تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820463805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوشش 22 درصدي بيمه روستايي و عشايري/16 تا 20 درصد تحت پوشش بيمه روستايي و عشايري هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ تير ۱۳۹۳ (۲۰:۱۵ب.ظ)
كاظمي: پوشش 22 درصدي بيمه روستايي و عشايري/16 تا 20 درصد تحت پوشش بيمه روستايي و عشايري هستند مدير صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير خراسان رضوي از پوشش 22 درصدي بيمه روستايي و عشايري در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود كاظمي،با اشاره به سال روز تاسيس صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان وعشاير اظهار كرد: صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير نهاد تامين كننده خدمات بيمه هاي اجتماعي مطلوب با امكان دسترسي آسان، توام با كرامت و منزلت براي تمامي آحاد جامعه هدف است.
وي ادامه داد: عضويت براي روستائيان، كشاورزان غيرساكن روستا، عشاير، اعضاي نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي، نظام دامپزشكي و رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بين شهري ساكن در شهرهاي زيربيست هزار نفر در حال حاضر اختياري بوده و افراد متقاضي در كمتر از يك روز با مراجعه به 3500 كارگزاري فعال صندوق در سراسر كشور مي توانند عضو شوند و از مزاياي عضويت برخوردار شوند.
وي عنوان كرد: اين صندوق از سال 40 در مجلس وقت به تصويب رسيد و منحل شد و در سال 54 هنگامي كه تامين اجتماعي به تصويب رسيد اين صندوق با تامين اجتماعي تلفيق و قرار شد تامين اجتماعي؛ بيمه درماني روستائيان و عشاير را انجام دهد و بعد دوباره تغييراتي در آن ايجاد شد.
مدير صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير خراسان رضوي افزود: در سال 93 سازمان رفاه اجتماعي قانوني را تصويب كرد كه بر مبناي آن صندوق به صورت مستقل فعاليت خود را در 25 تيرماه آغاز كرد.
وي با اشاره به شرايط عضويت در صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير عنوان كرد: سكونت در روستا يا مناطق عشايري، اشتغال به كشاورزي، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بيمه و دارا بودن حداقل 18 سال تمام سن و بدون محدوديت در حداكثر سن از شرايط عضويت در صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير است.
مدير صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير خراسان رضوي بيان كرد: حق بيمه در صندوق 15 درصد بوده كه 10 درصد را دولت و 5 درصد را فرد بيمه شده پرداخت مي كند.
وي تاكيد كرد: چنانچه هر فرد در اثر حادثه يا بيماري توسط كميسيون هاي پزشكي از كار افتاده كلي تلقي گردد با داشتن شرايط لازم طبق قوانين و مقررات صندوق تا پايان عمر مي تواند از مزاياي مستمري ماهانه استفاده كند.
وي بيان كرد: افراد تحت تكفل بيمه شده اي كه فوت نمايد با داشتن شرايط لازم مطابق قوانين و مقررات صندوق مشمول مستمري بازماندگان خواهند بود.
كاظمي با اعلام اينكه در سال 90 جمعيت روستايي استان 474 هزار و 168 خانوار روستايي بود، افزود: از اين تعداد 103 هزار و 690 نفر خانوار بيمه شدند و اين صندوق به صورت كشوري با كميته امداد و بهزيستي قرارداد منعقد كرد تا مطابق آن مددجويان را بيمه كند.
مدير صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير خراسان رضوي اظهار كرد: بيش از 9 هزار و 200 مددجو سازمان بهزيستي استان و 3 هزار و 900 نفر سرپرست خانوار تحت پوشش كميته امداد، عضو اين صندوق هستند.
كاظمي عنوان كرد: خراسان رضوي بعد از آذربايجان غربي رتبه دوم را به لحاظ بيمه شده روستايي و عشايري در سطح كشور داراست و در حال حاضر شاهد پوشش 22 درصدي بيمه روستايي و عشايري در سطح استان هستيم.
وي بيان كرد: در كل كشور 16 تا 20 درصد تحت پوشش بيمه روستايي و عشايري هستند و مطابق تغييراتي كه انجام شد سقف سني بيمه شدگان برداشته شد چرا كه در گذشته آقايان بالاي 55 سال و خانم ها بالاي 50 سال بيمه نمي شدند اما در حال حاضر از 18 سال به بالا بيمه مي شوند.
وي با اشاره به بيمه كشاورزان بيان كرد: قانوني وجود دارد كه طبق آن تمامي كشاورزان در زماني كه كشاورز بودن آنان به تائيد جهاد كشاورزي و شوراي صنفي برسد مي توانند بيمه اين صندوق شوند.
كاظمي عنوان كرد: از ميان 17 هزار و268 خانوار در 29 روستاي استان، 4 هزار و 248 خانوار بيمه شدند و حدود 13 هزار خانوار روستايي نيز با كمك دستگاه هاي متولي و دهياري ها تا پايان سال جاري تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند.
مدير صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير خراسان رضوي اظهار كرد: بيشترين پوشش بيمه در شهرستان هاي سبزوار با 43 درصد، بجستان با 42 درصد و داورزن با 32 درصد است و كمترين پوشش بيمه اي مربوط به شهرستان باخرز، كاشمر و زاوه هستند.
به گفته وي تعداد مستمري بگيرهاي فوتي استان 2 هزار و 90 خانوار و 50 خانوار نيز مستمري بگير از كارافتادگي هستند.
وي با تاكيد بر اينكه صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير جديد التاسيس است، گفت: دفاتر استاني دراستان هاي مختلف 3 سال است كه تاسيس شده و دفتر خراسان رضوي نيز از سال 86 شروع به كار كرد و تلاش شد تا با برگزاري همايش هايي بحث اطلاع رساني در زمينه خدمات و حمايت هاي اين صندوق انجام شود.
كاظمي با اشاره به اينكه سهميه اين استان براي پوشش بيمه عشايري و روستايي استان در سال جاري 37 هزار و 500 نفر هستند، گفت: در كل كشور 16 تا 20 درصد تحت پوشش بيمه روستايي و عشايري هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن