تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش «تکریم خادمان طرح تلاوت قرآن» در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




همایش «تکریم خادمان طرح تلاوت قرآن» در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، از برگزاری همایش «تکریم خادمان طرح تلاوت قرآن در مساجد» در مردادماه، همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در در نشست هم‎اندیشی تکریم فعالان قرآنی استان در ماه مبارک رمضان، از برگزاری همایش «تکریم خادمان طرح تلاوت قرآن در مساجد» در مردادماه، همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.
 
وی افزایش انگیزه خادمان برای فعالیت و افزایش پویایی و نشاط مساجد استان و تلاش مؤثرتر در ترویج فرهنگ والای قرآن را از مهم‏ترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
 
حجت‎الاسلام یوسفی با بیان این که بیش از 900 مسجد در استان وجود دارد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‎های صورت گرفته باید این مساجد دارای کانون فرهنگی هنری باشند که خوشبختانه این مسأله تحقق یافته است.
 
وی افزود: هم‎اکنون 340 کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر استان در حال برگزاری طرح تلاوت نور، 215 مسجد در حال برگزاری برنامه تفسیر قرآن با استفاده از کتب تفسیر همراه و 22 خانه نور نیز برای نزدیک کردن مساجد به مسجد طراز اسلامی در استان در حال فعالیت هستند.
 
حجت‎الاسلام یوسفی با بیان این که برنامه‌های فرهنگی هنری مساجد هنوز تا مطلوب فاصله دارند، اتصریح کرد: برنامه‎های فرهنگی اجرا شده در مساجد استان پاسخگوی نیازهای روز جامعه نیست؛ از این رو می‎طلبد همکاری مؤثرتری در راستای تحقق این مهم میان فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان با توجه به نزدیک بودن فعالیت‏‌ها و اهداف صورت گیرد.
 
در ادامه این نشست نیز، حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، با استقبال از برگزاری همایش «تکریم خادمان طرح تلاوت قرآن در مساجد»، گفت: طرح تلاوت نور دلیلی است برای حضور طولانی‎تر مردم در مسجد؛ بنابراین باید با دقت بیشتر خادمان برتر شناخته و تشویق شوند.
 
وی با اشاره به ثواب روخوانی قرآن، اظهار داشت: جلسه‎های طرح تلاوت نور نباید با کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن اشتباه گرفته شود.
 
وی ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) خود متخصصان تفسیر قرآن بودند اما به قرائت قرآن نیز بسیار اهتمام می‎ورزیدند؛ بنابراین مجریان طرح تلاوت نور بدون حضور متخصصان تفسیر قرآن نباید به ارائه تفسیر بپردازند؛ چراکه قرائت قرآن به تنهایی موضوعیت دارد.
 
حجت‏الاسلام اروجی به ارائه سه پیشنهاد برای بهبود کیفیت طرح پرداخت و گفت: شرکت قاریان طرح تلاوت نور در دوره‎های تخصصی قرائت، استفاده از کتب «تفسیر همراه» در خلال طرح و نشستن قاریان روبروی نمازگزاران به هنگام قرائت، از عواملی است که می‎تواند به بهبود کیفیت طرح کمک کند.
 
وی همچنین مسجد را عبادتگاه مسلمانان دانست و با اشاره به اهمیت مسجد طبق آیات و روایات، تصریح کرد: این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید» به خوبی دغدغه ایشان برای مساجد را نشان می‎دهد.
 
حجت‏الاسلام اروجی با بیان این که خداوند در قرآن می‌فرماید همانا مساجد را اهل ایمان آباد می‎کنند، گفت: آبادانی مسجد تنها احداث و نمای مسجد نیست، بلکه عامل اصلی در آباد شدن مساجد پویایی نمازگزاران و رفت‎ و آمد در مسجد است./9457/پ202/ب2




۱۳۹۳/۴/۲۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن