تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک پژوهشگر:لایحه وزارت علوم تاکیدی بر مبارزه با سرقت های علمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob یک پژوهشگر:لایحه وزارت علوم تاکیدی بر مبارزه با سرقت های علمی است تهران-ایرنا-عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات گفت:تدوین لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان نامه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکیدی بر مبارزه با سرقت علمی در کشور است.


قرار است طی روزهای آینده لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان نامه به امضای وزیر علوم خواهد رسید که طی این لایحه با افراد یا بنگاه هایی که اقدام به خرید و فروش پایان نامه می کنند مطابق قوانین مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.
دکتر فریبرز درودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: در گذشته حقوق حمایت از مولفین در کشور وجود داشت اما به دلیل پیچیدگی های قضایی کمتر پیگیری می شد.
وی گفت: در بسیاری از موارد خرید و فروش پایان نامه بدون اجازه نویسندگان اصلی مقالات صورت می گیرد که در این زمینه افراد یا متوجه نمی شدند یا به دلیل پیچیدگی های فراوان از پیگیری های حقوقی و قضایی صرفنظر می کردند.
درودی گفت: به طور کلی جرم های صورت گرفته دارای شاکی خصوصی یا مدعی العموم هستند؛ در مواردی مانند موارد خاص سرقت علمی از پایان نامه شاکی خصوصی نویسندگان مقالات هستند که باید خودش از خاطی شکایت کند.
این عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران افزود: اما به دلیل طولانی بودن رویه های قضایی معمولا شاکی های خصوصی از شکایت کردن اجتناب می کنند.
وی درباره علت طولانی بودن فرآیندهای حقوقی گفت: این امر به دلیل حساسیت های بالا و اثبات صد درصدی جرم است؛ رویه قضایی پیچیده است از این رو ممکن است زمان زیادی صرف کند.
درودی تاکید کرد: تدوین لایحه مبارزه با سرقت های علمی به نوعی هماهنگی این وزارتخانه با مراجع قضایی و سیستم انتظامی است و این امر باعث سرعت گرفتن پیگیری های لازم خواهد شد.
وی افزود:در این حالت وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به عنوان شاکی خصوصی از سوی پژوهشگران وارد عمل می شود و از این رو مبارزه با سرقت های علمی با سرعت بیشتری صورت می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش پایان نامه ها در کشور غیرقانونی بوده و سلامت جامعه علمی کشور را به خطر می اندازد گفت: این امر در سال های گذشته بسیار رونق گرفته بود.
درودی اظهار داشت: تدوین لایحه مقابله با تقلب های علمی مقابل نابود شدن حق مولف و نویسندگان مقاله را می گیرد.
براساس این لایحه چنانچه فردی تخلفی به عنوان شخص حقیقی در این زمینه انجام دهد، بر اساس بند هفت ماده 9 مجازات اسلامی با او برخورد می شود.
همچنین با بنگاه هایی که اقدام به خرید و فروش پایان نامه کنند با اشد مجازات برخورد می شود.
علمی(4)**9190**1440
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





25/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن