تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798644086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات نشست خبري رييس کميته ملي المپيک


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: جزئيات نشست خبري رييس کميته ملي المپيک
رئيس کميته ملي المپيک کشورمان گفت: در ملاقات با باخ از او خواستيم مرکز توسعه فرهنگ المپيک را در آسيا به ايران بدهد.

نشست خبري کيومرث هاشمي رئيس کميته ملي المپيک امروز (شنبه) در ساختمان محل اين کميته برگزار شد.

کيومرث هاشمي در ابتداي اين نشست اظهار داشت: فضاي فوتبال و جام جهاني مدتي است که تمام شده است. به دليل شرايط خاصي که اين رشته ورزشي دارد طبيعي است 10 روز قبل از اين رويداد و 10 روز پس از اين رويداد فضاي رسانه در سطح دنيا تحت تاثير اين رشته ورزشي باشد که قطعا کشور ما هم از اين قاعده مستثني نبوده و فضاي رسانه به صورتي بود که اگر اقداماتي هم رخ مي‌داد به چشم نمي‌آمد. اين ذات فوتبال است. البته همواره فضاي حاکم به فوتبال معطوف خواهد بود.

وي با يادآوري اينکه در حال حاضر اختلاف سليقه بين 2 ارگان اصلي ورزش کشور يعني کميته ملي المپيک و وزارت ورزش نزديک به صفر است، خاطرنشان کرد: در خصوص بحث بازي‌هاي آسيايي هماهنگي خوبي بين وزارت ورزش و کميته ملي المپيک وجود دارد. نشست‌هاي زيادي بين اين 2 بخش برگزار شده که بسياري از آنها حتي رسانه‌اي هم نشده است. در کل فضاي حاکم بر ورزش کشور فضاي آرامي است.

رئيس کميته ملي المپيک با اشاره به ديدار خود با توماس باخ رئيس کميته بين‌المللي المپيک و حضور در مقر IOC يادآور شد: هر زمان که تغيير و تحولي در کميته ملي المپيک رخ مي‌دهد،مسئولان آن کميته به IOC مي‌روند. ما در سفري که به همراه شاهرخ شهنازي دبيرکل کميته ملي المپيک به اين مکان داشتيم 2 نشست را برگزار کرديم. يکي از اين نشست‌ها با تشکيلات تخصصي IOC بود که در آن با آقايان ميرو، نيامتي و جيرومي بود که صحبت‌هاي ما با آنها يک ساعت و نيم طول کشيد. البته حضور ما در اين سفر به صورتي بود که به آنها نقطه‌نظراتي را ارائه داديم. دومين جلسه ما در اين سفر با شخص توماس باخ رئيس کميته ملي المپيک بود. به نظرم ديداري بسيار خوب و رضايت‌بخش بود.

هاشمي با بيان اينکه چنين نشست‌هايي مي‌تواند به رشد هرچه بيشتر ورزش کشور کمک شاياني بکند، خاطرنشان کرد: در گذشته تجربه حضور در مقر IOC را داشتم. سعي کرديم در اين ديدار روي چند موضوع تمرکز و صحبت کنيم که يکي از آن موارد دعوت از باخ به ايران بود.

وي در تشريح سرفصل‌هاي صحبت خود با توماس باخ گفت: راه‌اندازي پروژه احيا کردن جنبش المپيک بين عموم مردم و نسل جوان کشور از جمله پيشنهادات ما به او بود. امروزه موضوع کميته ملي المپيک يکي از مباحث جدي است. از باخ خواستيم مرکز توسعه فرهنگ المپيک را در آسيا به ايران بدهد. از او درخواست کرديم مرکز آموزش بين‌المللي را در اختيار ايران قرار بدهد. فضاي علوم ورزش کشور ما مي‌تواند در اين زمينه موثر واقع شود. کشور ما نيروي انساني زيادي دارد و با توجه به ظرفيت دانشگاهي حضور چنين مرکزي مي‌تواند کمک شاياني به ورزش کشور باشد.

رئيس کميته ملي المپيک ادامه داد: با توجه به شرايط موجود در کشور و بحث تحريم‌ها مراودات مالي کميته ملي المپيک با کميته بين‌المللي المپيک دشوار است. به او گفتيم نبايد دست کميته ملي المپيک بسته باشد. ما در ديدار با باخ سعي کرديم از موجوديت ورزش کشور دفاع کنيم. به باخ گفتيم که حضور ايران بايد در IOC بايد پررنگ‌تر باشد چرا که ما چهارمين کشور مدال‌آور آسيايي هستيم که ظرفيت بالاي مدال‌آوري دارد. کشور ايران ظرفيت و توان بالايي دارد اما متاسفانه نسبت به خيلي از کشورها وضعيت‌مان در IOC ضعيف‌تر است. درخواست‌مان اين بود که از ايراني‌هاي فعال در جنبش المپيک حداقل از يکي، دو نفر آنها در کميسيون‌هاي چندگانه IOC استفاده شود.

هاشمي با بيان اينکه توجه به ورزش زنان در اين بحث مورد توجه و تاکيد قرار گرفت، عنوان کرد: حرکت‌هاي خوبي در سال‌هاي گذشته صورت گرفته است اما توجه به ورزش بانوان بايد بيشتر بوده تا جايگاه بهتري داشته باشيم. يکي ديگر از پيشنهادات ما اين بود که بانک جهاني المپيک تاسيس شود به باخ گفتيم مي‌توانيم طرح اين پروژه را به کميته بين‌المللي المپيک ارائه دهيم.

وي افزود: هر چند که معمولا در ديدارهاي نخست بحث‌هاي تخصصي و فني باز نمي‌شود و معمولا اين صحبت‌ها براي آشنايي است اما ما سعي کرديم وارد مباحث تخصصي شويم. ما اعتقاد داريم که با اين رويکرد مي‌توانيم بهتر باشيم.

رئيس کميته ملي المپيک گفت: زماني که توماس باخ نايب‌ رئيس کميته بين‌المللي المپيک بود، 2 بار به ايران سفر کرد. ايشان با ايران آشنايي دارد و نگاهش به کشور ما مثبت است. او گفت فرهنگ و تاريخ بزرگ ايران براي ما ارزشمند است، اعتقاد داشت که ميراث فرهنگي ايران با فرهنگ المپيک همخواني دارد و اين کشور مي‌تواند جايگاه بالاتري در دنيا داشته باشد. در اين ديدار فرصتي پيش آمد که از موزه المپيک ديدن کنيم. به باخ گفتيم که مي‌خواهيم موزه المپيک را در ايران راه‌اندازي کنيم و او به ما به خاطر چنين پيشنهادي تبريک گفت و اعلام کرد اين پيشنهاد جديد شما مي‌تواند ملاک خوبي براي آسيا باشد و قرار شد در اين راستا کمک مالي، آثاري و تکنيکي خوبي به ما شود.

هاشمي خاطرنشان کرد: باخ در خصوص مسائل مالي اعلام کرد که حرف‌هاي شما در خصوص تحريم و اينکه سياست‌ بايد از ورزش جدا باشد، کاملا منطقي است او ادامه داد که واقعا نمي‌دانم چرا در عمل چنين چيزي رخ نمي‌دهد. کميته بين‌ المللي المپيک در سازمان ملل به عنوان يک ناظر است و باخ گفت که شخصاً بحث تحريم و اعمال آن بر ورزش را پيگيري مي‌کنم. او همچنين قول‌هاي مساعدي در خصوص همکاري و استفاده از ايراني‌ها به ما ارائه داد.

وي تاکيد کرد: باخ در خصوص بحث دعوت او به ايران استقبال کرد و روي خوشي نسبت به اين موضوع نشان داد. ما به او گفتيم که ايران مي‌تواند ميزبان کميسيون‌هاي IOC باشد.

رئيس کميته ملي المپيک ادامه داد: باخ در خصوص مرکز توسعه فرهنگ آسيا گفت شما مي‌توانيد به دليل نوع مرکزي که وجود دارد ايران مي‌تواند موزه و مرکز توسعه فرهنگ را با هم ادغام کند. شعار باخ در زماني که رئيس کميته بين‌المللي ملي المپيک شد اين بود که تا سال 2020 تمام برنامه‌هاي خود را عملي و اجرايي کند، او به ما گفت که چنين برنامه‌هايي را در پروژه برنامه‌هاي کاري خود قرار خواهد داد. باخ از اينکه دولت ايران، کميته ملي المپيک را همه‌ جانبه همراهي مي‌کند ابراز خوشحالي مي‌کند. وقتي به او گفتيم نايب‌رئيس اول کميته ملي المپيک ايران يک خانم است، بسيار تعجب و ابراز شادماني کرد. به او گفتيم براي اولين بار است که 2،3 پست کليدي کميته ملي المپيک در اختيار بانوان است. در کل نشست بسيار خوب و مفيدي بود البته مقرر شد در حاشيه برگزاري بازي‌هاي نانجينگ مجددا ديداري با او داشته باشيم. قلبا اعتقاد دارم که اين ديدارها کمک شاياني به توسعه ورزش مي‌کند.

هاشمي گفت: وقتي مسئولان کميته بين‌المللي المپيک ببينند که يک عضو آنها فعال‌تر از سايرين است قطعا به آن توجه مي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: امروز کميته ملي المپيک محدود به برگزاري چند رويداد خاص شده است، ما اعتقاد داريم اين رويدادها بخش کوچکي از کارهاي کميته ملي است و بحث اصلي اين ارگان نهضت کميته است. ما بايد در اين بخش فعاليت کنيم.

رئيس کميته ملي المپيک تاکيد کرد: در ادوار گذشته المپيک ايران تنها در 4 رشته مدال آور بوده است، کشتي، وزنه‌برداري از پيش از انقلاب و اين 2 رشته به علاوه تکواندو و دووميداني پس از انقلاب براي ايران مدال‌آوري کردند. در نظر بگيريد اگر در يک رشته براي يک ورزشکار اتفاقي رخ بدهد چه پيامدي خواهد داشت. اتفاقي که در المپيک 2008 رخ داد و مردم از آن به عنوان يک فاجعه صحبت مي‌کردند. مردم مي‌گفتند هيچ چيزي در ورزش نداريم و در ورزش‌مان فاجعه رخ داده است.

هاشمي ادامه داد: ما در ورزش‌هاي پايه و پرمدال سهمي نداريم. اگر کشتي از المپيک حذف مي‌شد چه اتفاقي رخ مي‌داد؟ يک برنامه 10 ساله را براي رشته‌هاي پايه خود با شاکله استعداديابي مدنظر داريم. بايد يک برنامه بلندمدت تشکيل بدهيم و در رشته‌هاي پايه سرمايه‌گذاري کنيم.

وي با اشاره به سفري که به مجارستان داشت، خاطرنشان کرد: تعداد حضور‌هاي مجارستان در بازي‌هاي المپيک 2،3 دوره بيشتر از ما است. ما در 15 دوره حضورمان در المپيک 60 مدال گرفتيم که 64 درصد آن به کشتي تعلق دارد اما آنها 460 مدال در 18 رشته گرفته‌اند. اين مجارستاني است که کشور خيلي بزرگي در اروپا نيست و شايد کمتر از 10 ميليون نفر جمعيت داشته باشد. ايران ظرفيت‌هاي به مراتب بالاتري نسبت به خيلي از کشورها دارد. بايد نگاه بلندمدتي به ورزش داشته باشيم و پروژه‌هاي خوبي را ارائه بدهيم.

رئيس کميته ملي المپيک در خصوص ديدار خود با لالوويچ رئيس فدراسيون جهاني کشتي عنوان کرد: مکان فدراسيون کشتي در مقر IOC است. جلسه‌اي نيم‌ساعته با لالوويچ داشتيم، اخلاق و ادب حکم مي‌کرد ما به نوعي بازديد او را پس بدهيم. يکي از موضوعاتي که با او در ميان گذاشتيم بحث کرسي براي فدراسيون کشتي و عضويت در هيئت رئيسه بود. به او گفتيم که به هيچ عنوان قابل دفاع نيست که ايران در هيئت رئيسه کشتي سهمي نداشته باشد.

هاشمي خاطرنشان کرد: لالوويچ پذيرفت اما در اين مورد خود فدراسيون کشتي هم بايد تلاش و رايزني کند. استنباطم اين است که در حال حاضر روسيه در کشتي فعال‌تر شده و برزيل هم به دليل ميزباني در المپيک سهم خود را از هيئت رئيسه مي‌خواهد. با توجه به شرايط کار سختي داريم اما وظيفه خود مي‌دانيم که از کشتي حمايت کنيم. البته اگر شخصي بخواهد به عضويت هيئت رئيسه در بيايد بايد 70 راي کسب کند که اين مستلزم کار و تلاش زيادي است.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا حضور شما در فدراسيون جهاني کشتي اتفاقي بود و آيا اين امر ارتباطي به دوپينگ‌هاي اخير دارد، يادآور شد: حضور ما در مجامع جهاني اصلا اتفاقي نيست فکر مي‌کنيم و با برنامه و هدف پيش مي‌رويم. ما در جلسه با باخ هم اشاره کرديم که ايران از کرسي‌هاي بين‌المللي اندک است. يکي از وظايف کنوني ما اين است که از کرسي‌هاي موجود حمايت کنيم. در نخستين جلسه‌اي که با وزارت ورزش و جوانان تشکيل شد، پيش‌نويسي را ارائه کرديم که موجوديت آن حمايت از کرسي‌ها بود، قرار شد يک شوراي هماهنگي پيش بيايد و قرار نيست يک فدراسيون که به سبب بروز اختلافات فردي که در آن وجود دارد يک فرد را بزنيم و از ورزش محو‌اش کنيم.

رئيس کميته ملي المپيک ادامه داد: کميته ملي المپيک به عنوان متولي کرسي‌هاي بين‌المللي اين نگاه را دارد که نبايد تصميمات فردي باشد.

هاشمي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: مشروعيت من در کميته ملي المپيک به واسطه فدراسيون‌هاست که اگر دغدغه‌اي دارند بايد از آنها دفاع کنم، شايد اختلاف سليقه باشد اما نبايد باعث ضربه خوردن آن رشته خاص باشد. اگر حضوري پيدا مي‌کنيم با کار و برنامه است. در مورد وزنه‌برداري صحبتي مطرح شده بود و گفته بودند مي‌خواهيم ايران را تعليق کنيم. ما به ديدار توماژ آيان رفتيم و به او گفتم که اين صحبت‌ها چيست که مطرح مي‌شود، آيا اين نظر شماست. قزاق‌ها 13-14 ورزشکار دوپينگي داشتند و تعليق نشدند، اين چه صحبت‌هايي است که مطرح مي‌شود.

وي ادامه داد: وزنه‌برداري ايران حداقل جزء 5 کشور دنياست. ما در سبک‌وزن جزء بهترين هستيم و اگر ما از فدارسيون جهاني جدا کنند چيزي از آن باقي نخواهد ماند. دقيقا همين موضوع در مقر فيلا هم بود، هرجا احساس کنيم نياز است و فدراسيون‌هاي ما به کمک نياز دارند وارد عرصه مي‌شويم و آنها را تنها نمي‌گذاريم ما همه يک خانواده هستيم.

رئيس کميته ملي المپيک در پايان گفت: چندي پيش آقاي پولادگر رئيس فدراسيون تکواندو موضوعي را مطرح کرد و گفت که احتمال دارد در بازي‌هاي آسيايي از سوي داوري ضربه بخوريم. بلافاصله وارد عمل شديم و جلساتي تخصصي را با نماينده فدراسيون جهاني برگزار کرديم. يک نامه کاملا دقيق را براي رئيس فدراسيون جهاني ارسال کرديم و او در پاسخ به ما گفت که نگران نباشيد و در پايان اينکه ما خودمان را موظف مي‌دانيم از مجموعه فدراسيون‌ها با تمام توان خود دفاع کنيم.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

دوشنبه 1393/04/30 13:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن