تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816782589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه فوتبال ما با پول، مثل درد اقتصادمان از نفت است!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رابطه فوتبال ما با پول، مثل درد اقتصادمان از نفت است!
هنوز اوج گیری تب و تاب والیبال مانده است؛ درست است که تیم‌مان توانسته در دومین حضور در لیگ جهانی، در جمع تیم های برتر و راه یافته به مرحله نهایی قرار گیرد ولی هنوز کارش در این رقابت‌ها به انجام نرسیده تا دست‌مان بیاید که این روزها چقدر از موفقیت ایشان احساس غرور ملی‌مان تقویت شده است.
کد خبر: ۴۱۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱ - 18 July 2014


هنوز اوج گیری تب و تاب والیبال مانده است؛ درست است که تیم‌مان توانسته در دومین حضور در لیگ جهانی، در جمع تیم های برتر و راه یافته به مرحله نهایی قرار گیرد ولی هنوز کارش در این رقابت‌ها به انجام نرسیده تا دست‌مان بیاید که این روزها چقدر از موفقیت ایشان احساس غرور ملی‌مان تقویت شده است.


به گزارش «تابناک»، در کوران مسابقات جام جهانی فوتبال، همزمان با برگزاری مسابقات نهایی لیگ جهانی والیبال، ناخودآگاه شکل گرفتن قیاس میان فوتبالی ملی که سالهاست نتواسته قله‌ای فتح کند و والیبالی که یاد گرفته چگونه در جهان بزرگی کند، این پرسش را به اذهان متبادر کرد که آیا می‌شود مدل پیشرفت والیبال را در فوتبال پیاده کرد؟


دکتر عبدالرضا امیرتاش، استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال می‌گوید: چراکه نه! کافی است نگاهی به استعدادهای فراوانی که درکشورمان داریم بیاندازیم تا دریابیم که نه تنها در فوتبال، که الگوی موفق والیبال را می‌توان در بسیاری رشته های دیگر هم به کار بست و انتظار موفقیت آنها را داشت. الگویی که منجر به کشف استعدادهایی چون موسوی ها، معروف ها و سایرین می‌شود و در ادامه پشتوانه سازی را هم مد نظر دارد و نفرات دیگر را به تناوب به تیم ملحق می‌کند.


وی با اشاره به بنیان نهادن علمی والیبال در زمان یزدانی خرم به عنوان شروع این مدل موفق، تداوم این کار در زمان داورزنی را یادآور شده و می‌افزاید: زمانی که آقای ولاسکو به ایران آمد، اعتماد به نفس به تیم تزریق شد تا گویی شاه بیت شکوفایی به مجموعه اضافه شده باشد و از آنجا بود که مدل کامل شد و شاهد موفقیت های روزافزون آن هستیم. اینقدر که تنها تا کنون تنها موفق به شکست روسیه نشده‌ایم و بس، که این هم انشاالله در این دور محقق خواهد شد. البته این مدل هم نیازمند تغییراتی خواهد بود و همواره باید بهبود بیابد.



رابطه فوتبال ما با پول، مثل درد اقتصادمان از نفت است!





امیرتاش در ادامه به ضرورت بازنگری مداوم در مدل موفق والیبال اشاره کرده و می‌گوید: خوش بختانه هنوز مافیایی که در فوتبال ما شکل گرفته، در والیبال رشد نکرده و می‌توان گفت تا زمانی که آرامش و عدم حضور افراد مخرب در والیبال ادامه داشته باشد، موفقیت های این تیم ادامه خواهد یافت، پس لازم است از یکسو مدل موفق این تیم را از این دست گزندها مصون بداریم و از سوی دیگر درخواهیم یافت که کار بنیانی کردن در فوتبال، نیازمند مقابله با این دست آفات است.


این استاد دانشگاه که دکترای مدیریت ورزشی دارد، می‌افزاید: تا زمانی که رد و بدل شدن پول های فراوان در فوتبال، چشم طمع به آن را زیاد می‌کند، تا زمانی که افراد بر اساس روابط فوتبال را اداره می‌کنند و عده‌ای خاص که اغلب سواد این کار را هم ندارند، در تیم های مختلف می‌چرخند و فوتبال را اداره می‌کنند، تا زمانی که فوتبال وابسته به عده ای بازیکن خاص است، مدل موفق والیبال هم نمی‌تواند به کار بیاید و امثال کیروش هم مجبور می‌شوند برای کسب موفقیت های نسبی، به کشف استعدادهای شناخته نشده ایرانی در دیگر کشورها روی بیاورند.


امیرتاش در ادامه با تاکید بر ضرورت برچیدن بساط باندبازی در فوتبال می‌گوید: برای آنکه بتوانیم مدل موفق والیبال را در فوتبال پیاده کنیم، ابتدا باید به سراغ استعدادیابی برویم اما چون مکانیزم های فعلی فاقد توانایی این کار هستند، باید بنیانی تر عمل کنیم. وزارت ورزش می‌بایست اوضاع را تغییر دهد و مدیرانی جدید که غیر وابسته، غیر باندی و بی ارتباط با مافیا هستند را به کار بگمارد تا بنیان فوتبال کشورمان تغییر کند. فوتبال ایران نیازمند تسویه حساب اساسی است.


وی می‌افزاید: باید به جایی برسیم که اگر قرار است پول بزرگی در فوتبال رد و بدل بشود، برای افرای باشد که استعداد خاصی دارند نه اینکه انبوه پول های بی حد و حساب جابجا بشود و در مجموع انتخاب یک تیم منتخب از میان ایشان ممکن نباشد. اگر امثال والیبالیست ها پول خوبی بگیرند کسی ناراحت نخواهد شد اما خیلی ها از مبالغ دریافتی کلان بازیکنان متوسط و متوسط به پایین در فوتبال دلخور می‌شوند و حق هم دارند.


این استاد دانشگاه در ادامه می‌گوید: هیچ کسی در جهان با نرخ دریافتی امثال مسی و رونالدو مشکلی ندارد و همینطور کسی نمی‌گوید چرا امثال معروف قرار است راهی ایتالیا شوند و احتمالا مبالغ دریافتی شان بیشتر شوند. صحبت اینجاست که در فوتبال ما هیچ گونه کار استعداد یابی صورت نمی‌شود و در مقابل برای خرید برخی بازیکنان که به دلایلی مطرح می‌شوند، دعوا در می‌گیرد و سر پول بیشتر دادن و به خدمت گرفتن ایشان دعواست.


وی در ادامه با اشاره به امکان پیاده سازی مدل موفق والیبال در باشگاهها می‌گوید: به نظر پیاده کردن مدل موفق به دست آمده در سطح باشگاه های فوتبال ساده تر باشد تا در سطح ملی، که البته اگر تا این هم پیگیری شده و به کار بسته شود، در نهایت به موفقت ملی منجر خواهد شد. نه فقط مدل والیبال، که مدل کشتی فرنگی و کار به یاد ماندنی بنا هم می‌تواند الگو قرار گرفته و به کار بسته شود تا استعدادها شناخته شوند و موفقیت در نتیجه شناسایی ایشان دست یافتنی تر شود.


امیرتاش می‌افزاید: پول های بادآورده و بی حساب و کتابی که در فوتبال هزینه می‌شود، مثل پول نفتی است که همیشه می‌گویند اقتصاد را نابود می‌کند و تلاش دارند تا وابستگی به آن را کم کنند. تا این رقم های گنده در فوتبال مان جابجا می‌شود، چشم طمع به آن زیاد خواهد بود و کسی دنبال سازندگی و استعداد یابی نخواهد رفت. درست مثل آنکه پول نفت را بگیریم و خرج کنیم و کاری به مسائل اقتصادی و زیربنایی نداشته باشیم.


وی در پایان می‌گوید: به نظر من باید ابتلا با یک جراحی اساسی اوضاع را بهبود دهیم و بعد حتما الگوهای موفق دیگر رشته ها مثل والیبال را به کار ببندیم. البته در این راه بکارگیری مربیان بزرگ هم تاثیر زیادی دارد؛ همانگونه که دیدیم ولاسکو و کیروش با کنار گذاشتن برخی بازیکنان بزرگ که همراهی نمی‌کردند، به رشد تیم کمک شایانی کردند اما نمونه های مشابه آن را کمتر در مربیان داخلی سراغ داریم. 
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن