تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819501978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میزان تولید تخم شترمرغ در فارس به یك هزار و 250 پوسته می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون جهادكشاورزی فارس خبر داد: میزان تولید تخم شترمرغ در فارس به یك هزار و 250 پوسته می رسد خبرگزاری پانا: جزایری گفت: با بسترسازی انجام شده، امسال پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید گوشت شترمرغ در فارس به 60 تن برسد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۵ تير ساعت 11:27



به گزارش خبرگزاری پانا، سید عبدالله جزایری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فارس تمام شاخصه‌های مورد نیاز برای پرورش ماكیان را دارا است و هم‌اینك 6 واحد پرورش شترمرغ به ظرفیت اسمی 100 قطعه مولد و 3هزار قطعه پرواری در حال فعالیت است.
معاون جهادكشاورزی فارس ادامه داد: 10 واحد جدید نیز به ظرفیت اسمی 365 قطعه مولد و 6 هزار و 500 قطعه پرواری، پروانه تاسیس دریافت كرده‌اند كه میزان پیشرفت فیزیكی مزارع آنان بین 30 تا 90 درصد است.
وی بیان کرد: در سال‌های 89 تا 92 میزان تولید گوشت شترمرغ در این استان روند رشد را طی كرده است.
جزایری گفت:طی این سال‌ها، میزان تولید گوشت شترمرغ از 17 تن به 50 رسیده است و امیدواریم تا پایان امسال به60 تن برسد.
وی همچنین ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید تخم شترمرغ نیز به یك هزار و 250 پوسته برسد.
جزایری خاطرنشان كرد: فارس از نظر بازار محصولات حاصل از پرورش شترمرغ، وضعیت بسیار مطلوبی را در مقایسه با سایر نقاط كشور دارد و می‌توان با ایجاد صنایع جانبی، زمینه رشد و توسعه این بازار را فراهم كرد.
وی در خصوص پرورش بوقلمون نیز گفت: تاكنون 7 واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت 23 هزار قطعه در هر دوره، پروانه بهره‌برداری دریافت كرده‌اند.
معاون جهادكشاورزی فارس دوره پرورش بوقلمون را 4.5 ماه عنوان و اضافه كرد: در سال 92 حدود 300 تن گوشت بوقلمون تولید شد و امسال هم پیش‌بینی می‌كنیم این عدد به حدود 400 تن برسد.
معاون جهادكشاورزی فارس گفت: نوسان قیمت نهاده‌های پرورش شترمرغ و بوقلمون از جمله موارد تاثیرگذار برقیمت تمام شده این محصولات و در نتیجه بازار مصرف آن است.
جزایری همچنین گفت: نبود كشتارگاه صنعتی مخصوص شترمرغ و بوقلمون، نفوذ دلالان در خرید و فروش تولیدات مزارع پرورش این دوگونه ماكیان و ثابت نبودن قیمت نهادها، از جمله مشكلات عمده پرورش‌دهندگان است كه اگر مرتفع شود شاهد رونق بیشتر فعالیت‌ در این بخش خواهیم بود.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن