تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820028376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قزوین صاحب منطقه ویژه اقتصادی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین ناصحی در گفتگو با مهر:
قزوین صاحب منطقه ویژه اقتصادی می شود
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: با تصویب منطقه اقتصادی ویژه و پیش بینی 500 هکتار زمین مقدمات ایجاد این منطقه ویژه در استان فراهم شده است.



عبدالقهار ناصحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر در خصوص قابلیت استان برای داشتن منطقه ویژه اقتصادی و حمایت از پایان نامه ها و کارهای پژوهشی گفت: امسال در بخش پژوهش بر روی مشکلات و چالش های استان متمرکز شده ایم و با تعیین اولویت های صنعتی با گرفتن مشاور اکثر دستگاههای اجرایی را وارد کار کرده ایم و اولویت ها مشخص شده تا صنایع مورد نیاز هم شناسایی شود. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: در یک سال گذشته تعداد 60 واحد صنعتی توانستند از بانکهای عامل تسهیلات دریافت کنند و در مسیر اشتغال و تولید گام بردارند. این مسئول افزود: کارهای پژوهشی در شرکت هم جدی گرفته شده و با مطالعه فرصت های جذب سرمایه گذاری با محور پژوهش و تحقیق در موضوعات مختلف روز از جمله هدر رفت آب در صنعت، راهکارهای کاهش مصرف آب در واحدها، ارزیابی کیفی آب تصفیه خانه ها برای آبیاری فضای سبز در شهرک صنعتی لیا اجرایی شده است. ناصحی گفت: در حوزه خوشه بسته بندی در نقشه خوشه کشور هم کارهای خوبی صورت گرفته و با تثبیت آن در استان زمینه همکاری با خوشه های صنعتی دیگر استان ها از جمله بوشهر برای ارائه طرح های جدید فراهم شده است. وی اضافه کرد: برای حمایت از کارهای تحقیقاتی در سال گذشته از هفت پایان نامه و درشش سال گذشته از 20 پایان نامه با دادن تسهیلات و اعتبارات لازم حمایت کردیم تا این تحقیقات در صنعت استفاده شود.

آماده عضویت در انجمن آسیایی بسته بندی هستیم این مسئول صنعتی اظهارداشت: در هدف گذاری پنج ساله باید بتوانیم به عضویت آنجمن آسیایی بسته بندی درآئیم و از مزیت های آن در توسعه صادرات استفاده کنیم. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر 289 واحد صنعتی در حوزه صنایع بسته بندی استان فعال هستند که چهار درصد این صنعت در کشور در قزوین مستقر است. وی گفت: بازار شناسی و مطالعه بازار را آغاز کرده ایم و مطالعات انجام شده در کشورهای CIS در اختیار متقاضیان و علاقمندان قرار خواهد گرفت. آماده احداث منطقه ویژه اقتصادی هستیم ناصحی در ادامه گفت: احداث منطقه ویژه اقتصادی در استان در کارگروه اقتصادی تصویب شده و شرکت شهرک های صنعتی استان مسئول پیگیری و اجرای این مصوبه شده است که 500 هکتار زمین برای این منظور پیش بینی شده و چهار منطقه از جمله کاسپین، لیا، آراسنج و خرمدشت برای این منظور پیشنهاد شده که به احتمال زیاد شهرک ایران خودرو در خرمدشت در اولویت خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: در مدیریت پسماند و توسعه فضای سبز و احداث تصفیه خانه جدی هستیم و از صنایع دوستدار محیط زیست حمایت می کنیم و تلاش می کنیم تا مصوبه اختصاص 10 درصد از مساحت شهرکها به فضای سبز اجرایی شود که در این راستا تاکنون 150 هکتار فضای سبز تا پایان سال گذشته تحت پوشش قرار گرفته است. تخلیه زباله در شهرک صنعتی لیا متوقف شد وی در خصوص وضعیت زباله های لیا اظهارداشت: سرانجام پس از جلسات متعدد و بحث بررسی در شورای گفتگو پس از پرداخت یک میلیارد تومان از سوی شرکت به شهرداری و با دستور اکید استاندار محترم از دو ماه قبل از ورود کامیون های تخلیه زباله به این شهرک جلوگیری شده و دیگر هیچ زباله ای در لیا تخلیه نمی شود و پیگیر عقد قرارداد با یک شرکت برای تامین انرژی از زباله هستیم. به گفته ناصحی مشکل تامین روشنایی معابر شهرک صنعتی لیا هم در دست پیگیری است که با لحاظ مواد قانونی امیدواریم به نتیجه مشخصی برسیم. وی از همکاری صمیمانه دستگاههای خدمات رسان بویژه شرکت های توزیع برق، آب منطقه ای و گاز در تامین زیرساختهای شهرک ها تشکر کرد. ناصحی در مورد وضعیت شهرک برلیان هم گفت: این شهرک از نظر زیرساخت تکمیل نیست و تنها دو واحد واگذار شده و آخرین پیشنهاد ما واگذاری فاز به فاز این شهرک به متقاضیان است که در مساحت های 10 هکتار آماده شود و منابع مالی را خود شهرک تامین کندزیرا بخش خصوصی ملزم به آماده کردن کامل آن بدون دریافت تسهیلات دولتی است که در این راستا التیماتوم لازم برای پس گرفتن 100 هکتار زمین داده شده است. 

توسعه صنایع کوچک موجب تقویت صادرات می شود این مسئول اهمیت حمایت از صنایع کوچک را یادآورشد و اظهارداشت: برای توسعه صادرات باید حمایت لازم از توسعه صنایع کوچک و متوسط بخوبی صورت گیرد تا شاهد رونق این موضوع در استان هم باشیم. ناصحی افزود: یک کار مطالعاتی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین آغاز شده تا بتوانیم صنعت رباتیک را در هشت شاخه بسته بندی مورد استفاده کاربردی قرار دهیم که در این راستا طرح مشترکی تعریف شده تا رباتی برای بسته بندی ساخته شود. وی گفت: در حوزه صنایع کوچک در بخش بازاراز 95 واحد صنعتی حمایت شد تا در 19 نمایشگاه داخلی شرکت کنند که در طول شش سال گذشته 220 واحد صنعتی با حمایت شرکت شهرک های صنعتی موفق شدند در 59 نمایشگاه داخلی حضور یافته و کالاهای تولیدی خود را معرفی کنند. ناصحی تصریح کرد: همچنین 14 واحد صنعتی برای شرکت در نمایشگاه خارجی حمایت شدند و با اعزام دو هیئت به کشورهای مالزی و پرتغال از چهار هیئت خارجی از کشورهای مصر، تاجیکستان، قزاقستان و پرتغال دعوت و میزبانی شد و چند هیئت نیز به روسیه، ترکیه و چین اعزام شدند.  

برگزاری 79 دوره آموزشی برای 2042 نفر وی بیان کرد: به منظور حمایت از صنایع کوچک برنامه های آموزش نیروها مورد توجه جدی قرار گرفته و 82 دوره آموزشی برای یک هزار و 653 نفر از کارکنان واحدهای صنعتی برگزار شده است. به گفته ناصحی در چند سال گذشته نیز با برگزاری 528 دوره بیش از 9 هزار و 768 نفر در محورهای مختلف صنعتی آموزش دیدند و در یک سال گذشته هم 79 دوره برای دو هزار و 46 نفر تشکیل شد و در مجموع دو هزار و 46 نفر در 79 دوره آموزشی با مهارتهای مختلف آشنا شدند. ناصحی برگزاری تورهای صنعتی یک روزه برای قضات، دانشجویان، استادان، کارکنان ثبت اسناد برای توجیه منطقی و همکاری با صنعتگران را از دیگر برنامه های انجام شده ذکر کرد و یادآورشد: با معرفی 32 طرح صنعتی حدود چهار میلیارد و 670 میلیون تومان عقد قرارداد توسط بانکها صورت گرفت و امسال هم سه میلیارد تومان اختصاص داده شده تا بین واحدهای واجد شرایط توزیع شود. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین اظهارداشت: در شش سال گذشته 96 طرح به بانکها معرفی شدند و 25 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند. ناصحی تصریح کرد: با ارائه مشاوره صنعتی به برخی واحدها نسبت به تقویت آنها و کمک به روند موفقیت در تولید اقدام کرده ایم که با استقرار شش مشاور 33 قرارداد با صنایع منعقد شد و 239 میلیون تومان هم برای نوسازی و اصلاح ساختار واحدهای کوچک هزینه شد و تاکنون 90 قرارداد توسط مشاوران به مبلغ 429 میلیون تومان منعقد شده است. وی با اشاره به مهمترین اقدامات یک سال گذشته اظهارداشت: بهره برداری از شبکه روشنایی شهرک صنعتی خرمدشت، آغاز واگذاری زمین در شهرک شال، ناحیه صنعتی اسفرورین، فاز توسعه کاسپین، واگذاری شش شهرک و ناحیه صنعتی به بخش خصوصی در چارچوب مصوبه دولت و مجلس، از کارهای انجام شده در یک سال گذشته است که در این راستا رتبه اول در گروه شهرک های صنعتی گروه دوم را کسب کردیم و شهرک کاسپین نیز به عنوان شهرک برتر کشور شناخته شد. 90 درصد سرمایه گذاری خارجی استان در شهرک صنعتی کاسپین ناصحی بیان کرد: در شش سال گذشته از سوی سرمایه گذاران خارجی با احداث شش واحد صنعتی بالغ بر 70 میلیون دلار سرمایه گذاری در شهرک ها صورت گرفته است. وی افزود: 90 درصد سرمایه گذاری خارجی انجام شده در استان در شهرک کاسپین صورت گرفته و بستر خوبی برای حضور شرکتهای خارجی دراستان فراهم شده است.

اولویت های امسال اعلام شد ناصحی تصریح کرد: در سال جاری بهره برداری از ناحیه صنعتی طارم به وسعت 30 هکتار( 75 درصد پیشرفت فیزیکی)، ناحیه صنعتی الموت در هفت هکتار، مرکز خدمات کسب و کار در شهرک صنعتی کاسپین به صورت نمایشگاه دائمی، کلنگ زنی شهرک صنعتی قزوین در منطقه کوهین در اولویت برنامه ها قرار دارد. این مسئول بیان کرد: آخرین شهرک صنعتی دولتی استان در سه ماه آینده در قزوین احداث می شود و کلنگ زنی فاز توسعه شهرک صنعتی لیا در دو ماه آینده انجام خواهد شد و ادغام پارک و مجتمع صنعتی لیا نیز از برنامه های امسال است. برگزاری جشنواره بسته بندی در قزوین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین ازبرگزاری جشنواره بسته بندی در شهریور ماه امسال در قزوین خبرداد و تصریح کرد: دراین جشنواره کشوری مسابقه طراحی، همایش علمی و نمایشگاه تخصصی هم پیش بینی شده است و اولین جشنواره در حوزه بسته بندی در کشور خواهد بود. وی افزود: تدوین پنج عنوان استاندارد در خوشه بسته بندی، گازرسانی به پنج شهرک و ناحیه صنعتی، آبرسانی به شهرک صنعتی آبیک با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، استقرار پست موبایل در کاسپین، اخذ اسناد تملک دو هزار هکتار از اراضی صنعتی و اتمام 32 پروژه نیمه تمام در دستور کار امسال قرار دارد.
 


۱۳۹۳/۴/۳۰ - ۱۰:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن