تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809729659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای نگهبان دژ مستحکم حفاظت از ارزشهای انقلاب اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: شورای نگهبان دژ مستحکم حفاظت از ارزشهای انقلاب اسلامی است اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شورای نگهبان پاسبان قانون اساسی و دژ مستحکم حراست از ارزشهای ناب نقلاب اسلامی و نظام است.


آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ روز چهارشنبه در آستانه سالروز تاسیس شورای نگهبان (26 تیرماه) درگفت و گو با ایرنا افزود: شورای نگهبان یادگار ارزشمند امام راحل است که با آینده نگری و تیز هوشی ایشان برای پاسداری از حریم قانون اساسی و رعایت احکام دینی پایه گذاری شده است.
وی ادامه داد: تاسیس این نهاد مهم نشان از زاویه دید باز و درایت امام راحل و دغدغه های ایشان برای اجرای عدالت بر مبنای موازین احکام دین اسلام دارد.
امام جمعه اراک گفت: امام خمینی(ره) با مطالعه و پژوهش دقیق انقلاب مشروطه به نقش و اهمیت شورای نگهبان پی برده و تاسیس این نهاد را برای نظام نو پای جمهوری اسلامی ضروری دانستند.
وی اظهار کرد: وظیفه خطیر صیانت از قانون اساسی، پیشگیری از انحرافات احتمالی و حفظ اصول بنیادین و قوانین کشور برمدار اسلام بر عهده این نهاد انقلابی است که در بیش از سه دهه حیات آن در انجام وظایف خوش درخشیده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: عملکرد این نهاد انقلابی توانسته راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفکرات التقاطی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران سد کند و این ظرفیتی بزرگ و سرمایه مهم برای نظام است.
امام جمعه اراک اضافه کرد: در رژیم گذشته قانون اساسی بر گرفته از قوانین غرب بوده است اما بعد از پیروزی انقلاب این قانون بر محور موازین شرعی و مقررات اسلامی تهیه و اجرایی شده است.
وی از قانون اساسی به عنوان یکی از محکم ترین و اساسی ترین قانونها در تاریخ ایران یاد کرد گفت: دشمنان انقلاب و اسلام از ابتدا درصدد تخریب و ضربه زدن به قانون اساسی بودند که در سایه بصیرت و هوشیاری مسوولان به خصوص اعضای شورای نگهبان و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه، این توطئه ها نقش برآب شده است.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی نسبت به شورای نگهبان و ولایت فقیه حساس هستند و همه تلاش خود را از طریق سایتها، شبکه ها مجازی برای زیر سووال بردن عملکرد صادقانه شورای نگهبان به کار می گیرند اما مسوولان این شورا باید همانند گذشته با صلابت و با اقتدار به وظایف قانونی خود عمل کنند.
حضرت امام خمینی (ره) در روز نخست اسفند 1358حضرات آیات لطف اللّه صافی گلپایگانی، احمد جنتی، عبدالرحیم ربانی شیرازی،محمدرضا مهدوی کنی، صانعی غلامرضا رضوانی را به عنوان فقهای شورای نگهبان منصوب فرمودند.
در 24 اسفند 1358 انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
این مجلس در هفتم خرداد 1359 آغاز به کار کرد و پس از بررسی اعتبارنامه ها و انتخاب هیأت رئیسه در نخستین اقدامات خود در 26 تیرماه 1359، از میان حقوقدانان معرفی شده از سوی شورای عالی قضائی 6 نفر شامل آقایان علی آراد، گودرز افتخار جهرمی، محمدصالحی، حسین مهرپور محمدآبادی، محسن هادوی، مهدی هادوی را برای عضویت در شورای نگهبان برگزید و این شورا به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
تشخیص آئین نامه ها و تصویب نامه های مغایر موازین اسلامی بر اساس تقاضای دیوان عدالت اداری، تهیه و تصویب قانون مر بوط به تعداد و شرایط خبرگان و کیفیت انتخاب آنها، پاسداری از اصول قانون اساسی از نظر مغایرت نداشتن مصوبات مجلس شورای اسلامی با آن، تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری از حیث واجد شرایط بودن آنها، تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و همه پرسی، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور اعضای شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی، اظهار نظر نسبت به مصوبات موقت و آزمایشی کمیسیونهای مجلس، لزوم تأیید شورای نگهبان در توقف انتخابات زمان جنگ و غیره به ادامه کار مجلس شورای اسلامی، شرکت در تشکیل شورای موقت رهبری، نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تشخیص عدم مغایرت مصوبات دائمی، کمیسیونهای داخلی مجلس، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و شرکت در مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین وظایف شورای نگهبان به شمار می رود. ک/3
7115/560/ 1539
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن