تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798258338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پناهندگان در انتظار اقدام جامعه جهانی/ بحران آوارگان عراق از مرز هشدار گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob پناهندگان در انتظار اقدام جامعه جهانی/ بحران آوارگان عراق از مرز هشدار گذشت بغداد- ایرنا- بحران آوارگان در شمال عراق به صورت فزاینده ای در جریان است و سازمان های دولتی و بین المللی در این کشور اعلام کرده اند که تعداد آوارگان در داخل مرزهای عراق از مرز یک میلیون و 250 هزار تن گذشته است.


دهها هزار خانوار عراقی اعم از شیعه، ترکمن، مسیحی، شبک و ایزدی و سایر اقلیت ها، در طول یک ماه گذشته استان نینوا (موصل) در شمال عراق را با هدف نجات جان خود و خانواده، به مقصد مناطقی امن تر ترک کرده اند.
آخرین مورد از این کوچ اجباری مربوط به شهروندان مسیحی است که از جمعه گذشته و با تهدید داعش خانه های خود را ترک کرده و آواره شده اند. داعش مهلت دو روزه ای به آنان داد مبنی بر اینکه ˈیا مسلمان شوند، یا جزیه بپردازند یا از این استان خارج شوند و در غیر این صورت با شمشیر کشته خواهند شدˈ.
اما اکنون مسؤولان کمیسیون حقوق بشر می گویند؛ با ادامه خشونت ها و تحرکات دیگری از سوی داعش و تروریست ها، رقم آوارگان باز هم افزایش خواهد یافت. این منابع می گویند هم اکنون تعداد بیشتری از خانواده ها در حال ترک منطقه هستند.
فعالان مدنی و حقوق بشر در عراق نسبت به ادامه این وضع هشدار می دهند؛ یک فاجعه انسانی در راه است.
ˈهیمن باجلانˈ عضو کمیسیون حقوق بشر در عراق تأکید کرده که آوارگان موصل و استان نینوا، نیازهای فوری به مواد اولیه اعم از غذایی، بهداشتی و اسکان دارند. او از دولت عراق خواسته است که در عملیات کمک رسانی تسریع کرده و حتی چندین پرواز ویژه برای آوارگانی که قصد دارند از اربیل به مناطق جنوبی عراق بروند، در نظر بگیرد.
وی ضمن اشاره به مسایل و نیازهای آموزشی دانش آموزان و دانشجویان آواره، از سازمان ها و مؤسسات بین المللی می خواهد هرچه سریعتر برای کمک به آوارگان اقدام کنند.
** نقشه های ضد انسانی
بحران آوارگان رو به تزاید است؛ چرا که داعش از هنگام تصرف برق آسای موصل در حدود 45 روز پیش، به صورت سازمان یافته ای در حال تغییر جغرافیای انسانی و نقشه جمعیتی منطقه است؛ از همین رو برای تحقق این نقشه ها لازم است بخش عمده ای از جمعیت استان حذف شود.
منابع امنیتی عراق روز دوشنبه هشدار دادند که این گروه سرگرم اجرای نقشه شومی در منطقه است؛ به طوری که تلاش می کند جمعیتی بالغ بر دست کم 500 خانوار خارجی، عمدتاً مربوط به جنگجویانی که در سوریه با داعش همراه بوده اند را در موصل اسکان دهد.
تاکنون هزاران خانوار اعم از شیعه، ترکمن، مسیحی، شبک، ایزدی و مندایی و پیروان سایر مذاهب و فرقه ها مجبور شده اند منطقه را ترک کنند. حالا داعش خانه های اهالی رانده شده موصل را با اموال و اثاثیه تحویل تروریست های خارجی داده و آنها را جایگزین می کند.
در مقابل، یکی از طرفداران داعش در موصل در یک شبکه ماهواره ای این گزارش ها را تکذیب و ادعا کرد که کار جابجایی مسیحیان، توسط باندهای مسیحی و از قبل از ورود داعش آغاز شده بود و آنان نه تنها خانه، که شرف خود را هم فروخته اند. او البته اخبار مربوط به سوزاندن کلیساها توسط داعش در موصل را هم تکذیب کرد.
** کارزار تبلیغاتی ˈمن یک مسیحی هستمˈ
رویداد آوارگی مسیحیان استان موصل، جنبش های مدنی و فعالان حقوق بشری را به واکنش وا داشت و به عرصه کشاند؛ به طوری که دیروز یکشنبه یک گروه از فعالان مدنی مسلمان در مقابل کلیسای ˈمار کورکیسˈ در جنوب بغداد تجمع کرده و با مسیحیان عراقی به خاطر حوادث موصل ابراز همدردی کردند.
آنها در اعتراض به کوچ اجباری، مصادره اموال و آزار مسیحیان، وارد کلیسا شده با مسیحیان حاضر در آن همصدا شده و ˈصلحˈ را ندا دادند. آنان در کنار هم بودند؛ مسیحیان، انجیل و مسلمانان، سوره فاتحه خواندند.
آنگاه نماینده فعالان مدنی به نام یوسف تمیمی بیانیه این گروه را قرائت کرد که در آن عملیات کوچ اجباری مسیحیان از موصل را محکوم می کرد. آنها همچنین پلاکاردی داشتند که برای ابراز همدردی بر روی آن نوشته بود: ˈمن یک عراقی هستم- من یک مسیحی هستمˈ.
اسقف کلیسای ماری کورکیس نیز در پاسخ به این اقدام فعالان مدنی، گفت: اسلام دین عشق و صلح است و آنچه امروز شما انجام دادید، اسلام واقعی است و من هم در جواب شما خواهم گفت که ˈمن هم یک مسلمان هستمˈ.
خاورم**1770**1504

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





30/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن