تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820332359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علم‌الهدی:اسلام منهای علی (ع) وجود خارجی پیدا نمی‌کند / مراقب باشیم تا در دوران ما هم علی مظلوم واقع نشود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
علم‌الهدی:اسلام منهای علی (ع) وجود خارجی پیدا نمی‌کند / مراقب باشیم تا در دوران ما هم علی مظلوم واقع نشود

علم‌الهدی:اسلام منهای علی (ع) وجود خارجی پیدا نمی‌کند / مراقب باشیم تا در دوران ما هم علی مظلوم واقع نشود
امام جمعه مشهد گفت: اسلام منهای حضرت علی (ع) وجود خارجی پیدا نمی‌کند و این یک تجربه تاریخی است.
به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به مظلومیت حضرت علی (ع) گفت: اگر ما علل و عوامل مظلومیت حضرت علی (ع) را ریشه‌یابی و مطالعه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که مظلومیت علی یک حادثه نبود بلکه یک جریان بود که در عرصه سیاسی امروز ما هم می‌توان آن علل را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ما باید مراقب باشیم تا در دوران ما هم علی مظلوم واقعی نشود، گفت: اسلام منهای علی وجود خارجی پیدا نمی‌کند و این یک تجربه تاریخی است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه همه خوبی‌ها و برتری‌های علی را دشمنان در آن زمان نقطه ضعف وی قرار دادند، اظهار کرد: برچسب افراطی مال امروز نیست بلکه در زمان علی (ع) هم بود.

وی افزود: آنها در آن زمان حزبی را درست کردند و شروع کردن به یارگیری برای آن حزب و به سراغ افرادی می‌رفتند که فکر می‌کردند با علی (ع) مسئله‌ای دارند.

امام جمعه مشهد گفت: آنها تلاش می‌کردند مولا علی را با عناوین مختلف از قدرت کنار بزنند و مولا هم برای حفظ اسلام همه مسائل را تحمل کردند و فرمودند 25 سال خار در چشمم و استخوان در گلویم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان نظام فاشیستی در دوره خلیفه سوم اوضاع را به جایی رساند که عده‌ای آمدند برای بیعت با مولا علی (ع) و حضرت حاضر به بیعت نبودند چون اعتقاد داشتند این افرادی که آمده‌اند برای ایستادن نیامده‌اند و فقط می‌خواهند یک حاکم پیدا کنند و حضرت در ابتدا حاضر به پذیرش بیعت‌شان نبودند.

وی اضافه کرد: حضرت علی(ع) از روز اول سیاست‌شان را اعلام کردند و فرمودند من اگر بیایم همه چیز را زیر و رو می‌کنم، افراد پایین جامعه بالا خواهند آمد و بالایی‌ها به پایین خواهند رفت اما از همان لحظات اول حتی کسانی که سابقه رزمندگی در رکاب پیامبر را داشتند به شکل ناشایستی رفتار کردند.

‌آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: بدترین حرکت در مقابل جریان ولایت پرده‌دری است و اینکه عده‌ای با گستاخی به ولایت اهانت می‌کنند برای این است که راه برای غاصبان باز شود.

وی یادآور شد: یک عده‌ای که قبلاً جامعه را غارت کرده بودند سعی در پرده‌دری داشتند و عمل طلحه و زبیر هم جوری پرده‌دری کرد که بقیه بیایند با علی (ع) بجنگند.

به گزارش فارس، امام جمعه مشهد در پایان متذکر شد:‌ اگر بنا باشد جریان ولایت معیار حق را مشخص کند ولی مردم نیایند بلایی به سر اسلام می‌آید که در جریان مظلومیت علی (ع) به سر اسلام آمد.





1393/4/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن