تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزمان با سفر وزیر امور خارجه قزاقستان به «بیشکک» صورت گرفت الحاق قرقیزستان به اتحادیه گمرکی؛ محور مذاکرات مقامات قرقیز و قزاق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همزمان با سفر وزیر امور خارجه قزاقستان به «بیشکک» صورت گرفت
الحاق قرقیزستان به اتحادیه گمرکی؛ محور مذاکرات مقامات قرقیز و قزاق
بررسی مسائل تأمین مشترک امنیت و ثبات منطقه و همچنین روند آمادگی قرقیزستان برای پیوستن به اتحادیه گمرکی و ورود به فضای واحد اقتصادی اوراسیا محور مذاکرات وزیر امور خارجه قزاقستان و رئیس جمهور قرقیزستان بود.

خبرگزاری فارس: الحاق قرقیزستان به اتحادیه گمرکی؛ محور مذاکرات مقامات قرقیز و قزاق



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «ارلان ادریس‌اف» وزیر امور خارجه قزاقستان در چارچوب سفر رسمی خود به بیشکک با «آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان ملاقات کرد.

در این دیدار مسائل مختلف مربوط به همکاری 2 جانبه از جمله ابعاد مختلف تعامل در چارچوب فرآیندهای همگرایی در فضای اوراسیا مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این مذاکرات توجه ویژه‌ای نیز به مسئله تضمین مشترک ثبات و امنیت منطقه‌ای و فرآیند پیوستن قرقیزستان به اتحادیه گمرکی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا اختصاص یافت. وزیر امور خارجه قزاقستان در این دیدار در مورد نتایج مذاکرات و توافقات حاصل شده با وزیر امور خارجه قرقیزستان و همچنین اولویت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در مورد توسعه قزاقستان مطابق با «راهبرد 2050» سخن گفت. در این دیدار به سفر آتی آتامبایف رئیس جمهور قرقیزستان به قزاقستان در پاییز سال 2014 برای ایجاد تحرکی جدید در توسعه مناسبات 2 جانبه و همچنین گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین 2 کشور گفت‌وگو شد.

ملاقات مقامات قرقیزستان و قزاقستان در حالی انجام می‌شود که قرار است در ابتدای سال 2015 قرقیزستان به اتحادیه گمرکی ملحق شود. در همین رابطه دولت قرقیزستان طرح «نفشه‌راه» را برای پیوستن این کشور به اتحادیه گمرکی و ورود به فضای اقتصادی اوراسیا تصویب کرد. این در حالی است که چندی قبل رؤسای جمهور روسیه، قزاقستان و بلاروس در «آستانه»، قراردادی را پیرامون ایجاد اتحادیه فضای واحد اقتصادی اوراسیا امضا کردند.

قرقیزستان نیز امیدوار است تا در روند پیوستن و پس از الحاق به این اتحادیه، از ظرفیت سرمایه‌گذاری اتحادیه مذکور در اقتصاد خود بهره ببرد. انتهای پیام/.

93/04/28 - 12:55





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن