تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820057624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ توکلی به نماینده بابلسر: مجلس باید از افراد سودجو منزه باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob پاسخ توکلی به نماینده بابلسر: مجلس باید از افراد سودجو منزه باشد تهران - ایرنا - احمد توکلی نماینده تهران در مجلس در واکنش به نطق میان دستور نماینده بابلسر که اتهاماتی را علیه وی وارد کرد، گفت: مجلس باید از کسانی که از مقام خود سوء استفاده می کنند و امکانات را به نام منافع عمومی دریافت اما به صورت شخصی مصرف می کنند، منزه باشد.


به گزارش ایرنا، «مقداد نجف نژاد» نماینده بابلسر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در نطقی، گزارش منتشر شده در پایگاه خبری «الف» درباره زمین خواری در شهرستان بابلسر و این که وی نیز یکی از افراد ذی نفع در این پرونده زمین خواری بوده است، اتهاماتی کذب و توهینی آشکار به مردم حوزه انتخابیه خود دانست.
وی با یادآوری این که پایگاه خبری الف تحت مدیریت احمد توکلی اداره می شود، اتهاماتی را علیه توکلی مطرح کرد.
پس از نطق میان دستور نماینده بابلسر، علی لاریجانی رییس مجلس با انتقاد از محتوای این نطق از نمایندگان مجلس خواست تا سخنرانی های خود در مجلس از بیان مطالبی که سبب می شود تا فردی مورد اتهام قرار گیرد پرهیز کنند زیرا در این صورت فردی که مورد اتهام قرار گرفته نیز در مقام پاسخگویی باشد و این روند مدام تکرار شود.
با این حال احمد توکلی نماینده تهران به استناد ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس خواهان پاسخگویی به اتهامات وارده از سوی نجف نژاد شد و گفت: آقای نجف نژاد نسبت هایی را به من داد که لابد می تواند در دادگاه و هیات نظارت از خود دفاع کند و تکلیف روشن شود.
وی افزود: من خود را از این اتهامات مبرا می دانم و اگر مبرا نبودم، دست در لانه زنبورهایی مثل این لانه زنبور نمی کردم.
نماینده مردم تهران در مجلس با تشریح گزارش منتشر شده در سایت الف درباره زمین خواری نجف نژاد در بابلسر اظهار داشت: آقای نجف نژاد با تشکیل هیات امنایی به نام خانه جوان زمینی را از بنیاد مستضعفان دریافت کرد اما بعداً این زمین را تفکیک کرد و فروخت.
وی افزود: بنیاد مستضعفان نسبت به این موضوع از نجف نژاد شکایت کرد و دادگاه عمومی بابلسر وی را محکوم کرد و دادگاه دوم نیز قرارداد آن را باطل اعلام شد و آن را تصرف شخصی دانست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: این پرونده سپس به دادگاه تجدیدنظر رفت و در دادگاه تجدید نظر قاضی ضمن این که اعلام کرد چون معامله تمام شده، بنیاد مستضعفان حقی ندارد اما در حکم خود تصریح کرده است که حق مردم بابلسر است که شکایت کنند و زمین را پس بگیرند زیرا زمین در جای دیگری مصرف شده است؛ بنا بر این گرچه دادگاه تجدیدنظر به ابطال معامله رای نداده اما تصریح کرده که تخلف صورت گرفته است.
توکلی ادامه داد: پس از آن بنیاد مستضعفان از قوه قضاییه تقاضای اعمال ماده 18 را می کند و بر اساس آن سه کارشناس مستشاری به بررسی موضوع پرداخته و اعلام کردند که این کار تخلف بوده است.
وی به قرائت نظر کارشناسان قوه قضاییه پرداخت و گفت: فروشنده به هیچ وجه راضی به واگذاری زمین در جهت منافع شخصی و در جیب چند فرد صاحب نفوذ می رود، نبوده است و با توجه به محتویات پرونده و نامه فرماندار بابلسر که چنین موسسه ای وجود خارجی نداشته است..
در این هنگام لاریجانی با قطع تذکر توکلی به وی متذکر شد: ما نمی خواهیم اینجا قضاوتی درباره این موضوع داشته باشیم ؛ اما توکلی اظهار داشت: قصد من قضاوت نیست؛ قضاوت قبلا در دادگاه صورت گرفته است.
وی افزود: نظر هیات مستشاری به مسوولان ذی ربط ارجاع داده شد و دادگاه تجدیدنظر تشکیل و حکم به ابطال معامله داد و همچنین دستور داد تا ساختمان های ساخته شده در این زمین ها نیز قلع و قمع شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری این که زمین های دریافتی از بنیاد مستضعفان در شهرستان بابلسر تفکیک و فروخته شده اند، اظهار داشت: یکی از بدنام ترین و متخلف ترین صندوق های اعتباری یکی از خریداران این زمین ها است.
وی افزود: من از اینکه این کار انجام شده متاسف هستم اما مجلس باید از کسانی که از مقام خود سوء استفاده می کنند و امکانات را به نام منافع عمومی دریافت می کنند ولی مصرف شخصی می کنند، منزه باشد.
رییس مجلس شورای اسلامی در این هنگام با قطع اظهارات توکلی گفت: وقتی شما اینها را می گویید، طرف مقابل هم حق پاسخگویی دارد؛ این موضوع مسیر دادگاهی دارد و لزومی ندارد که این مسایل در مجلس مطرح شود؛ اینجا که محکمه نیست و در جای خود باید این مسایل رسیدگی شود. اینطور که از افراد نام می برید، آنها هم حق دارند جواب بدهند.
پس از آن «مقداد نجف نژاد» نماینده بابلسر از رییس مجلس خواست تا امکان پاسخ به تذکر توکلی را به وی بدهد اما لاریجانی خطاب به وی گفت: شما صحبت خود را بیان کردید و مطالبی را علیه شخص توکلی مطرح کردید و ادامه این بحث معنی ندارد.
اما نجف نژاد بر بیان تذکر خود به استناد ماده 79 آیین نامه اصرار داشت که لاریجانی ضمن دادن اجازه برای تذکر از وی خواست مطلبی نگوید که توکلی هم بخواهد پاسخ دهد.
نماینده مردم بابلسر در مجلس در بیان تذکر خود گفت: حکم دادگاه را قبول کردیم اما آقای توکلی نصف مطلب را نگویند بلکه همه را بیان کنند.
وی در ادامه به روند تشکیل صندوق قرض الحسنه متشکل از وی، شهردار، فرماندار و شورای شهر بابلسر اشاره و تاکید کرد که تشکیل این هیات امنا با هدف بسط و توسعه فرهنگی، ارتقای وضعیت اقتصادی و برای توجه بیشتر و عمیق تر به جوانان و رفع مشکلات آنان برای اشتغال و ترویج ازدواج بوده است.
نجف نژاد اظهار داشت: این افراد تمامی اختیارات و امکانات خود را به هر شکل و هر نحو اعم از مستقیم و غیرمستقیم که فرض یا تصور می شود از خود سلب و به صندوق قرض الحسنه بابلسر برای ازدواج و اشتغال واگذار کرده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس تمامی امکانات مادی و معنوی برای توسعه امور عام المنفعه در اختیار این صندوق قرار گرفته و تمامی مسوولیت ها از اعضا سلب و هیات امنای صندوق جدیدالتاسیس پاسخگوی آن است.
در این هنگام لاریجانی از نجف نژاد خواست تا دیگر این بحث را ادامه ندهد و سپس بلندگوی این نماینده قطع شد؛ اما نجف نژاد در صحن مجلس خطاب به توکلی فریاد زد: آقای توکلی مال بچه یتیم هایی را که خورده و بالا کشیده ای پس بده.
سیام**9103**2025**1336
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن