تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803693042




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نیروهای سیاسی عراق؛ راه حل پیروزی بر تروریسم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: تفاهم نیروهای سیاسی عراق؛ راه حل پیروزی بر تروریسم اردبیل - ایرنا - نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی راه حل پیروزی بر معضل گروه تروریستی- سلفی داعش را تفاهم نیروهای سیاسی عراقی عنوان کرد.


منصور حقیقت پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحرکات امروز گروه های تروریستی ناشی از عدم وفاق سیاسی و سازماندهی ضعیف دولت است و هرگونه تفاهم سیاسی حتی به صورت تاکتیکی و حداقلی وضعیت داعش را تضعیف می کند.
او با تاکید بر زمین گیر شدن تروریست ها در سه استان عراق اضافه کرد: به تدریج شرایط به نفع دولت تغییر خواهد کرد و امروز شاهدیم با حضور مرجعیت درصحنه و یک فتوا 2.5 میلیون نفر بسیج می شوند؛ این نشان می دهد که داعش ضربه پذیر است البته به شرطی که جریانات مختلف آن کشور باهم تفاهم داشته باشند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به پرسشی در مورد دلایل ظهور داعش اظهار کرد: غرب و به خصوص ایالات متحده پس از شکست در جنگ ویتنام دریافت که باید به جای جنگ مستقیم وظایف خود را به کشورهای تابعه منتقل کند.
وی افزود: همچنین مستکبران در جنگ افغانستان آموختند چگونه از نیروهای افراطی در جهت مطامع خود استفاده کنند و بر این اساس طالبان، القاعده، بوکو حرام، جیش العدل، جبهه النصره و امروز داعش با تحریک آنها متولد شده و در آینده نیز این روال ادامه پیدا خواهد کرد.
حقیقت پور ادامه داد: این جنگ افروزی ها با خواسته ارتجاعی ها همسازی پیدا کرده است؛ متاسفانه برخی کشورهای منطقه با برنامه ریزی سرزمین، پول و نیروی انسانی خود را وارد میدان کرده و مسلمان را در برابر مسلمان قرار داده اند.
وی با بیان اینکه داعش پرورش یافته محیطی انگلیسی است، تشریح کرد: پیوستن برخی نیروهای تندرو منطقه ای و جریاناتی از تکفیری های آسیای میانه(چچن) موجب بغرنج تر شدن ماجرا شده ولی با تمام اینها همان طور که در سوریه شکست خوردند این حرکت در عراق نیز بردی نخواهد داشت.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحرکات داعش به دلایلی از جمله سرکوب حکومت های مردم سالار دینی منطقه است چراکه امروز الگوی انقلاب اسلامی ایران در عراق و سوریه به عنوان یک مدل موفق پیاده می شود که این امر حیات مرتجعان منطقه ای را که از حکومت مردمی تمکین ندارند، تهدید می کند.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت های داعش با هیچ یک از اصول اسلامی سازگاری ندارد، اضافه کرد: به نمایش گذاشتن چهره ای خشن و زشت از اسلام در برابر جهانیان با انجام فعالیت های جنایتکارانه و درگیر کردن مسلمانان درون خودشان با استفاده از انسان های جاهل و متعصب از دیگر اهداف ایجاد این گروه است.
حقیقت پور با اشاره پیوستن نیروهایی از خاورمیانه و قفقاز به تروریست ها از بی تفاوتی برخی کشورهای منطقه انتقاد کرد و گفت: این نیروها امروز به مرزهای جمهوری آذربایجان نزدیک هستند که در آینده ای نه چندان دور این امر به ضرر آنها تمام خواهد شد.
او همچنین بیان کرد: ترکیه نیز از اتفاقات سوریه ادب نشده و ارتباطات کالبدی قوی برای تقویت داعش به عنوان اهرمی عیله دولت عراق برقرار کرده که امیدواریم از موضع خود کوتاه آمده و حقایق موجود در منطقه را درک کند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در ادامه با محکوم کردن حملات موشکی به نوار غزه گفت: همزمانی عملیات های داعش و رژیم غاصب صهیونیستی، افکار عمومی دنیا را به سمت عراق سوق داد.
وی افزود: صهیونیست ها و حامیان غربی آنها از مقاومت هراسان شده و تلاش دارند بار دیگر مردم مظلوم فلسطین را سرکوب کنند اما در اشتباه هستند و باید منتظر حملات بیشتر از ناحیه مقاومت باشند که از مکتب امام خمینی (ره) درس گرفتند.
حقیقت پور همچنین اظهار کرد: هر فلسطینی که اقدام به سازش کند، از طرف مردم انقلابی پس زده خواهد شد و خود این مردم ستم دیده امور را به دست می گیرند و امیدواریم حماس نیز فاصله خود را با جریان های انقلابی منطقه زیاد نکند.
او تاکید کرد: حماس متاسفانه در برخی مسایل منطقه ای از جمله سوریه و عراق درس خوبی پس نداده که امیدواریم اتفاقات اخیر درس عبرتی باشد و استفاده از آموزه ها و ظرفیت نیروهای انقلابی را در دستور کار خود قرار دهد.
نماینده اردبیل در مجلس در واکنش به نحوه و میزان حضور ایران در تحولات منطقه نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران سال ها پیش اثر جوهری خود را بر منطقه گذاشته و نمود آن حرکت های بیداری اسلامی و کسب حق تعیین سرنوشت مردم منطقه به دست خودشان است.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به معنای واقعی مردم مستضعف را به خودباوری رساند و منطقه را تکان داد و به موازات آن اقدامات بسیاری چون جنگ تحمیلی انجام گرفت تا اثر آن محدود شود.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین اظهار کرد: فعالیت تروریستی- سلفی داعش نیز در ادامه همان اهداف انجام می گیرد که امیدواریم طرفداران انقلابی این حرکت های وابسته را به حاشیه ببرند.
8123/530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن