تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819672935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام خطر آيت الله مکارم شيرازي درباره وضعيت حجاب در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۳ (۱۷:۱۶ب.ظ)
اعلام خطر آيت الله مکارم شيرازي درباره وضعيت حجاب در جامعه آيت الله مکارم شيرازي گفت: مسئله حجاب و جمعيت به جاهاي خطرناکي رسيده است، ممکن است که تمام افراد در خصوص يک مصلحت مانند حجاب اقناع نشوند، اما قانون بايد اجرا شود و مسئله حجاب را به اين بهانه‌ها شل گرفتن، کار اشتباهي است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله ناصر مکارم شيرازي در مراسم احياي شب بيست و سوم رمضان که در دفتر اين مرجع تقليد برگزار شد، با اشاره به شب قدر اظهار کرد: مطابق برخي از روايات اهميت شب بيست و سوم رمضان بيشتر از دو شب قدر قبلي است، بايد از فرصت پيش آمده استفاده کنيم، خداوند براي دعوت بندگانش به خوبي ها مشوق هايي را قرار داده است که از جمله ي اين مشوق ها شب هاي قدر است تا بندگان به خدا نزديک شوند و از هواي نفس دوري کنند.
وي تصريح کرد: اهميت شب قدر بيشتر از هزاران ماه است، يکي از اعمال شب قدر خواندن دو سوره عنکبوت و روم است، مطالب مربوط به توحيد و توبه به سوي خدا در سراسر اين دو سوره وجود دارد، اگر برنامه هاي اين دو سوره را در زندگي پياده کنيم، براي عمر ما کافي است.
استاد عالي حوزه علميه قم با اشاره به امتحان هاي خدا گفت: در سوره عنکبوت خطاب به مردم آمده است که آيا گمان مي کنيد که امتحان نمي شويد، امتحان براي همه وجود دارد، دنيا عالم امتحان است و با امتحان بدکاران از نيکوکاران جدا مي شوند و براي موفقيت در امتحان الهي بايد از خداوند ياري بجوييم، امتحان الهي زمان ندارد و تمام دوران زندگي انسان، زمان امتحان الهي است.
آيت الله مکارم شيرازي مال و قدرت را وسيله امتحان خداوند دانست و افزود: خداوند با همه چيز انسان را امتحان مي کند و موارد امتحان خداوند قابل احصاء نيست، تا زماني که امتحان صورت نگيرد، مشخص نمي شود که چه کساني در ايمانشان صادق هستند و چه کساني دروغ مي گويند، انسان بايد سعي کند که از امتحان الهي آبرومند بيرون آيد، نتيجه امتحان الهي معيار اجر و پاداش الهي در آخرت است و انسان بايد در دنيا هميشه خودش را در مجلس امتحان الهي فرض کند.
مرجع تقليد شيعيان با اشاره به ارزش قدرت بيان کرد: تکيه انسان بر قدرت و مال، تکيه بر تار عنکبوت است، تکيه گاه محکم و جاويدان، ذات مقدس الهي است، عنکبوت يکي از معجزات الهي است و خانه عنکبوت سست ترين خانه ها است و با باد ملايمي اين خانه از هم فرومي پاشد، کساني که غيرخداوند را مي خوانند، تکيه گاهشان مانند تار عنکبوت، سست است.
وي تصريح کرد: کساني که در راه خدا جهاد کنند و نيت خالصي داشته باشند، خداوند آنها را به راه راست و نجات هدايت مي کند، جهاد معناي وسيعي دارد و به کارهايي مانند جهاد با مال، جهاد با شيطان و .. هم جهاد اطلاق مي شود.
استاد عالي حوزه علميه قم، هدايت را دو گونه دانست و افزوذ: گونه اي از هدايت عمومي است، براساس اين نوع از هدايت به تمام افراد راه راست نشان داده مي شود، اما در هدايت خاص که شامل تعداد محدودي مي شود، خداوند انسان را به مطلوب مي رساند، اگر انسان تلاش کند، خداوند دست او را مي گيرد و خودش او را به مقصد مي رساند.
آيت الله مکارم شيرازي با اشاره به امر به معروف و نهي از منکر اظهار کرد: يکي از گونه هاي جهاد امر به معروف ونهي از منکر است که برخي به دنبال کم رنگ کردن آن هست، برخي مي گويند که در بحث حجاب و افزايش جمعيت فقط اقناع کنيد، اما همان افراد مي گويند که در زمينه نابودي جنگل ها بايد سخت ترين برخورد صورت گيرد، چرا در خصوص ماليات و راهنمايي و رانندگي برخورد سخت صورت مي گيرد، خب مردم را هم در خصوص آن موضوعات قانع کنيد، در تمام دنيا مصالح يک کشور زير قانون مي رود، ممکن است که تمام افراد در خصوص يک مصلحت اقناع نشوند، اما قانون بايد اجرا شود و مسئله حجاب را به اين بهانه ها شل گرفتن، کار اشتباهي است، مسئله حجاب و جمعيت به جاهاي خطرناکي رسيده است و دولت بايد از نهادهاي زيرنظر خود در خصوص حجاب شروع کند.
وي تصريح کرد: اساس اسلام بر امر به معروف و نهي از منکر است، امام علي (ع) خطاب به مردم فرموده است که اگر امر به معروف و نهي از منکر را ترک کنيد، دعاي شما مردم مستجاب نمي شود، امر به معروف و نهي از منکر مساوي با خشونت نيست و اين دو فريضه بايد با زبان خوش صورت بگيرد و نبايد مردم و مسئولين امر به معروف و نهي از منکر را فراموش کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن