تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805129842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوتين: غرب از سقوط هواپيماي مالزي بهره‌برداري مزدورانه نكند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پوتين: غرب از سقوط هواپيماي مالزي بهره‌برداري مزدورانه نكند
اتهام انهدام هواپيماي مالزي توسط روسيه، مقامات مسكو را به واكنش جدي واداشته است. رئيس‌جمهور روسيه در اين زمينه گفت، نبايد عده‌اي از سانحه‌ سقوط هواپيماي مالزي در اوكراين براي ‌«مقاصد سياسي‌» خاص خود «مزدورانه» بهره‌برداري كنند.


اتهام انهدام هواپيماي مالزي توسط روسيه، مقامات مسكو را به واكنش جدي واداشته است. رئيس‌جمهور روسيه در اين زمينه گفت، نبايد عده‌اي از سانحه‌ سقوط هواپيماي مالزي در اوكراين براي ‌«مقاصد سياسي‌» خاص خود «مزدورانه» بهره‌برداري كنند.

به گزارش جوان، حادثه سقوط هواپيماي ام اچ 17 مالزي بر فراز خاك اوكراين، تنش را در روابط مسكو و غرب تشديد كرده است. اتهام دست داشتن مسكو در انهدام هواپيماي مالزي در خاك اوكراين بازي جديد غرب براي مقابله با روسيه است. اين اتهامات غرب از سوي كرملين نيز بي‌پاسخ نبوده و ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه روز دوشنبه افرادي كه روسيه را به دست داشتن در سرنگوني هواپيماي مالزي متهم مي‌كنند، «عوامل مزدور‌» دانست. به گزارش دويچه وله، پوتين گفت كه روسيه همه‌ همكاري‌هاي لازم را انجام داده تا تيم بازرسان بتواند دلايل رخ دادن اين فاجعه‌ي انساني را بررسي كند.

پوتين افزود: «اگر شعله جنگ در شرق اوكراين بار ديگر در تاريخ ۲۸ ژوئن شعله‌ور نمي‌شد، اين فاجعه رخ نمي‌داد. » رئيس‌جمهور روسيه همچنين گفت: «هيچ‌كس نمي‌تواند از وقايع اوكراين براي اينكه روسيه را متهم به سرنگوني هواپيما كند، به شيوه‌ مزدورانه سوء‌استفاده كند. » پوتين تأكيد كرد كه ‌«تأمين امنيت‌» بازرسان در منطقه ضروري است، اما كسي نبايد از اين فاجعه براي مقاصد سياسي خاص خود بهره‌برداري كند. ولاديمير پوتين از سوي غربي‌ها تحت فشار جدي است كه استقلال طلبان شرق اوكراين را كه از سوي روسيه حمايت مي‌شوند، راضي كند تا به بازرسان بين‌المللي اجازه‌ حضور بدون محدوديت در منطقه را دهند تا علل سرنگوني هواپيماي مالزي را كه ۲۹8 كشته برجا گذاشت، بررسي كنند. اين درحالي است كه خبرگزاري ايتارتاس ديروز گزارش داد كه كارشناسان سازمان امنيت و همكاري اروپا وارد منطقه سقوط هواپيما شدند و بررسي‌ها درباره علل اين حادثه شروع شده است. همچنين كارشناساني از كشورهاي هلند و مالزي وارد منطقه شده‌اند تا كارشناسان اروپايي را ياري دهند. پترو پروشنكو، رئيس‌جمهور اوكراين نيز ديروز دستور داد تا عمليات ارتش در 40 كيلومتري منطقه سقوط هواپيما متوقف شود تا روند بررسي‌ها در امنيت كامل انجام شود.

  تشديد تنش در روابط مسكو- غرب
در حالي كه هنوز عوامل اصلي سرنگوني پرواز ام اچ 17 در60 كيلومتري مرز روسيه شناسايي و معرفي نشده‌اند، شكل‌گيري جريان رسانه‌اي- تبليغاتي ضدروسي از سوي كشورهاي غربي، نشانه تعميق شكاف ميان مسكو و غرب بر سر بحران اوكراين و گشوده شدن جبهه جنگ ديپلماتيك جديد ميان دو طرف است. در همين راستا، دولت امريكا روز يك‌شنبه مدعي شد كه ‌«دلايل محكمي‌» دارد كه نشان مي‌دهند روس گرايان شرق اوكراين با موشك‌هاي روسي اين هواپيماي مسافربري را سرنگون كردند. جان كري، وزير خارجه‌امريكا گفت: «روسيه از اين استقلال طلبان حمايت مي‌كند. روسيه سلاح در اختيار آنها قرار مي‌دهد و به آنها آموزش نظامي مي‌دهد. » به گزارش خبرگزاري فرانسه، دولت فرانسه نيز يك‌شنبه شب هشدار داد كه اگر مسكو به شبه نظاميان در شرق اوكراين فشار نياورد تا دسترسي به محل هواپيماي سرنگون شده خطوط هوايي مالزي ايجاد كنند، بايد منتظر پيامدهايي باشد.

 به گزارش ايرنا، همزمان فيليپ هاموند، وزير امور خارجه انگليس نيز ديروز اعلام كرد لندن روز سه شنبه از سران اروپايي مي‌خواهد تا تحريم‌هاي بيشتري را عليه روسيه به دليل ماجراي سقوط هواپيماي خطوط هوايي مالزي اعمال كنند. همزمان با تشديد تنش در روابط روسيه و غرب بر سر بحران اوكراين درهفت ماه اخير، سرنگوني هواپيماي مسافربري مالزيايي زمينه ساز موج جديدي از تشديد فشارها بر مسكو شده است. با حادثه انهدام هواپيماي مالزي، غرب تلاش دارد از اين حادثه براي پيشبرد سياست ضدروسي خود در معادلات جاري در شرق اروپا بر محور جدايي اوكراين از روسيه و زمينه‌سازي براي تحقق سياست توسعه به شرق ناتو نهايت استفاده را ببرد، زيرا تمام اقدامات عملي براي بيرون راندن مسكو از اوكراين كار‌ساز نشده و اين آخرين تير تركش غرب براي مقابله با روسيه است تا جامعه جهاني را عليه روسيه بسيج كرده و با تشديد تحريم‌ها عليه اين كشور بتواند به اهداف اصلي خود يعني بريدن پاي روسيه از كل اروپا جامه عمل بپوشاند.

اكنون همسويي كشورهاي اروپايي با واشنگتن در تحريم‌هاي اقتصادي عليه روسيه نيز حاكي از اين واقعيت است كه رويارويي روسيه و غرب به عنوان آتش زير خاكستر جنگ سرد در قرن 21 وارد مرحله جديدي شده است كه پيش‌بيني نمي‌شود شعله‌هاي آن در آينده نزديك فروكش كند. ناظران مي‌گويند با توجه به سياسي‌شدن حادثه سرنگوني پرواز ام اچ 17 و گره‌خوردن آن به معادلات جاري در مناسبات پرتنش روسيه و غرب، حل اين معما زمانبر و به احتمال زياد نامشخص خواهد بود. در نهايت مي‌توان گفت كه سرنگوني هواپيماي مسافربري مالزي در مجاورت مرزهاي روسيه، موج جديدي از تنش در مناسبات روي لبه تيغ مسكو و كشورهاي غربي را دامن زده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن