تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820336648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفتمين سال خشکسالي را در ايران پشت سر مي گذاريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۴ب.ظ)
مدير عامل شرکت منابع آب ايران؛ هفتمين سال خشکسالي را در ايران پشت سر مي گذاريم مدير عامل شرکت منابع آب ايران گفت: بارش امسال نسبت به سال گذشته و دراز مدت 44 ساله به ترتيب 5 و 8 درصد کاهش يافته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مهندس محمد حاج رسولي ها مدير عامل شرکت منابع آب ايران در اولين نشست خبري خود در سال 93 با اعلام اين مطلب که ميزان کل نزولات آسماني 216 ميليمتر بوده است، گفت: پيش بيني ما اين است که تا پايان سال آبي فعلي، حداکثر 3 ميليمتر به ميزان متوسط بارندگي ها افزوده خواهد شد.
وي ادامه داد: بارش امسال نسبت به سال گذشته و دراز مدت 44 ساله به ترتيب 5 و 8 درصد کاهش يافته است.
حاج رسولي ها با اشاره به رتبه 30 سال جاري در ميان 44 سال گذشته از نظر ميزان بارندگي، تصريح کرد: امسال هفتمين سال پياپي خشکسالي را پشت سر گذاشته ايم و تنها اميدواري ما اتمام اين روند در سال آينده آبي است.

سهم 34 درصدي سمناني ها از کاهش نزولات آسماني
مدير شرکت منابع آب ايران در مورد کاهش بارندگي در کشور با اشاره به سه استان سمنان، تهران و خراسان رضوي به عنوان خشک ترين مناطق کشور از نظر بارندگي، گفت: کاهش 34 درصدي بارش در سمنان و 30 درصدي نزولات آسماني در تهران و خراسان رضوي، اين مناطق را دچار مشکلات فراواني از نظر کاهش منابع آب کرده است.
وي با اشاره به ورودي 30 ميليارد متر مکعبي آب به مخازن سد هاي کشور، تصريح کرد: ميزان آب ورودي به مخازن نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش يافته است اين در حالي است که امسال موجودي مخازن کشور 25 ميليارد و 600 ميليون متر مکعب شده که در مقايسه با سال گذشته، 4.2 درصد افزايش يافته است.

آب ورودي به سدهاي کشور کاهش يافته است
حاج رسولي ها در ادامه با مهم خواندن برخي از سدهاي کشور و تمايز آنها با ساير سدها، افزود: در سال جاري ميزان آب ورودي به سدهاي بوکان، صدرا، کوثر، سفيد رود، استقلال، زاينده رود، لار، طالقان و کرج به ترتيب 8، 30، 25، 18، 21، 2، 3، 14 و 23 درصد کاهش يافته است.
وي ادامه داد: سدهاي لتيان و ماملو در استان تهران نيز 33 درصد با کاهش آب ورودي روبه رو بودند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن