واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد حوزه و دانشگاه:
مردمی که اهل بصیرت باشند، رهبر و مقتدای خود را تنها نمیگذارند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردمی که آگاه و اهل بصیرت باشند، رهبر و مقتدای خود را هرگز تنها نمیگذارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجتالاسلام علیاصغر الهامینیا پیش از ظهر امروز در جمع مدیران ادارات استان در طرح مودت بسیج ناحیه اراک با اشاره به اینکه مردم ما در تبعیت و اطاعت از ولیفقیه از هر زمان دیگر آگاهتر و بصیرتر میباشند، اظهار داشت: این مردم لحظهای از ولایت عقب نماندهاند و هرگز جلوتر از رهبری نیز حرکت نخواهند کرد. وی تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر با برکت خود، چندین بار اموالشان را با فقرا و نیازمندان تقسیم کردند و وجود گرامى آن حضرت، آرام بخش دلهاى دردمند، پناهگاه مستمندان و تهی دستان و نقطه امید درماندگان بود. استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تواضع در برابر فقرا همواره از ویژگیهای اخلاقی امام حسن(ع) بوده است، افزود: تواضع، بخشش و فریادرسی محرومان ایشان را به کریم اهل بیت(ع) معروف کرد. استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بر اساس روایات و احادیث، امام حسن(ع) در زمان خود عابدترین و زاهدترین مردم روزگار بود و در رسیدگی به حال فقرا آن چنان اهتمام داشت که در برخی مواقع آنچه از درهم و دینار در اختیار داشت به فقیری که به ایشان رجوع کرده بود، میداد. الهامینیا ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در عبادت و مناجات پروردگار نیز زبانزد هستند، به گونهای که امام سجاد(ع) میفرمایند: امام حسن مجتبی(ع) هیچگاه دیده نشدند، مگر اینکه مشغول ذکر و عبادت خدا بودند. وی گفت: امام حسن(ع) به دلیل بهرهمندی از ویژگی عصمت و دوری از عصیان و اشتباه، برترین مربی اخلاق برای انسان، بهویژه برای دوستداران و پیروان خود به شمار میرود. استاد حوزه و دانشگاه امام حسن(ع) را بهترین الگوی اخلاقی به دور از هرگونه کژی برای انسانها خواند و بیان کرد: امام صادق(ع) در بیان حال معنوی ایشان میفرمود: «امام حسن مجتبی(ع) عابدترین مردم زمان خود بود». استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام حسن(ع) بسیار با گذشت و بزرگوار بود و از ستم دیگران چشمپوشی میکرد، خاطرنشان ساخت: بارها پیش میآمد که واکنش حضرت نسبت به رفتار ناشایست دیگران، سبب تغییر رویه فرد خطاکار میشد. وی سپس به ماجرای صلح امام حسن(ع) پرداخت و گفت: داستان صلح امام حسن(ع)، داستان متفاوتی دارد و آن هم مربوط میشود به شرایط زمانی که ایشان در آن زندگی میکردند، در آن زمان مردم از جنگهای پیدرپی خسته شده بودند و تحمل جنگهای بیشتر را نداشتند، معاویه هم از این خستگی و بیبصیرتی مردم استفاده و آنان را از گرد امام پراکنده کرد، تا جایی که برخی به ایشان جسارت کردند. الهامینیا با اشاره به انتخابهای امام حسن(ع) اظهار کرد: امام حسن(ع) دو راه داشت یا جنگ را آغاز کند و بداند که توسط اصحابش کشته میشود یا خون دل بخورد و ملامت دوست و دشمن را بشنود، اما مردم بفهمند که بنیامیه معتقد به اسلام نیستند. وی ادامه داد: امام حسن(ع) صلحنامه را به گونهای تنظیم کرده بود که معاویه از همان اول شروع به نقض آن کرد، در حالی که قرآن میگوید حتی اگر با کافران عهد بستید، به آن پای بند باشید و این موارد سبب بیدار شدن مردم بود. وی گفت: در زمان امام حسن(ع)، حضرت برای افشای چهره فاسد حکومت معاویه آن قرارداد صلح را پذیرفتند، ولی امروز دیگر چهره استکبار جهانی افشا شده و نیازی به قرار داد برای روشن شدن ماهیت درونی آنها وجود ندارد. انتهای پیام/87003/الف40
93/04/23 - 12:18
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]