تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820101013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش اقدامات دستگاه های متولی عفاف و حجاب به کمیسیون اصل 90 ارایه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

گزارش اقدامات دستگاه های متولی عفاف و حجاب به کمیسیون اصل 90 ارایه می شود تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به برگزاری جلسه ای برای بررسی شکایت افراد حقیقی از وضعیت عفاف و حجاب در کشور گفت: گزارش دستگاه های مرتبط با اجرای عفاف و حجاب در کشور درباره اقدامات این دستگاه ها باید تا سه شنبه به کمیسیون اصل 90 ارسال شود.


«مصطفی افضلی فرد» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه شکایات متعددی به کمیسیون اصل 90 از طریق افراد حقیقی و برخی نمایندگان درباره وضعیت عفاف و حجاب در کشور ارسال شده بود، افزود: شاکیان نسبت به مسوولین هر سه قوه معترض بودند که چرا دربرابر موج فزاینده بی حجابی و بدحجابی اقدامی نمی کنند.
وی با بیان اینکه البته وزیر کشور به مجلس آمد و توضیحاتی درباره عفاف و حجاب ارایه کرد که نمایندگان قانع نشدند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بدحجابی پیامدهای خانوادگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی که در جامعه دارد، متاسفانه 26 دستگاهی که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه مسوولیت دارند به وظایف خود عمل نمی کنند، جلسه با حضور نمایندگان آنها در کمیسیون اصل 90 برگزار شد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار داشت: این جلسه برای توضیح عملکرد این 26 دستگاه درباره مصوبه 9سال پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب بود.
وی تصریح کرد: نمایندگان تمامی دستگاه های حاضر در این جلسه توضیحات و گزارش های خود را ارایه کردند که کمیسیون اصل 90 نیز به آنها اعلام کرد که گزارش نهایی درباره عفاف و حجاب در حال تدوین است که بزودی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید تا مردم بدانند چه دستگاه هایی در این زمینه سهل انگاری و قصور کرده و چه دستگاه هایی اقدامات موثری انجام داده اند.
افضلی فرد خاطر نشان کرد: موارد دیگری مانند اینکه نماینده وزارت کشور گفت که هیاتی نظارتی برای بررسی عملکرد دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب در این وزارتخانه تشکیل شده تا نسبت به تشکیل کمیته صیانت از عفاف و حجاب در استان ها با مسوولیت بالاترین مقام اجرایی در آن دستگاه اقدام شود، اعلام شد.
وی خاطر نشان کرد: نماینده وزارت کشور اعلام کرد که بازرسی های متناوبی در زمینه عفاف و حجاب در ادارات و سازمان های دولتی انجام شده که قرار است گزارش آن طی یک هفته آینده به کمیسیون اصل 90 ارایه شود.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 خاطر نشان کرد: صداوسیما هم اعلام کرد که 52 برنامه در زمینه مد و لباس متناسب با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی تهیه کرده که بزودی از شبکه 3 سیما پخش می شود.
وی تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 به این نتیجه رسید که اگر این 26 دستگاه بصورت هماهنگ و نظام مند همکاری کنند، نتیجه ای مطلوب تر بدست خواهند آورد.
افضلی فرد خاطر نشان کرد: دربحث حاکمیت، دولت های دهم و یازدهم سهمی را برای اجرای قانون عفاف و حجاب قایل نبوده و نیستند و نمی خواهد این وظیفه خود را اجرایی کنند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اینکه بهترین ضمانت اجرایی برای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور روسای سه قوه در این شورا است، اظهار داشت: وقتی روسای سه قوه در این شورا حضور پیدا کردند، نباید درباره ضمانت های اجرایی مصوبات این شورا مشکلی وجود داشته باشد.
نمیانده مردم اردبیل افزود: البته در این جلسه یکی از دلایلی که مطرح شد ضرورت وجود عدالت اجتماعی بود که می توان آن را عمده و مهم ترین دلیل برای اجرای احکام الهی از جمله عفاف و حجاب در جامعه دانست.
افضلی فرد گفت: در این جلسه همچنین بر این موضوع تاکید شد که اگر راهکارهای ارایه شده تبدیل به قانون شود و قوانین هم ضمانت اجرایی داشته باشند، می توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند.
وی با تاکید بر اینکه نتیجه اجرا نکردن قانون ، تمامی زحماتی که برای تصویب و ابلاغ آن کشیده شده است را به هدر می دهد، اظهار داشت: قرار شد که دستگاه اجرایی تا روز سه شنبه بصورت مکتوب و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اقداماتی را که در زمینه عفاف و حجاب انجام داده اند ، بصورت مکتوب ارایه دهد.
وی افزود: مثلا صداوسیما 34 مصوبه دارد که باید آن را ابلاغ و اجرایی کند و هر دستگاهی که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، باید اعلام کند که چند مصوبه را اجرایی کرده است یا اقدام نکرده و مشکلات و موانعی که باعث قصور شده است را ارایه کند.
افضلی فرد خاطر نشان کرد: قرار شد با توجه به مستندات و اقدامات میدانی که نیروی انتظامی و به عنوان ظابط قوه قضاییه انجام می دهد، گزارشی تحلیلی توسط قوه قضاییه و نیروی انتظامی به مجلس ارایه شود.
سیام**9103**1449

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن