تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814276696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد سه خط انتقال آب از غرب به شرق تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۱۸ب.ظ)
ايجاد سه خط انتقال آب از غرب به شرق تهران مديرعامل آبفاي استان تهران با اعلام اينكه برداشت آب از سد لتيان در شرق تهران را به حداقل رسانده‌اند از ايجاد سه خط انتقال آب از غرب به شرق تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزار موج، محمد پرورش با تاكيد بر اينكه فعلا كاهش فشار به صورت پله‌اي در شب‌ها اجرا مي‌شود، گفت: تهران در شرايط اضطرار آبي قرار دارد و در صورت اعمال كاهش فشار آب در روزها، ممكن است آب به طبقات بالايي ساختمان‌ها نرسد.
پرورش با تاكيد بر افزايش تقاضا براي آب، موضوع كمبود آب را به‌عنوان يكي از چالش‌‌ها و بحران‌‌هاي مهم پيش روي دولت‌‌ها در قرن بيست‌ و يكم عنوان كرد و گفت: صرف‌نظر از ابعاد جهاني اين موضوع، در ايران نيز موضوع كمبود آب به يكي از دغدغه‌‌هاي اصلي مسئولان و به چالش‌ مهم اجتماعي جامعه ايراني تبديل شده است.
مديرعامل آبفاي استان تهران اظهار كرد: براساس برنامه سازمان محيط‌ زيست سازمان ملل، ايران تا سال ۲۰۲۰ دچار كمبود آب خواهد شد. اين موضوع امسال در تهران بسيار جدي‌تر شده و اين استان در شرايط اضطرار آب قرار گرفته است.
پرورش ادامه داد: براي جمعيت حدود ۱۴ ميليون نفري استان تهران حدود يك ميليارد و ۳۵۰ هزار مترمكعب آب توليد مي‌شود كه بيش از ۷۰ درصد از اين ميزان آب، از منابع سطحي و سدها و بقيه از منابع زيرزميني تامين مي‌شود. منابع سطحي آب تهران از چهار سد لار، لتيان، اميركبير و كرج تامين مي‌شود و سد ماملو نيز تا چند ماه آينده وارد مدار خواهد شد.
وي تاكيد كرد: با توجه به پيش‌بيني طبيعي بودن وضعيت بارندگي در سه‌ ماه چهارم سال‌ آبي جاري، بايد برنامه‌ريزي كنيم تا آب‌رساني مديريت شود و اميدواريم تغييري در بارش‌ها صورت گيرد و تا پايان سال آبي (شهريورماه ۹۳) به حالت پايدار برسيم.
پرورش ادامه داد: با اينكه سازمان هواشناسي وضعيت طبيعي براي سه‌ ماه آخر سال‌ آبي جاري پيش‌بيني كرده است، ريسك نمي‌كنيم و اقدامات لازم را براي تامين آب در نظر خواهيم گرفت. ما خود را آماده مي‌كنيم تا در صورت نبود بارندگي در سه‌ ماه چهارم، شرايط كم‌‌آبي را پشت سر بگذاريم.
مديرعامل آبفاي استان تهران افزود: درحال حاضر در ۲۰ درصد از مناطق تهران كاهش فشار آب آن هم در شب‌ها داريم اما درصورت نبود صرفه‌جويي در طول روز نيز از فشار آب كاسته خواهد شد؛ به‌‌گونه‌اي كه احتمال دارد طبقه‌‌هاي بالايي ساختمان‌ها آب نداشته باشند.
پرورش ادامه داد: برنامه‌ريزي كرده‌ايم كمبود ۵۰ ميليون مترمكعب آب را در شش ماه دوم سال جبران كنيم اما؛ آب مشتركان پرمصرف در صورت بي‌توجهي قطع مي‌شود و براي اين كار هماهنگي‌هاي لازم انجام و كميته‌اي براي مديريت اين كار تشكيل شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن