تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821228868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه ۳۷۰ ميليون يورو صرف واردات مواد اوليه کارخانه‌هاي خوراک دام مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۲۰ب.ظ)
رئيس سازمان دامپزشکي: سالانه ۳۷۰ ميليون يورو صرف واردات مواد اوليه کارخانه‌هاي خوراک دام مي‌شود رئيس سازمان دام پزشکي گفت: سالانه ۳۷۰ ميليون يورو صرف واردات مواد اوليه کارخانه‌هاي خوراک دام کشور مي‌شود و هم اکنون ۱۶۸ کارخانه خوراک دام در ايران فعال هستند که بايد کيفيت توليدات اين کارخانه‌ها را ارتقا دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مهدي خلج در آيين توديع و معارفه مديرکل دامپزشکي آذربايجان غربي که در سالن اجتماعات دامپزشکي استان برگزار شد، افزود: بر اساس گزارش سازمان جهاني بهداشت دام، ارتقاي سطح فعاليتهاي دامپزشکي باعث افزايش ۲۵ درصدي توليد فرآورده‌هاي دامي مي‌شود. اين فعاليت‌ها برنامه‌هايي از قبيل پيشگيري و درمان، واکسيناسيون و مقابله با بيماري‌ها و... را شامل مي‌شود.
وي اظهار کرد: گستردگي حوزه و فعاليت اين بخش، اختصاص اعتبار هنگفتي را در راستاي تامين بهداشت دام و امنيت غذايي و کنترل بيماري هاي مشترک انسان و دام ايجاب مي‌کند.
وي با بيان اينکه سالانه ۳۷۰ ميليون يورو صرف واردات مواد اوليه کارخانه‌هاي خوراک دام کشور مي‌شود گفت: هم اکنون ۱۶۸ کارخانه خوراک دام در ايران فعال هستند که بايد کيفيت توليدات اين کارخانه‌ها را ارتقا دهيم.
خلج با اشاره به وظايف وسيع و گسترده سازمان دامپزشکي کشور نيز افزود: صدور گواهي‌هاي صادرات براي کالاهاي صادراتي و فراورده‌هاي دامي از مهم‌ترين مسؤوليت هاي اين سازمان است.
وي خواستار توجه به بخش خصوصي و فعاليت هاي آن و نيز به سرمايه گذاران در بخش دام کشور شد و اذعان داشت: در آذربايجان غربي ۹۰۰ نفر در بخش غير دولتي در اين زمينه فعاليت دارند که بايد اين تعداد در استان افزايش يابد.
وي اظهار کرد: ارائه آمار و عملکرد در اين حوزه بايد بر اساس واقعيت‌ها باشد.
رئيس سازمان دامپزشکي کشور گفت: فعاليت بازرسان بهداشتي شير نيز بايد مضاعف شده و بر کيفيت و سلامت شير در جهت تامين سلامت و امنيت غذايي مردم دقت بيشتري شود.
خلج افزود: ارائه خدمات دامپزشکي در مناطق دور افتاده و محروم روستايي و عشايري نيز نبايد فراموش شود.
وي ضمن اشاره به شيوع بيماري جديد لمپي اسکين در ۳۵۸ واحد دامداري در سطح کشور اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۱۶۲ هزار و ۲۷۷ راس دام به اين بيماري مبتلا شده‌اند که تعداد ۴۴۱ دام نيز در اين راستا معدوم گرديده است.
وي ادامه داد: بيش از يک ميليون و ۱۱۰ هزار راس دام از آغاز گزارش شيوع اين بيماري تاکنون در سطح کشور، برعليه بيماري لمپي اسکين واکسينه شدند.
در اين مراسم که با حضور معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان و جمعي از مسوولان استاني برگزار شد، از خدمات ۷ ساله شهرام ديلمقاني مديرکل سابق اين نهاد با اهداي لوح و هدايايي تجليل و کاميار داهيم به عنوان مديرکل جديد اين اداره معرفي شد.
گفتني است؛ مديرکل جديد دامپزشکي استان با حفظ سمت خود به عنوان مشاور رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان، در طول ۲۵ سال سابقه خدمت خود، در طي سال هاي ۸۲ تا ۸۶ نيز عهده دار مسؤوليت مديريت اداره کل دامپزشکي استان بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن