تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803006219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیرصعودی فوتبال آلمان باقهرمانی در جام جهانی تکمیل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام جهانی 2014 سیرصعودی فوتبال آلمان باقهرمانی در جام جهانی تکمیل شد تهران - ایرنا - قهرمانی تیم ملی فوتبال آلمان درجام جهانی2014گواه دیگری برپیشرفت فوتبال این کشور است که از روند صعودی آن از سال 2000 آغاز شد.


به گزارش ایرنا، یکشنبه شب دیدارنهایی جام جهانی 2014برزیل بین دو تیم آلمان و آرژانتین برگزار شد و ملی پوشان فوتبال آلمان برای چهارمین بار جام ارزشمند این رقابت ها را بالای سر بردند.
برای درک بهتر روند پیشرفت فوتبال آلمان در یک دهه گذشته باید به سال 2000برگردیم. همان سالی که آلمان در مسابقات جام ملت های اروپا تحقیر شد و بدون هیچ بردی به عنوان تیم قعرنشین گروه خود در مرحله گروهی حذف شد.
تیم پابه سن گذاشته ای که روزنامه های هلندی باخوشحالی ازآن به عنوان« نسل در حال مرگ فوتبال» نام بردند.
در آن زمان تیم های زیر 21 سال و زیر 19 سال آلمان هم به دلیل کمبود بازیکنان با استعداد و بی تجربگی آنها، وضعیت بهتری نداشتند.
اندکی بعد آینده تیره و تار فوتبال آلمان، فدراسیون، باشگاه ها و هواداران را به فکر چاره جویی انداخت.
پس از آن تغییرات بنیادی در فوتبال این کشور روی داد و توسعه فوتبال جوانان مورد توجه قرار گرفت. خیلی زود تدابیر جدید نتیجه داد به طوریکه تعداد بازیکنان زیر 23سال که عضو ثابت تیم های بوندس لیگا بودند از 6 درصد درسال 2000 به 15 درصد در سال 2010 افزایش یافت.
تیم جوانان آلمان نیزدرجام جهانی 2006سوم شدو در سال 2010 نیز با شکست راحت انگلیس در میانه راه، همین عنوان را تکرار کرد.
درهردو جام بهترین بازیکن جوان مسابقات ازسوی فیفاازبین بازیکنان آلمانی انتخاب شد.این جایزه درجام جهانی 2006 به لوکاس پودولسکی و در سال 2010به توماس مولر رسید.
تیم های جوانان آلمان نیز جایگاه خود را در مسابقات رسمی دوباره به دست آوردند و هر سه تیم زیر 21 سال، زیر 19 سال و زیر 17 سال عناوین قهرمانی در اروپا را به دست آوردند.
امروز بازیکنان فوتبال آلمان نه تنها از نظر قدرت بدنی بلکه از نظر توانایی های فنی، مهارت و چابکی بسیار متفاوت از آن تیم مسن است.
برای بررسی بهترآنچه دراین سال ها روی داده است، نگاهی به آکادمی جوانان باشگاه اینتراخت فرانکفورت و روند تحولات در این باشگاه می اندازیم.
این باشگاه بعد از سقوط به دسته دوم، سال گذشته دوباره به بوندس لیگا صعود کرد و اکنون نیز به مسابقات فصل آینده لیگ اروپا راه یافته است.ازدلایل اصلی چنین موفقیتی تأکیدبرپرورش بازیکنان بومی است.
یکی از این بازیکنان مارک اشتندرا هافبک 17 ساله است که فصل گذشته توانست از آکادمی باشگاه وارد تیم اصلی فرانکفورت شود.
مارکومارین بازیکن ملی پوش آلمان که اکنون در چلسی بازی می کند نیز تربیت شده همین آکادمی است.
آرمین کراز که حدود 10 سال است ریاست آکادمی فوتبال فرانکفورت را بر عهده دارد، از مارین به عنوان نمونه کاملی از تغییر در فوتبال آلمان نام برده است.
آکادمی فوتبال فرانکفورت در سال 2010 با هزینه 15 میلیون یورو تکمیل شد و در حال حاضر علاوه بر امکانات بسیار پیشرفته ای که دارد، از مربیان سطح بالایی نیز برای آموزش فوتبالیست های جوان بهره می گیرد.
کراز دراین باره گفت:آموزش های ما تغییرات زیادی کرده است.دردهه 1980که من درفرانکفورت بازی می کردم، تمرین ها بیشتر شامل دویدن های زیاد و افزایش استقامت بود اما اکنون تأکید بر روی مهارت و تکنیک بازیکنان است و تقریبا همه تمرین ها حول توپ می گردد. استعدادیاب های ماهم به دنبال نوجوان های 9 و10ساله ای می گردند که بدون توجه به ویژگی های فیزیکی، استعداد ذاتی در فوتبال دارند. آنها از وقتی که وارد آکادمی می شوند معمولا تا 16 سالگی، تمرین های قدرتی را برایشان شروع نمی کنیم.
باشگاه های بوندس لیگا اکنون حدود 100 میلیون یورو درسال روی آکادمی های خود سرمایه گذاری می کنند. فدراسیون فوتبال آلمان نیز از نزدیک با دقت فعالیت های آنها را زیر نظر دارد.
بازرسان فدراسیون هر سه سال یکبار فعالیت های آکادمی ها را در یکی از باشگاه های بوندس لیگا مورد بررسی قرار می دهند. در این بازرسی باید به حدود 800 پرسش از جمله در مورد آموزش هایی که داده می شود تا چگونگی حمایت از اعضای آکادمی، جواب داده شود.
باشگاه ها قبل از اینکه از فدراسیون و لیگ فوتبال مجوز راه اندازی آکادمی را بگیرند، باید ثابت کنند که توانایی اداره آن را دارند.
آنها همچنین باید توانایی مالی و نقدینگی مورد نیاز برای پوشش برنامه های خود را داشته باشند.
هریبرت بروخهاگن که ریاست باشگاه اینتراخت فرانکفورت را در یک دهه گذشته بر عهده داشته و قبلا هم رییس اجرایی لیگ فوتبال آلمان بوده است، در این باره توضیح داد: هر باشگاهی قبل از شروع فصل باید جزییات درآمد مورد انتظار از قراردادها حمایت مالی تا پخش تلویزیونی مسابقات و فروش بلیت وهمچنین هزینه های پیش بینی شده خود را به تفکیک اعلام کند. البته مهلت کوتاهی برای اصلاحات داده می شود ولی اگرباشگاه ها نتوانند این تعهدات را انجام بدهند، مجوزشان تمدید نخواهد شد.
عامل مهم دیگر در این شیوه خودگردانی، قانون «50+1» است. طبق این قانون اکثریت مالکیت هر باشگاه باید در اختیار اعضا و هوادارانشان باشد.
به گفته بروخهاگن فروش باشگاه به یک سرمایه گذارخلاف ارزش های باشگاه،مدیریت و هواداران آن است.
وی افزود: ما کسب نتایج دردناک و حتی سقوط را به فروش باشگاه ترجیح می دهیم.
اما هواداران چه می شوند؟ آیا آنها تمایلی به کسب درآمد بیشترندارند،بخصوص حالاکه فرانکفورت قرار است هم در بوندس لیگا و هم دراروپا بازی کند؟
یوهانس رپ از اعضای کانون هواداران فرانکفورت که 10 سال است از بلیت داران یک فصل این باشگاه به شمار می رود، دراین باره گفت: به عنوان یکی از اعضا می توانم با پرداخت 104 یورو تمامی 17 بازی خانگی تیم را در طول فصل ببینم.
این مبلغ شامل مسابقات غیربوندس لیگاوحمل ونقل عمومی رایگان به سمت ورزشگاه هم می شود.
حتی مبلغ استاندارد 120 یورو برای فصل هم در مقایسه با بقیه اروپا بسیار متواضعانه است.
فرانکفورت به 10 هزار نفر از هوادارانش از این بلیت ها می دهد و به 20 هزار نفر دیگر بلیت هایی به قیمت کمتر از 300 یورو می دهد.
بوندس لیگا به دلیل اجرای همین سیاست ها، در مسابقات فصل 2012/13 با متوسط بیش از 42 هزار تماشاگر در هر بازی، آمار بیشترین تماشاگر را در دنیا به دست آورد. در این میان متوسط تماشاگران فرانکفورت 40 هزار نفر حتی هنگام حضور این تیم در دسته دوم بوده است.
به نظرمی رسد فرانکفورت بهترین نمونه از اتفاقی است که از سال 2000 در فوتبال آلمان روی داده است. در این مدت تأکید باشگاه روی جوانان و مهارت فنی بوده است گرچه هواداران نیز قلب باشگاه هستند و صرفه جویی مالی را هم در کنار برنامه های خود دارد.
ورزشی(5)**9126**1590

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن