تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802734698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانسه با سیاست یک بام و دو هوا از اسرائیل حمایت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خبرنگار فرانسوی: فرانسه با سیاست یک بام و دو هوا از اسرائیل حمایت می کند تهران – ایرنا- فرانسه در واکنش به تنش میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی، به ظاهر سیاست یک بام و دو هوا را پیشه می کند اما همواره به طور ضمنی از تل آویو حمایت کرده است.


ˈدنیل ورنهˈ خبرنگار کهنه کار فرانسوی در گزارشی که در پایگاه اطلاع رسانی ˈاسلتˈ انتشار یافت، نوشت، نزدیکی ضمنی رییس جمهوری فرانسه به اسرائیل مسئله تازه ای نیست و ˈفرانسوآ اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه، چک سفید امضای حمایتی به ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی داده است.
این نوشتار می افزاید: باریک بینی و دشواری موضع فرانسه در قبال آتش درگیری های اسرائیل و فلسطین را می توان در بیانیه هایی مشاهده کرد که ˈالیزهˈ کاخ ریاست جمهوری، آن ها را در روز چهارشنبه در پی گفتگوی اولاند با نتانیاهو و روز پنجشنبه پس از گفتگو با ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر کرد.
در نخستین بیانیه، اولاند همبستگی فرانسه را با اسرائیل در برابر راکت هایی که از غزه به سمت آن شلیک شده بیان و این ˈتهاجمˈ را به شدت محکوم کرد. اولاند در بیانیه دوم با ابراز نگرانی از وضعیت غزه از تعداد زیاد قربانیان غیرنظامی فلسطینی ابراز تاسف کرد.
ورنه نوشت: به دیگر سخن، فرانسه با اسرائیل اعلام همبستگی می کند و در مورد وضعیت غزه به ابراز نگرانی آن هم بدون اشاره به مسئول آن، بسنده می کند. فرانسه تهاجم غزه را محکوم می کند و تنها به ابراز تاسف برای قربانیان غیرنظامی عملیات نظامی که باز هم نامی از عوامل آن نمی آورد، اکتفا می کند. فرانسه همچنین اعلام کرد که ˈاسرائیل مهارت حفاظت از جان مردم خود را داراستˈ. چک سفید امضای دست نتانیاهو به سختی و با فراخواندن به پرهیز از ˈافزایش خشونت هاˈ اصلاح می شود. این دست عبارات (فراخواندن به پرهیز از خشونت) که به عنوان موضع رسمی دیپلماسی فرانسه و دیدگاه پاریس و مسئولان آن و از قول ˈلوران فابیوسˈ وزیر امور خارجه مطرح شده، تنها، راهی برای برقراری شبه تعادل میان دو طرف درگیری است.
خبرنگار فرانسوی معتقد است: نزدیکی ضمنی فرانسه به اسرائیل تعجبی ندارد. اولاند در زمان عهده داری عنوان دبیراولی حزب سوسیالیست نیز بیش از سایر سوسیال دمکرات های اروپایی طرفدار اسرائیل بود. طرفداری از اسرائیل بطور سنتی در میان چپ های سوسیالیست در جمهوری چهارم فرانسه مسبوق به سابقه بود. ˈفرانسوآ میترانˈ ( رییس جمهوری اسبق فرانسه) نیز به این سنت تعلق داشت اما وی دستکم نخستین رهبر خارجی بود که در کنست، علنا از لزوم به رسمیت شناختن حکومت فلسطینی توسط اسرائیل سخن گفت.
در بخش دیگری از این مقاله با عنوان ˈسختگیری در قبال ایرانˈ، آمده است: در پاییز سال گذشته، اولاند در سفر رسمی اش به بیت المقدس مورد استقبال گرمی قرار گرفت. وی در یادآوری مواضع حداقلی کشورش و مواضع گسترده جامعه جهانی در مورد حل مشکل اسرائیل- فلسطین، به پایان شهرک سازی، امنیت اسرائیل و همزیستی دو دولت اشاره کرد. اما آنچه که بیش از هر چیز مورد استقبال میزبانش قرار گرفت، موضع بسته و سختگیرانه فرانسه در قبال برنامه هسته ای ایران بود.
این نوشته حاکی است: فابیوس در همان زمان از پذیرش پیش نویس توافق میان ایران و آمریکا سر باز زد و اعلام کرد که در این متن، تضمین های کافی وجود ندارد. به این ترتیب، فرانسه تجهیز ایران به سلاح هسته ای را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل در نظر گرفت.
به نوشته ورنه، مقامات فرانسه با تاکید بر حفظ موضع تعادل، توجهات را به سمت وضعیت منطقه در روزهای گذشته در پی کشته شدن سه اسرائیلی و یک جوان فلسطینی و به تبع آن اقدامات تلافی جویانه فعلی، جلب می کنند. اکنون موضوع تازه بحث ها سلاحی است که حماس در غزه در اختیار دارد. ذخایر موشکی حماس از لحاظ کیفی و کمی امروز دو برابر درگیری های پاییز 2012 است. با توجه به برد قابل توجه موشک های حماس شهرهای اسرائیلی می توانند هدف موشک های حماس قرار بگیرند. این در حالی است که همه این شهرها توسط سامانه دفاع موشکی موسوم به ˈگنبد آهنینˈ محافظت می شوند.
پس از اعلام رضایت محمود عباس از ˈتلاش های صورت گرفته برای آرام کردن وضعیتˈ، فرانسوآ اولاند اعلام کرد: بحران فعلی، نیاز فوری از سر گیری مذاکرات را به منظور برقراری صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه یادآوری می کند. فرانسه برای کمک به اسرائیلی ها و فلسطینیان در تحقق این هدف تلاش می کند.
در بخش پایانی این مقاله با عنوان ˈ ناتوانی بین المللیˈ می خوانیم: این اظهارات ناتوانی بین المللی را نشان می دهد که به فرانسه یا اروپا منحصر نمی شود. به عنوان مثال وزرای امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در 22 ژوئیه (31 تیر) برای گفتگو در مورد خاورمیانه تشکیل جلسه می دهند. این در حالی است که ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا نیز در به جریان انداختن مذاکرات ناکام ماند.
اروپام ** 9053**1485** 1337

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن