تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820546643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نام علی (ع) سبب دوستی و محبت در دلها می شود/یتیمان با مهربانی امیر مومنان آشنایی دیرینه دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز گزارش خبری/
نام علی (ع) سبب دوستی و محبت در دلها می شود/یتیمان با مهربانی امیر مومنان آشنایی دیرینه دارند
کرج - خبرگزاری مهر: وجود لیالی قدر در دل و جان ما مسلمانان نهادینه شده است، عبادت در این شبها معادل با بیش از هزار ماه است و رحمت خاص خداوند در این شبها به آدمیان اختصاص می یابد و چه زیباست که نام مولایمان علی ابن ابی طالب (ع) سبب دوستی و محبت در دلها می شود و یتیمان با مهربانی امیر مومنان آشنایی دیرینه دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، ساعت یک بامداد است، شور و حالی در میان مردم در حسینه ها و مساجد حکمفرماست زمزمه های "الغوث الغوث" در فضا طنین انداز شده است کوچک و بزرگ، پیر و جوان و زن و مرد همه در حال نیایش با خداوند زمین و آسمان قرآن بر سر گرفته اند. در این شبها دلهای زیادی شکسته می شود و صدای گریه های بی امان مردان و زنانی که در این شب قدر به خداوند عالم پناه آورده اند که به راستی اولین و آخرین پناه ما آدمیان است در فضا رها شده است، در اینجا خبری از غرور نیست، غنی و فقیر در کنار هم نشسته و دست ها را به نشانه دعا رو به آسمان بلند کرده اند. آدمیان برای شستن آینه دل فرصتی ارزنده تر از لیالی قدر ندارند در این شب ها که به راستی مقدرات یک سال انسان و به عبارتی بهتر روزی یک سال انسان مشخص می شود چه زیباست که در گوشه حسینه و یا مسجدی خلوت کرده و به دور از هر گونه هیاهو و آلودگی های مادی به معبود خود به راز و نیاز بپردازیم.

چقدر زیباست خوبی ها جایگزین بدی ها شود و چقدر زیباتر که مبدا چنین کاری لیالی قدر با آن عظمت و ابهت باشد. البرزنشینان ولایتمدار در لیالی قدر همزمان با دیگر هم وطنانمان مشغول عزاداری برای امیر مومنان علی ابن ابی طالب (ع) هستند. در این شبها که از عزیز ترین شب ها نزد مسلمانان است همه آحاد مردم به دور از هر گونه دشمنی در یکجا جمع می شوند و به راز و نیاز با خداوند عالم می پردازند چرا که این شبها چنان محترم و عزیز است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام "سوره قدر" نازل فرموده است. در چنین شب مبارکی قرآن نازل می شود و این شب ها به شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

بزرگان دینی همیشه ما را به عبادت در این شب ها توصیه کرده اند چرا که مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر در لیالی قدر مشخص می شود. در این خصوص رییس اداره تبلیغات کرج در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب خاطرنشان می کند: با توجه به آیات سوره قدر می توانیم به فضیلت لیالی قدر پی ببریم. حجت الاسلام محمدرضا معینی در ادامه تاکید می کند: در این شب های عزیز قرآن نازل شده است و عبادت و احیا در این شب ها معادل با بیش از هزار ماه است. وی تصریح می کند: خیرات و برکات الهی در لیالی قدر قدر نازل می شود و رحمت خاص خداوند نیز شامل حال آدمیان می شود. وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: همزمان با شبهای قدر، مراسم احیاء در 480 مسجد و حسینیه مختلف شهرستان کرج برگزارمی شود.  


  حجت‌الاسلام محمدرضا معینی اظهار می ادارد: امسال با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی کرج در۴۸۰ مسجد و حسینیه از مساجد شهرستان مراسم شب احیاء با شکوه خاصی بر قرار می شود.

رییس اداره تبلیغات کرج یادآور می شود: به منظور استفاده مومنین و مومنات از برنامه های این شبها به تمام این مکانها مبلغ اعزام شده، این مراسم در مساجد شهرستان و با اجرای  برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی، برگزاری ادعیه، مداحی و .. . برگزار خواهد شد. این مسئول در پایان با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام و جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیست نسبت به مردم بی دفاع غزه، خاطرنشان کرد: جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیست دل همه مسلمانان جهان را در هر گوشه ای از این دنیا به درد آورده است و آتش غمی بزرگ را در دل مسلمانان جهان شعله ور کرده است در این شبها باید دعا کنیم که صهیونیست غاصب نابود شود بلکه مسلمانان در فلسطین اشغالی به آرامش برسند.








۱۳۹۳/۴/۲۸ - ۱۴:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن