تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820243595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگيري از برداشت غيرمجاز قير طبيعي در استان لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۳ (۲۳:۵۹ب.ظ)
جلوگيري از برداشت غيرمجاز قير طبيعي در استان لرستان معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از تشکيل ۱۰۰ پرونده قضايي ويژه برداشت غيرمجاز قير طبيعي دراين استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد مهدوي با اعلام اين خبر، افزود: در استان لرستان به لحاظ شرايط زمين‎شناسي و توپوگرافي شديدي که وجود دارد داراي برون‎زد‌ها و رخ‎نمونه‎هايي از قير طبيعي (ژيلسونيت) بوده اما فعلاً ذخيره‎اي را که بتواند به عنوان اکتشاف به آن گواهي کشف و پروانه بهره‎برداري داده شود وجود ندارد؛ چراکه بيشتر از 7 تا 8 هزار تن نيست.
مهدوي ادامه داد: درحال حاضر مردم به صورت غيرمجاز برداشت‎هايي از اين برون‎زد‌ها دارند و در اين خصوص با متخلفان طبق ماده ۱۹ قانون معادن برخورد شده و پرونده آنها براي برخورد به مراجع قضايي ارجاع داده مي‌‎شود و در حال حاضر نيز ۱۰۰ پرونده قضايي تشکيل شده است.
معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان يادآور شد: در استان‎هاي داراي معادن قير طبيعي بيش از ۱۰ تا ۱۵ هزار تن براي هر معدن ظرفيت تعريف شده که از لحاظ افتصادي با صرفه بوده و قابل توجيه است.
وي خاطرنشان کرد: از قبل سه پرونده بهره‎برداري در استان صادر شده بود که ظرفيت آن‌ها بين شش تا ۹ هزار تن است و در مناطق امام‎زاده داوود، مرگدسر و کوهدشت واقع شده‎اند.
مهدوي افزود: معدن کوهدشت به علت مشکلاتي که بهره‎بردار داشت مدتي غيرفعال بود اما؛ به تازگي فعاليت خود را آغاز کرده است. بايد ذخيره قابل توجه ديگري نيز شناسايي شود تا بتوانيم آن را دوباره تمديد کنيم.
معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: در مورد معادن مرگدسر و امام‎زاده داوود پروانه بهره‎برداري هر دوي آن‌ها باطل شده و بايد از طريق مزايده واگذار شود اما؛ چون مالک آن‌ها شرکت اميرمنصور آرياست دادستان تهران تأکيد کرده فعلا در جهت واگذاري آن‌ها اقدامي صورت نگيرد.
وي تصريح کرد: براي کشف معادن قير طبيعي در سطح وسيع بايد منطقه از لحاظ ژئوفيزيکي مورد مطالعه قرارگيرد که بايد توسط دولت صورت گيرد و هزينه‎بر است؛ البته در استان‎هاي هم‎جوار اين کار صورت گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن