تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818945880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 40 درصدی مصدومیت بازیکنان در جام بیستم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام جهانی 2014 کاهش 40 درصدی مصدومیت بازیکنان در جام بیستم تهران - ایرنا - فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از کاهش 40 درصدی مصدومیت های خفیف و شدید بازیکنان در مسابقات جام جهانی 2014 نسبت به دوره های گذشته خبر داد.


به گزارش رویترز، کمیته پزشکی فیفا علت این امر را برخورد کمتر بازیکنان با یکدیگر نسبت به دوره های گذشته و همچنین اعمال مجازات های سنگین تر برای خطاهای منجر به آسیب دیدگی اعلام کرده است.
در جام جهانی 2014 تا کنون در مجموع 95 مورد مصدومیت گزارش شده است که شدیدترین آنها مربوط به شکستگی مهره کمر نیمار مهاجم تیم برزیل و شکستن پای هکتور مورنو مدافع تیم ملی مکزیک است.
بنابراین گزارش، مصدومیتی شدید است که موجب دوری بازیکن از میادین مسابقات حداقل به مدت چهار هفته شود.
جیری دوراک افسر ارشد پزشکی فیفا در این باره گفت: کمیته پزشکی معتقد است که علت کاهش برخوردها و خطاها، تشدید مجازات خطاهای منجر به آسیب دیدگی و همچنین پیشرفت مداوم داوران از جام جهانی 1990 به بعد در بحث آموزش و بازی جوانمردانه است.
وی افزود: بر اساس آمار، میزبان آسیب دیدگی بازیکنان در جام های جهانی 1998 و 2004 معادل با 2.7 درصد در هر بازی بود که اکنون این میزبان به 1.6 درصد کاهش یافته است.
ماسیمو بوساکا رییس کمیته داوران فیفا نیز در این خصوص اظهار داشت: کاهش مصدومیت ها به دلیل قضاوت منعطف تر داوران و همکاری بازیکنان است.
وی گفت: اکنون شاهد همکاری و احترام بیشتر بازیکنان به تصمیم داوران هستیم. آنها تصمیمات داوران را بیشتر می پذیرند و درک می کنند. داوران در بعضی از مسابقات شاید متوجه خطاها نشوند ولی هیچ عمدی در کار نیست. ما از داوران خواسته ایم در دقایق ابتدایی هر بازی جو حاکم بر آن مسابقه را درک کنند.
بوساکا با اشاره به دیدار پر کارت برزیل و کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی خاطر نشان کرد: نمی توان مثل پلیس ها مدام کارت زرد و قرمز داد بلکه باید با تعامل سعی کنیم تعداد خطاها را کاهش دهیم. وقتی در یک بازی 53 خطا انجام می شود، یعنی اینکه بازیکنان تصمیم گرفته اند فوتبال بازی نکنند.
وی در ادامه استفاده از اسپری های محو شونده برای تعیین فاصله بین دیوار دفاعی و توپ در ضربات ایستگاهی نزدیک محوطه جریمه را موفقیت آمیز خواند و گفت: ما هیچ کارت زردی برای رعایت نکردن فاصله 9.15 متری نداشتیم.
ورزشی**9126

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن