز بپیوندد.
وی اظهارکرد:تضمین ارائه شده از سوی دولت در زمینه تقبل 50 درصد تعهد شهرداری و کارمزد اوراق مشارکت طرح های مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی، راهکاری خوب برای تامین منابع مالی توسعه این بخش از جمله ساخت مترو در کلانشهرشیراز است و شهرداری شیراز هم از سال 92 در زمینه انتشار اوراق مشارکت خوب عمل کرد.
رضاییان با تاکید بر این که دولت تدبیر و امید اهمیت بسیار زیادی برای حوزه بهداشت و سلامت و توجه به محیط زیست قائل است، مصوبات دولت در زمینه عملیاتی کردن راهکارهای کاهش آلودگی هوا و نجات دریاچه های بحرانی کشور را در این چارچوب دانست.
وی ، توجه به بخش محیط زیست در بودجه سال 93 کشور را نشانه ای دیگراز توجه دولت یازدهم به حفظ محیط زیست دانست و گفت: با وجود این که سرجمع اعتبارات عمرانی در بودجه سال 93 کم شده است اما رقم تخصیص بودجه به این بخش امسال از سال گذشته بهتر خواهد بود و این امرمبین توجه دولت به موضوع محیط زیست و سلامت است.
معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، تشکیل جلسات منظم و فصلی کارگروه کاهش آلودگی هوا درکلانشهر شیراز را خواستار شد و بیان داشت: در مواردی مانند تغییر کاربری و توزیع اعتبارات ولو اندک جلسات بین دستگاه ها یکی پس از دیگری تشکیل می شود اما در موضوعی مانند محیط زیست و نگهداشت آن جلسات اندکی را شاهد هستیم که باید این رویه تغییرکند.
رضاییان با تاکید بر لزوم پیگیری ماموریت های محوله به اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا درکلانشهر شیراز افزود : دستگاه ها و نهادهای مسوول در این زمینه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
وی اظهار کرد: دستگاه ها و نهادها باید عوامل اصلی آلودگی هوا را شناسایی و برای کنترل و کاهش آنها راهکارعملیاتی تدوین کنند، همچنان که امروز موضوع انتقال کارخانه سیمان شیراز به خارج این شهرستان کلید خورده ضروری است که سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم روند ساخت کارخانه جایگزین در خرامه را شتاب بخشد.
در این جلسه که با حضور شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی فارس و فرماندار شهرستان شیراز درمحل استانداری فارس تشکیل شد،عملکرد دستگاه های مختلف در زمینه کاهش و کنترل آلودگی هوا بررسی شد.
بررسی سازوکار تحقق راهکارهای کاهش آلودگی هوا شامل تامین اعتبار، ایجاد شبکه پایش آلودگی هوا، ایجاد ایستگاه های جدید سنجش و تامین خدمات پشتیبانی، تعویض کاتالیست در 50 درصد تاکسی های درون شهری تا پایان مرداد امسال، ایجاد ساختار یکپارچه معاینه فنی، کاهش مصرف انرژی در دستگاه های اجرایی و لزوم همکاری صداوسیما برای فرهنگسازی میان آحاد جامعه در این زمینه از جمله دستور کار این جلسه بود.
همچنین دستگاه های مسوول استانی در حوزه حفظ محیط زیست و آلودگی، هوا سه شنبه درحالی دراستانداری فارس در نشستی با دستور کار کاهش آلودگی هوای شیراز گردهم آمدند که غیبت شهردار این کلانشهر در آن بحث برانگیز شد.
شهردار شیراز که به جای شرکت درسطح شهردار یا معاون وی، یک کارشناس ارشد خود را مامور شرکت در این جلسه کرده بود که این موضوع انتقاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس را برانگیخت.
خلیل رضاییان گفت: مایه تاسف است که در جلسه ای که موضوع آن کاهش آلودگی هوای کلانشهر شیراز است، مدیر اجرایی شهر یعنی شهردار حضور ندارد و حتی معاون حمل و نقل یا دیگر معاونان مرتبط خود را به این جلسه نفرستاده است.
معاون استاندار فارس خطاب به کارشناس ارشد شهرداری که به نمایندگی شهردار شیراز در این جلسه حضور یافته بود، بیان داشت: هرچند قائل به بهره مندی از نظرات کارشناسی هستیم اما این جلسه برای اجرایی کردن برنامه های کارشناسی شده برپا شده است و یک مدیرعملیاتی از شهرداری باید در این جلسه حضور می یافت.
رضاییان اظهار کرد: از حق خود به عنوان رییس جلسه در زمینه اخراج این کارشناس ارشد شهرداری از جلسه کارگروه کاهش و کنترل آلودگی هوای کلانشهر شیراز صرف نظر می کنم.
کارشناس ارشد شهرداری شیراز هم دراین جلسه گفت که دعوت نامه جلسه امروز که ساعت 9 آغاز شده بود را صبح امروز و 15 دقیقه قبل از زمان شروع جلسه به دفتر شهردار اعلام کرده اند که شهردار شیراز و معاونین با توجه به برنامه از پیش تعیین شده قادر به حضور در این جلسه نبودند.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس هم با تذکر به مدیر کل محیط زیست فارس به عنوان دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر شیراز، بیان کرد: فرماندار شهرستان شیراز هم ساعت 9 از جلسه باخبر شده است اما در حالی که ماموریت های کلان تری نسبت به شهرداری دارد، دراین جلسه حضور یافته است اما شهردار شیراز دست کم یکی از معاونان خود را به این جلسه نفرستاده است.
البته باب تشکر از شهرداری شیراز نیز در این جلسه گشوده بود و این موضوع به انتقاد از غیبت شهردار محدود نبود.
معاون استاندار فارس در بخشی از این نشست با اشاره به تضمین ارایه شده از سوی دولت در زمینه تقبل 50 درصد تعهد شهرداری و کارمزد اوراق مشارکت طرح های مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی، این دستورالعمل را راهکاری خوب برای تامین منابع مالی توسعه این بخش از جمله ساخت مترو در کلانشهر شیراز عنوان کرد و گفت: شهرداری شیراز سال گذشته در زمینه انتشار اوراق مشارکت خوب عمل کرد.
رضاییان همچنین عملکرد شهرداری شیراز در زمینه توسعه فضای سبز را شایسته قدردانی دانست و گفت: هرچند فضای سبز شیراز با وجود این تلاش ها به حد استاندارد و مطلوب نرسیده است اما تلاش های شهرداری جای تشکر دارد و از جمله این موارد می توان به اقدامات صورت گرفته در دامنه کوه دراک اشاره کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این جلسه بر ضرورت اقدام فوری شهرداری شیراز در زمینه نهایی کردن محل های جدید ایجاد پمپ گاز برای خودروهای دوگانه سوز برای از دست نرفتن سهمیه استان فارس تاکید کرد.


 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن