تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820262034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از يزداني‌خرم تا داورزني مديريت موفق، عامل اعتلاي واليبال


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از يزداني‌خرم تا داورزني مديريت موفق، عامل اعتلاي واليبال
افتخارآفريني‌هاي تيم ملي واليبال محبوبيت اين رشته را در ميان مردم و جوانان ورزش‌دوست دو چندان كرده است
افتخارآفريني‌هاي تيم ملي واليبال محبوبيت اين رشته را در ميان مردم و جوانان ورزش‌دوست دو چندان كرده است. از سال 2010 كه سير صعودي واليبال آغاز شد توانستيم در ميان ابرقدرت‌هاي جهان قد علم كرده و شكست‌هاي تاريخي زيادي را به آنها تحميل كنيم.
غلبه بر تيم‌هاي مطرح دنيا كه سال‌هاي سال تيمي توان رويارويي با آنها را نداشت؛ رؤيايي كه واليباليست‌هاي كشورمان بارها آن را به واقعيت تبديل كردند. روزگاري گرفتن يكي دو ست از كره جنوبي آرزوي هواداران كم‌تعداد اين رشته بود كه اين آرزو بارها نقش بر آب شد. قرار گرفتن روي سكوي اول تا سومي قاره كهن كارنامه موفقي براي مربيان ملي و رؤساي فدراسيون محسوب مي‌شد. از عنوان سومي سال 2003، هفت سال طول كشيد كه دوباره روي سكوي آسيا برويم و مدال نقره بگيريم. اما از چهار سال پيش تفكر تمام حرفه‌اي در واليبال كشورمان فراگير شد و انتظارات از ملي‌پوشان تغيير كرد.
چهار سال پيش كه داورزني تصميم گرفت خوليو ولاسكو را به ايران بياورد و سكان هدايت واليبالمان را دست او بسپارد خيلي‌ها مخالف بودند و جامه عمل پوشاندن به اين تصميم را هدر دادن پول بيت‌المال مي‌دانستند. ولي با موفقيت‌هايي كه در اين سال‌ها كسب كرديم نه تنها مخالفان دست از مخالفت كشيدند بلكه پس از رفتن ولاسكوي آرژانتيني خواستار به خدمت گرفتن مربي بهتر از او شدند. بدون شك اهالي و طرفداران واليبال هرگز تصور چنين روزهاي رؤيايي‌اي را براي تيم ملي نمي‌كردند. نكته‌اي كه در لابه‌لاي موفقيت‌هاي پرتعداد واليباليست‌ها كمتر به آن توجه شده نقش مديريت صحيح و حرفه‌اي مديران اين فدراسيون از دهه 60 به بعد است.
برگزاري مستمر ليگ تأثير چشمگيري در پيشرفت واليبال داشت. اولين دوره ليگ برتر اين رشته سال 68 برگزار شد، درست زماني كه رياست محمدرضا يزداني‌خرم در فدراسيون واليبال آغاز شد. آمدن يزداني‌خرم همزمان شد با تحولات اساسي اين رشته، تحولاتي كه نتيجه‌اش را در دهه 90 گرفتيم. بايد بگوييم كه واليبال اولين رشته‌اي است كه در ورزش ايران صاحب ليگ برتر شده. چون طي اين مدت مربياني بوگانيكوف اهل لتوني، ماتسوموتوي ژاپني، پارك كره‌اي و كياچ صربستاني روي كار آمدند و زمينه جهشي بلند را فراهم كردند.
خوشبختانه پس از رفتن يزداني‌خرم مدير بعدي راه او را ادامه داد. داورزني برخلاف ساير مديران مديريت نفر قبلي را زير سؤال نبرد. آقاي رئيس ابتدا به گائيچ و معدني فرصت عرض اندام داد و اولين قهرماني ايران در آسيا به ارمغان آمد. خوشفكري مسئولان با به خدمت گرفتن بهترين مربي جهان بيش از پيش نمود پيدا كرد. ولاسكو راهي پيش پاي تيم ملي گذاشت كه ملي‌پوشان كشورمان به خوبي توانايي‌هاي بالقوه خود را به بالفعل تبديل كردند. انتخاب مربي كاربلد و كسي كه بتواند ذهن شاگردانش را بخواند تنها بخشي از توانايي‌هاي سرمربي آرژانتيني بود. در فاصله سال 2011 تا 2014 تيم ملي بزرگسالان بارها شادي پيروزي بر تيم‌هاي مطرح را به مردم هديه داد؛ شكست ايتاليا در مودنا، غلبه بر صربستان، برزيل، كوبا، آلمان، قهرماني آسيا و راهيابي به ليگ جهاني براي هميشه در تاريخ ورزش ايران ثبت شده‌اند.
علاقه‌مندان به واليبال هر روز بيشتر مي‌شوند، كافي است تيم ملي در يك تورنمنت بين‌المللي حضور داشته باشد تا بسياري از مردم پيگير نتايج واليباليست‌ها باشند، بليت‌هاي بازي‌هاي خانگي تيم ملي خيلي زود به فروش مي‌رود و در سالن 12 هزار نفري آزادي يك صندلي خالي هم پيدا نمي‌كنيد، ديگر نيازي نيست سالن واليبال را با بچه مدرسه‌اي‌ها پر كنيم، تماشاي ديدارهاي تيم ملي از جعبه جادويي به اندازه تماشاي فوتبال هيجان و لذت دارد. خيالمان از بابت واليبال راحت است چراكه مديريت حرفه‌اي بر آن حاكم است نه مديريت خنده.


نویسنده : شيوا نوروزي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن