تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819801368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث 79 سردخانه در آذربایجان غربی/ افزایش 220 هزار تنی ظرفیت نگهداری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان غربی جلیلی در گفتگو با مهر:
احداث 79 سردخانه در آذربایجان غربی/ افزایش 220 هزار تنی ظرفیت نگهداری
ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از در دست احداث بودن 79 سردخانه در سطح استان در حال حاضر خبر داد.



رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اینکه هم اکنون 266 واحد سردخانه با ظرفیت اسمی 620 هزار تن میوه در آذربایجان غربی فعال هستند، اظهار داشت: از این تعداد 77 واحد با ظرفیت 142 هزار تن از سازمان جهاد کشاورزی و 189 واحد با ظرفیت 478 هزار تن از سازمان صنعت، معدن و تجارت پروانه پروانه بهره برداری اخذ کرده که 79 طرح سردخانه با پیشرفت فیزیکی 30 تا 90 درصد در دست اجرا است. وی با اعلام اینکه در صورت اتمام و بهره برداری از این واحدهای در دست احداث 220 هزار تن به ظرفیت سردخانه های موجود اضافه می شود، اظهار داشت: پیش بینی تولید انواع محصولات کشاورزی امسال استان یک میلیون و 131 هزار تن  بوده که 70 درصد از محصول سیب، 50 درصد از انگور و 25 درصد از میوه های هسته دار تولیدی استان در سردخانه ها نگهداری می شود. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اعلام اینکه ظرفیت ذخيره سازي ميوه تا 5 سال آينده به بيش از ميزان توليد باغات استان افزايش مي يابد، افزود: هم اکنون 266 واحد سردخانه نگهداري از محصولات باغی شامل سیب و میوه های هسته دار با ظرفيت 620 هزار تن در استان فعال است. جلیلی با بیان اینکه هزینه احداث سردخانه برای هر تن محصول بالغ بر 10 میلیون ریال بوده و با توجه به میزان تولیدات کشاورزی و ذخیره سازی محصولات احداث سردخانه جدید در استان از توجیه اقتصادی لازم برخوردار نیست، گفت: تا کنون میزان تولیدات محصولات باغی از یک میلیون و 300 هزار تن در طول یک سال زراعی افزایش نیافته که از کل محصولات باغی 30 درصد ذخیره سازی می شود. وی ضمن تاکید بر اینکه باید با استاندارد سازی و ارتقای کیفیت خدمات سردخانه های آذربایجان غربی از وضعیت موجود این واحدهای خدماتی به نحو بهینه و مطلوب استفاده کرد، گفت: باید اکیپهای مشترک بازرسی تشکیل شود تا بتوانیم ضمن دستیابی به آمارهای واحد و یکپارچه از وضعیت سردخانه های استان در جهت استاندارد سازی و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی در سردخانه ها گام های اساسی برداریم. وی اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی برای سردخانه داران را روش موثری برای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده و بهسازی و نوسازی سردخانه های آذربایجان غربی دانست و ضمن تاکید بر لزوم ممانعت از ایجاد سردخانه در محل های فاقد توجیه اقتصادی، یادآور شد: احداث سردخانه در مکان هایی که نیاز به ایجاد آن ضروری به نظر می رسد به شرط رعایت قوانین و ضوابط از جمله رعایت استاندارد خواهد بود.


۱۳۹۳/۴/۳۱ - ۱۱:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن