تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820918581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازی مرکز ویژه معلولان ضایعه نخاعی ظرف سه ماه آینده


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
راه‌اندازی مرکز ویژه معلولان ضایعه نخاعی ظرف سه ماه آینده

راه‌اندازی مرکز ویژه معلولان ضایعه نخاعی ظرف سه ماه آینده
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از راه‌اندازی مرکز ویژه معلولان ضایعه نخاعی طی سه ماه آینده در تهران خبر داد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، دکتر یحیی سخنگویی، افزود: علی رغم اینکه زمان زیادی از دوران هشت ساله دفاع مقدس گذشته و با شمار بالایی از بیماران ضایعه نخاعی مواجهیم، هنوز یک مرکز تخصصی ضایعه نخاعی برای رسیدگی به امور درمانی این افراد در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه البته اقداماتی نظیر ویزیت معلولان در منزل در سالهای جاری انجام شده اما تکافوی نیازها را نکرده است گفت: بر اساس آمارها اطلاعات 13 تا 16 هزار نفر در بانک ضایعه نخاعی ما به ثبت رسیده است که باید آمار واقعی فراتر از اینها باشد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: هنوز شاخصی مبنی بر اینکه یک فرد مبتلا چه زمانی وارد امر توانبخشی شده و چه زمانی از آن خارج می‌شود در کشور تعریف نشده است.

سخنگویی ضمن اعلام این خبر که مرکز تخصصی ویژه معلولان بزودی و تا سه ماه دیگر در بیمارستان توانبخشی شهید جلایی پور واقع در خیابان مولوی تهران راه‌اندازی می‌شود اظهار کرد: این مرکز با صرف 700 میلیون تومان اعتبار، 10 ون مناسب سازی شده و 30 عدد ویلچر آغاز بکار می‌کند و می‌تواند روزانه به 30 نفر ارائه خدمت کند.

وی ادامه داد: بر این اساس وقتی فردی دچار ضایعه نخاعی شود پس از دریافت خدمات بیمارستانی، وارد مرکز می‌شود و ما به او کمک می‌کنیم. طی سه تا شش ماه از طریق ارائه خدمات توانبخشی حرفه‌ای و ... استقلال فیزیکی‌اش را بدست می‌آورد و وارد جامعه می‌شود. مهم است که فرد بتواند به تنهایی سوار اتومبیل شود، از روی صندلی به تختخوابش برود، استحمام کند و در منزل زندگی مستقل داشته باشد.

به گفته معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، ساختمان این مرکز آماده است و پس از استقرار تجهیزات طی سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.





1393/4/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن