تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799859429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

7000 ناظر شورای نگهبان در استان قزوین فعالیت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حجت الاسلام قابل:
7000 ناظر شورای نگهبان در استان قزوین فعالیت می کنند
قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان قزوین گفت: با فعالیت هفت هزار ناظر شورای نگهبان در استان بستر تامین سلامت انتخابات در دوره های مختلف فراهم شده است.



به گزارش خبرنگارمهر، به مناسبت 26 تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان حجت الاسلام علی قابل روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سالن باغستان فعالیتهای این نهاد در قزوین را تشریح کرد.

حجت الاسلام علی قابل در این نشست خبری گفت: بعد از آنکه نوع حکومت در نظام اسلامی در 12 فروردین سال 58 مشخص شد و قانون اساسی هم به تصویب رسید در 26 تیرماه سال 59 شاهد شکل گیری نهاد شورای نگهبان بودیم که تشخیص قوانین و مقررات وضع شده در مجلس در هماهنگی با فقه اسلامی و شرع بر عهده این شورا گذاشته شد.

وی افزود: اصول چهار، 72، 85 وظایف این نهاد را تعیین کرده که بویژه در حوزه مطابقت قوانین با قرآن و شرع بر اساس نظر فقهای شورای نگهبان و مسائل قانونی با حقوقدانان نظارت می شود.

قابل بیان کرد: قوانین وضع شده در مجلس قابل تغییر است اما اصول ثابت شرعی و قرآنی قابل تغییر نیست و در برخی موارد هم بر اساس اصل 110 موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده می شود.

شورای نگهبان بازوی مشورتی رهبری است این مسئول از شورای نگهبان به عنوان بازوی مشورتی شورای نگهبان یاد کرد و اظهارداشت: این نهاد بدون گرایش سیاسی و حفظ استقلال خود تلاش کرده تا در مسیر قانون و رسالت سنگین خود حرکت کرده و مصلحت نظام و کشور را اجرا کند.

وی اضافه کرد:برخی می گویند اگر میزان رای مردم است به وجود شورای نگهبان نیازی نیست اما باید گفت این شورا می تواند به انتخاب درست مردم کمک کند تا هزینه های جبران ناپذیری با حضور افراد ناتوان  در مسئولیت های مهم به کشور وارد نشود.

برگزاری پنج انتخابات در هفت سال گذشته حجت الاسلام قابل یادآورشد: در مدت هفت سال گذشته و در دوران مسئولیت اینجانب پنج دوره انتخابات شامل دو دوره انتخابات مجلس، دو انتخابات ریاست جمهوری و یک انتخابات مجلس خبرگان در استان برگزار شده و با صیانت از آراء مردم همه آنها با سلامت کامل برگزار شده است.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه میزان مشارکت مردم در استان در این رویداد سیاسی اجتماعی یا همطراز کشور و یا بالاتر از میانگین بوده که بیانگر فرهنگ بالای مردم و اهمیت آنها در تعیین سرنوشت کشور است.

فعالیت هفت هزار ناظر در استان قزوین وی بیان کرد: در استان قزوین هفت هزار نفر کار نظارت بر انتخابات و رسیدگی به صلاحیت نامزدها را بر عهده دارند و تلاش می کنیم با پالایش نیروها از ناظرانی متعهد، مومن، مستقل، آموزش دیده و توانمند در این کار استفاده می کنیم.

حجت الاسلام قابل اظهارداشت: پالایش ناظران جدید و آموزش آنها با قوانین و مقررات و مسائل روز ، اطلاع رسانی بموقع و رصد فعالیت نامزدهای احتمالی و جمع آوری سوابق افراد شایسته برای حضور منصب های مهم از کارهایی است که به صورت مستمر در ایام سال انجام می شود.

نیازمند همکاری رسانه ها با شورای نگهبان هستیم این مسئول بیان کرد: شورای نگهبان در انجام وظیفه قانونی خود رسالت سنگینی دارد و برای موفقیت در کار خود نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی بویژه رسانه ها به عنوان گوش شنوا و چشم بینای مردم و افکار عمومی است که امیدواریم هر گونه اطلاعاتی که می تواند در احقاق حق افراد و یا جلوگیری از هرکونه تضییع حقی تاثیرگذار باشد با این نهاد همکاری کنند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان قزوین بیان کرد: در استفاده از ناظران حساسیت زیادی داریم و از ناظرالنی خوشنام، مومن، معتقد به ولایت که وابستگی حزبی و گروهی ندارند استفاده می کنیم و اگر در حین کار تغییر موضع و گرایش به حزبی احساس شود نسبت به پالایش فرد اقدام می شود.

پالایش 300 ناظر شورای نگهبان در استان قزوین وی یادآورشد: در چند سال گذشته نسبت به پالایش 300 ناظر شورای نگهبان در استان اقدام شد که به دلایل مختلف برای این کار شایسته تشخیص داده نشدند و از افراد جدید استفاده شد تا هیچ شائبه ای در سلامت کار و نظارت قانونی ایجاد نشود.

قابل گفت: در دوره های گذشته هیچ مورد تخلفی که در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد در استان صورت نگرفت و هیچ صندوقی باطل نشد و اگر مواردی در قبل ، حین و یا پس از آن بود رسیدگی شده اما در نتیجه آراء تاثیری نداشته است.

قابل در خصوص اظهار نظر اخیر خود در مورد تقش کم اصلاح طلبان در انتخاب دکتر روحانی گفت: برخی اصلاح طلبان مدعی شدند که باعث پیروزی دکتر روحانی شده اند که در اظهارنظر خود گفتم رئیس جمهور شخصیتی علمی، مذهبی با سابقه اجرایی موفق هستند که بخشی از آراء متعلق به خودشان است و بخشی از اصولگرایان هم به دلیل پراگندگی به روحانی رای دادند و سهم اصلاح طلبان آنگونه که ادعا شده نیست. انتخابات آینده بسیار سخت خواهد بود این مسئول در خصوص پیش بنی انتخابات آینده اظهارداشت: اگر هم بتوانیم اوضاع را تحلیل کنیم حق نداریم آن را بیان کنیم اما به نظر می رسد با ایجاد فضای کنونی انتخابات سختی در پیش رو خواهیم داشت که بسته به فعالیت احزاب سیاسی متغیر خواهد بود.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان در پاسخ به این سوال که نگاه شورا به تخصصی تر شدن نامزدها چگونه است یادآورشد: گاهی اوقات برخی قوانین نیازمند اصلاح است اما در اختیار شورای نگهبان نیست و ما نمی توانیم افراد توانمندی را دعوت کنیم تا کاندید شوند اما باید افراد توانمند در انتخابات وارد صحنه شوند.

حجت الاسلام قابل اظهارداشت: رسانه ها، دستگاههای فرهنگی و احزاب باید معیارها را بخوبی تشریح و تبیین کند تا افراد شایسته وارد صحنه شوند تا آینده کشور تضمین شود.

این مسئول گفت: امیدواریم با استعانت از خداوند و همکاری سایر دستگاهها بتوانیم چون گذشته به رسالت سنگین خود عمل کرده و در مسیر ارزشهای اسلامی و صیانت از آن گام برداریم.


۱۳۹۳/۴/۲۳ - ۱۴:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن