تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816507470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین عمل در شب قدر کسب معرفت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر حوزه علمیه شهرکرد:
بهترین عمل در شب قدر کسب معرفت است خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شهرکرد، افضل اعمال شب قدر را کسب معرفت دانست و گفت: بهترین، معتبرترین و قابل دسترس ترین دستورالعمل های شب قدر از سوی شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان گرد آوری شده که بحث اصلی در انجام این اعمال زمینه سازی روحی در انسان است.



حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، مدیر حوزه علمیه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اهمیت شب قدر، گفت: مهمترین واقعه شب قدر نزول قرآن در این شب است که شامل تمامی مراحل نزول قرآن می‌شود.
 
 
وی افزود: شب قدر مقدمه ای برای انسان است که تکلیف خود را با دنیای مادی و معنوی مشخص کند و سیره بزرگان است که از تمام ظرفیت های خود استفاده می کنند تا بتوانند شب قدر را درک کنند.
 
 
استاد اخلاق حوزه علمیه شهرکرد اظهار داشت: در روایات آمده است که پیامبر(ص) در خواب مشاهده کردند که بوزینگانی از منبر ایشان بالا می روند، هنگامی که پیامبر از خواب برخاستند تعبیر این خواب ر ا چنین دانستند که به مدت چندین سال حکومت از سوی افرادی نالایق غصب خواهد شد.
 
 
این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: پیامبر(ص) بسیار دلگیر شدند و در این زمان جبرئیل نازل شد و سوره قدر را بر پیامبر(ص) نازل کرد که نشان از اختیارات ولی خدا در مقدرات عالم دارد اگر چه در ظاهر کسانی که بر اریکه قدرت نشسته اند قدرت‌مند هستند اما قدرت واقعی از آن کسی است که مقدرات عالم در دست او است.
 
 
حجت‏الاسلام فاطمی با اشاره به روایات وارد شده درباره شب قدر گفت: در روایاتی از امام هادی(ع) آمده است که فرمودند خداوند امور را به دست ولی خود جاری می‌نماید و این بارقه امیدی است برای کسانی که به ولایت ائمه ایمان دارند و خود را برای بهره‏برداری از این شب گرانقدر آماده می‌کنند.
 
 
امام جمعه موقت شهرکرد تأکید کرد: هر انسانی به اندازه ظرف وجودی خود از فیوضات این شب بهره‌مند می شود، مانند زمانی که باران می بارد هر کسی به اندازه ظرفی که برای جمع آوری باران استفاده کرده است از نعمت باران استفاده می کند.
 
 
مدیر حوزه علمیه شهرکرد افزود: انسان باید برای ایجاد ظرفیت در خود بکوشد و از انجام اعمالی که ظرف وجودی انسان را محدود می کند بپرهیزد؛ چراکه دریافت نعمت های خداوند با اعمال انسان رابطه مستقیم دارد.
 
 
حجت‏الاسلام فاطمی خاطرنشان کرد: بهترین و معتبرترین و قابل دسترس ترین دستورالعمل های شب قدر از سوی شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان گرد آوری شده است که بحث اصلی در انجام این اعمال زمینه سازی روحی در انسان است.
 
 
وی افضل اعمال شب قدر را کسب معرفت دانست و افزود: بهترین عمل در شب قدر کسب معرفت است که از روایات و سیره علما مشخص شده است، چنان که صاحب جواهر، کتاب گران سنگ فقهی خود ر ا در شب 23ماه رمضان به اتمام رساند.
 
 
این استاد حوزه علمیه گفت: در شب قدر تعلیم و تعلم جایگاه ویژه ای دارد و از طرفی برای توبه و استغفار فرصتی مغتنم است، توجه به امام زمان(عج) در این شب جایگاه ویژه ای دارد چرا که امام زمان(عج) ولی زمان است و مقدرات عالم امکان بر ایشان عرضه می شود.
 
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)، یکی از مهم ترین نشانه‌هاى رحمت و لطف وسیع الهى، نعمت توبه و پذیرش توبه از سوى خداوند رحمان و رحیم است، افزود: در برخی روایات، از توبه به بیرون آوردن لباس چرکین از بدن و پوشیدن لباس پاک و تمیز یاد شده، بنابراین توبه همچون شست‌وشوى بدن آلوده و عطر زدن است.
 
 
حجت الاسلام فاطمی یادآور شد: البته پروردگار به عنوان بی نیاز مطلق که حاکمیت همه چیز در دست اوست نیازی به توبه ما ندارد بلکه این ما هستیم که نیاز به او داریم و راهش توبه و استغفار است.
 
 
مدیر حوزه علمیه شهرکرد در پایان تصریح کرد: پیامبر(ص) در روایتی در خصوص میزان و شدت علاقه خداوند به بازگشت توبه کار می فرماید «هیچ موجودى در پیشگاه خدا، محبوب‌تر از مرد یا زن توبه کننده نیست.»/9457/ت302/ب4




۱۳۹۳/۴/۲۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن