تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814192332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي 173 مرکز خريد تضميني گندم در آذربايجان شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۳ (۱۹:۸ب.ظ)
آمادگي 173 مرکز خريد تضميني گندم در آذربايجان شرقي معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي از آمادگي 173 مرکز خريد تضميني گندم، براي خريد گندم مازاد بر نياز کشاورزان اين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، ايوب ايراني فام در نشست هماهنگي خريد تضميني گندم شهرستان هاي جنوب استان در سالن اجتماعات مديريت جهاد کشاورزي شهرستان مراغه افزود: از اين تعداد 141 مرکز خريد در سازمان تعاون روستايي و 32 مرکز خريد در شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه هشت براي خريد گندم کشاورزان فعال است.
وي اظهار کرد: در سال جاري هر کيلوگرم گندم با چهار درصد افت مفيد و دو درصد افت غير مفيد به مبلغ 10 هزار و 500 ريال خريداري مي شود که با توجه به جدول پاکي محصول کشاورزاني که از افت کمتري برخوردار باشد به قيمت بيشتري خريداري خواهدشد.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان ادامه داد: با توجه به اينکه قيمت اعلام شده از سوي دولت براي خريد تضميني گندم مطلوب کشاورزان است، آنان رغبت و علاقه مندي بيشتري براي تحويل گندم به مراکز خريد دولتي نشان مي دهند.
ايراني فام يادآوري کرد: در آذربايجان شرقي 340 هزار هکتار مزارع گندم به صورت ديم و 95 هزار هکتار به صورت آبي کشت مي شود که کار برداشت اين محصول نيز آغاز شده است.
وي با بيان اينکه با وجود کاهش بارندگي و تنش خشکي در مزارع ديم استان پيش بيني مي شود 700 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود ادامه داد: پيش بيني مي شود امسال 450 هزار تن گندم مازاد کشاورزان از طريق مراکز خريد تضميني خريداري شود.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان خاطرنشان کرد: امسال مزارع گندم استان در اثر سرما، يخبندان و خشکسالي دچار خسارت شده، اما؛ خسارتي از بابت آفات و بيماري ها به آنها وارد نشده و آفت سن گندم نيز کنترل شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن