تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812895185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام برنامه ریزی باعث مسکوت ماندن طرح 550هزار هکتاری خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان مقتدایی تصریح کرد:
نظام برنامه ریزی باعث مسکوت ماندن طرح 550هزار هکتاری خوزستان
اهواز ـ خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان از نظام برنامه ریزی به عنوان عامل مسکوت ماندن مصوبه مقام معظم رهبری در خوزستان نام برد.



به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین مقتدایی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری اظهار کرد: وقتی مجوز آب و اراضی داده شود و به اجرا در نیاید، باید مشخص شود که چه کسانی تعلل کرده اند. در گذشته و زمانی که قیمت ارز 120 تومان و نهایت قیمت آزاد آن 600 تومان بود ما می توانستیم پروژه را اجرا کنیم. اکنون که باید ما به التفاوت ارز را جای دیگری هزینه کنیم ناچار می شویم طبق دستور یک میلیارد و 500 میلیون دلار را وارد اراضی کنیم. چه چیزی مسئولین را به این مرحله می رساند که اینگونه تصمیم گیری کنند قطعا نظام برنامه ریزی باعث این تصمیم گیری غلط شده است.

وی افزود: اکنون شرایط استان به گونه ای است که اگر پروژه 550 هکتاری انجام شود بخشی از اشتغال، آب و خاک خوب می شود و یک اتفاق خوب نیز در بحث سبد غذایی مردم حادث می شود.

لزوم محاکمه مسئولینی که در اجرای مصوبه رهبری کوتاهی کردند

استاندار خوزستان تصریح کرد: چرا 17 سال مصوبه عالی ترین مقام نظام باید روی زمین بماند. اگر طرح 550 هزار هکتاری از سال دوم بعد از ابلاغ زمانی که وضع درآمدی و نفتی ما خوب بود اجرا می شد اکنون ایجاد اشتغال می کرد. تمام کسانی که بابت عدم اجرا و تحقق این دستور طی 17 سال گذشته موجب ضرر و زیان شده اند، باید محاکمه شوند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: عدم توازنی که در بخش های مختلف کشور شاهد آن هستیم ناشی از مسائل مختلفی است. باید به بخش های مختلف استان سفر کرد تا عدم توازن و عدم رعایت تعادل را برای حفظ، نگهداشت و تثبیت جمعیت مدنظر قرار داد که به اعتقاد من در راس مسائلی که باعث ایجاد عدم توازن می شود عدم آگاهی نظام برنامه ریزی کشور قرار دارد. تمایلات منطقه ای و اصطلاح لابی گری به لحاظ دست داشتن به قدرت تصمیم سازی و تصمیم گیری بخش دیگر تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: عدم امانت داری نظام برنامه ریزی کشور در طول زمان بعد از انقلاب یک بخش دیگر و تاثیر گذار در عدم توازن بخش ها بوده است یعنی اگر جایی استنباط و احساس می شود کار غیر کارشناسی صورت گرفته یا در نقطه ای دیگر اجرای یک برنامه اولویت نداشته است باید گفت این مسائل ناشی از سیستم فشار آوردن به مراکز تصمیم گیری یا تاثیرگذاری است.

مدیران ناموفق هزینه های تحمیل شده بر مردم

استاندار خوزستان عنوان کرد: اصرار بر توصیه های غلط، ساختار و نظام برنامه ریزی را به هم می ریزد مگر اینکه نیاز گوشه ای از کشور همه را مجبور کند که به آن بخش توجه کنند و اینگونه هم از سر ناچاری است که در این مورد راه دومی وجود ندارد.
هرجایی که برویم تاثیر لابی گری را در بخش های مختلف می بینیم. برخی اوقات فرد به جای اینکه از دیگران مشورت بگیرد فکر می کند که عقل کل است و هزینه های زیادی صرف می کند و بعد از مدتی می فهمد که قبل از خودش هم دیگران کار کرده اند و برنامه ای وجود داشته است.

مقتدایی بیان کرد: برخی مدیران فکر می کنند قبل از آنها کسی کار نکرده است. وقتی کسی موفق نیست ولی باید دوره تصدی گری اش را بگذراند قطعا نشان دهنده اشکال در نظام و ساختارهای نظارتی است در حقیقت این اشکال ناشی از ملاحظات و تعارفات است و این اشکال هزینه هایی دارد که به مردم تحمیل می شود.

نهادینه شدن احیای حق با لابی گری در جامعه

وی اذعان کرد: اشکال اساسی در نظام برنامه ریزی کشور است و بیشترین ضربه را عدم امانت داری بخش برنامه ریزی وارد کرده است. همچنین علاقمندی به بخش خاصی از سوی افراد هم یکی از اشکالات است که بعد از مدتی به یک موضوع نهادینه تبدیل شد و جامعه پذیرفت که حقش را باید با لابی گری احیاء کند. اکنون ما دچار این گونه آفت ها (لابی گری) شده ایم تا به دنبال منافع شخصی خود باشیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: نظامی موفق است که در نظام برنامه ریزی اش هر کسی به حق خودش برسد. نظام برنامه ریزی برای هر انسان به طور برابر یک حقوق شهروندی دارد. گلوگاه هایی که می تواند جلوی تخلفات را بگیرد نظام های نظارتی مثل قوه قضائیه، بازرسی و بخش مجموعه نظارتی برخی دستگاه های اجرایی است و در راس آنها مجلس باید قوانین را به شکلی تدوین کند که جلوی تخلفات گرفته شود. ما به دنبال این هستیم که اگر اعتبارات استانی یک ریال هم افزایش پیدا نکرد استان در موعد مقرر دستخوش تحول شود. امیدوارم با همت تمام مسئولین هر چه زودتر به این هدف برسیم.

نباید خارج از ضوابط و اصول کاری انجام شود

مقتدایی تاکید کرد: منظور از نظام برنامه ریزی سازمان مدیریت نیست بلکه تمام افراد تصمیم ساز و تصمیم گیر هدف صحبت ما هستند. ما می توانیم در استان با وجود این مشکلات برنامه ریزی درستی داشته باشیم و کارها را اولویت بندی کنیم. منابع ما محدود و مصارف زیاد است بنابراین نیاز به اولویت بندی امور داریم. نباید خارج از ضوابط و اصول کاری انجام شود.

وی ادامه داد: کارفرما اگر توانمند باشد حقوق تامین اجتماعی را پرداخت می کند. پروژه های عمرانی استان اگر موفق باشد قطعا بیمارستان سازی را هم مدنظر خواهد داشت. قرار است به لحاظ کیفیت در آموزش و پرورش کارهایی را مستقل از مرکز و با توجه به شرایط استان انجام دهیم ولی رسیدن به نتیجه مستلزم صرف زمان است.

وضعیت استان رو به بهبودی است

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت استان رو به بهبودی است و همه باید در اجرای طرح ها احساس مشارکت داشتهو همچنین همه مدیران باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشند تا بتوانیم رضایت مندی مردم را جلب کنیم. سازمان ها و ادارات باید از هم اکنون تصویر کارهای برنامه پنجم و تصویر پیشنهادات برنامه ششم خود را مهیا کنند.

مقتدایی در پایان گفت: خیلی تاسف بار است که یکی از سازمان ها در سیستم الکترونیکی دولت و مردم (سامد) تعداد 11 هزار نامه بدون پاسخ داشته باشد. این تعداد نامه های بی پاسخ نشان دهنده این است که سازمان مورد نظر توجهی به درخواست های مردم نداشته است.


۱۳۹۳/۴/۲۶ - ۱۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن