تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802356370




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشاي "قرعه کشي صوري" زمان شهرآورد پايتخت!


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: افشاي "قرعه کشي صوري" زمان شهرآورد پايتخت!

ايسنا/ "برگزاري شهرآورد پايتخت در اواسط هر نيم فصل براساس توافق دو تيم" يا "تصميم سازمان ليگ مبني بر برگزاري ديدار سرخابي ها در هفته هاي مياني"، اين دو جمله متناقض عزيزالله محمدي و مهدي تاج روساي سابق و فعلي سازمان ليگ در مورد چگونگي تعيين زمان بندي ديدار استقلال و پرسپوليس در چند سال اخير است.
طي سال‌هاي گذشته قرعه کشي ليگ برتر فوتبال به گونه اي انجام مي شده که زمان ديدار تيم هاي پرسپوليس و استقلال از پيش تعيين شده و سيد هفته برگزاري اين دو تيم از قبل پر بوده است و تنها با قرعه کشي صوري در روز برگزاري مراسم به گونه اي که هيچ يک از نمايندگان تيم هاي حاضر متوجه نمي شده اند به صورتي کاملا اتفاقي زمان برگزاري شهرآورد پايتخت هفته هاي مياني ليگ تعيين مي شد!
ديشب در حالي قرعه کشي ليگ چهاردهم با پخش زنده تلويزيوني همراه بود که پس از اتمام اين مراسم چگونگي تعيين زمان بندي هفته برگزاري ديدار تيم هاي پرسپوليس و استقلال و شائبه هاي پيش آمده ناشي از آن همه چيز را تحت الشعاع قرار داد.
مهدي تاج به صراحت اعلام کرد در گذشته زمان مسابقه شهرآورد پايتخت از طريق قرعه کشي مشخص نمي شده بلکه مسولان سازمان ليگ به دلخواه هفته بازي را مشخص مي کردند و تصميم مي‌گرفتند که شهرآورد تهران در هفته‌هاي مياني ليگ برگزار شود، اين درحالي است که عزيزالله محمدي رييس سابق سازمان ليگ نيز در اظهارنظري عنوان کرد که برگزاري شهرآورد تهران در هفته‌هاي مياني توافق خودِ سرخابي‌ها بوده است.
اما آنچه بيش از هرچيز ديگري در اين بين مطرح است قانوني بودن اجراي اين تصميم توسط سازمان ليگ در ساليان گذشته بوده است. دامنه اين اتفاق تنها به دستکاري در زمان بندي برگزاري ديدار تيم هاي پرسپوليس و استقلال ختم نمي شود بلکه شائبه از پيش تعيين شدن زمانبندي ساير تيم ها را نيز مطرح مي سازد که مطمئنا مسئولان وقت سازمان ليگ بايد در اين خصوص پاسخگو باشند.
روند کار حتي به گونه اي پيش رفته که مسئولان دو باشگاه با يکديگر بر سر تعيين زمان برگزاري شهرآورد پايتخت به توافق مي رسيده اند و سازمان ليگ با اجراي يک نمايش از پيش مشخص شده مراسم قرعه کشي را برگزار مي کرده است، بنابراين مسئله اصلي که از شب گذشته در مورد قرعه کشي هاي ساليان قبل مطرح مي شود اين است که به چه مجوز و با استناد به کدام قانون سازمان ليگ خود را مجاز به اتخاذ چنين تصميمي دانسته و چه شخص يا نهادي بايد پاسخگوي اجحاف صورت گرفته در حق ساير تيم هاي ليگ برتري باشد.
غلامرضا بهروان - نايب رييس فدراسيون فوتبال - در پاسخ به شائبه‌هايي که پس از اظهارات او مبني بر قرعه‌کشي نشدن داربي در فصل گذشته به وجود آمده، گفت: من هرگز نگفتم که داربي قرعه‌کشي نمي‌شد بلکه اعلام کردم که هفته برگزاري داربي به انتخاب ما يکي از 4 هفته هفتم تا دهم بود! اما امسال همه چيز کاملا به گوي بستگي داشت و ديگر مانند پارسال نبود.
بهروان در پاسخ به خبرنگار ايسنا مبني بر اينکه عزيزالله محمدي تفاوت در قرعه‌کشي امسال نسبت به سال گذشته را رد کرده، گفت: من نمي‌دانم منظور آقاي عزيز محمدي چه بوده اما باز هم حرفم را تکرار مي‌کنم که امسال همه چيز کاملا به قرعه بستگي داشت و ما هيچ ملاحظه‌اي براي برگزاري داربي در هفته‌اي خاص نداشتيم و همان طور که ديديد بنا بر اتفاق داربي در هفته آخر برگزار مي‌شود.
اين در حالي است که افشين پيرواني در پاسخ با اين سوال که آيا مي دانستيد در گذشته زمان ديدار داربي از طريق قرعه کشي تعيين نمي‌شد، گفت: من در جريان چنين موضوعي نبودم چرا که از طريق سازمان ليگ به ما برنامه اعلام مي‌کردند و ما بازي مي کرديم.
عزيزالله محمدي نيز در پاسخ به اين سوال که قرعه‌کشي ليگ چهاردهم چه تفاوتي با قرعه کشي هاي سال‌هاي گذشته داشت، اظهار کرد: تفاوت در اينجا بود که در سال‌هاي گذشته با توجه به اينکه اين تقسيم‌بندي براي تيم‌هاي همشهري انجام مي‌شد، تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال بر اساس توافقي که خودشان با يکديگر مي‌کردند، داربي را در اواسط هر نيم فصل برگزار مي‌کردند اما امسال ظاهرا از اين توافق خبري نيست و همان طور که ديديد داربي در هفته آخر هر نيم فصل برگزار خواهد شد.
در ليگ يازدهم ديدار سرخابي هاي پايتخت در هفته هفتم، در ليگ دوازدهم در هفته ششم و در ليگ سيزدهم در هفته هشتم برگزار شده است تا به نوعي مهر تاييد بر از پيش تعيين شده بودن زمان برگزاري ديدار تيم هاي پرسپوليس و استقلال در ساليان اخير باشد.  



سه شنبه, 24 تیر 1393 ساعت 13:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن