تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معناي انتظار عمل بر اساس آموزه هاي اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۳ (۶:۵۰ق.ظ)
مدير مرکز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم مطرح کرد: معناي انتظار عمل بر اساس آموزه هاي اسلامي است مدير مرکز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم گفت: انتظار تنها يک حالت نيست و انتظاري افضل اعمال است که خود را در زمينه اهداف حضرت ولي عصر(عج) قرار دهيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي کلباسي در همايش آموزشي مهدويت که در سالن همايش‌هاي شهرداري قم برگزار شد با اشاره به ماه رمضان و در پيش بودن شب‌هاي قدر اظهار کرد: قدر شبي است که مقدرات بندگان براي يک سال در آن تعيين مي‌شود.
وي افزود: نظام عالم هستي بر اساس سنن الهي داراي برنامه‌اي کلي و نيز برنامه‌اي سالانه است و آنچه در سوره قدر مي‌خوانيم بيان‌گر اين حقيقت است که تقدير و تنظيم همه امور در شب قدر صورت مي‌گيرد.
مدير مرکز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم با بيان اينکه نزول فرشتگان و روح را معني به وجود خليفه واقعي خداوند بر روي زمين يعني حضرت مهدي موعود(عج) مي‌کنند، گفت: ايشان امضاء کننده زميني برنامه سالانه‌اي است که در شب قدر تعيين شده است.
وي ادامه داد: امام عصر(عج) نقطه اتصال ميان زمين و آسمان محسوب مي‌شوند بنابراين شب قدر داراي ارتباطي محکم با مسئله مهدويت دارد.
کلباسي با اشاره به حوادثي که در هنگامه ظهور امام زمان(عج) پيش‌بيني شده‌اند خاطرنشان کرد: برخي از اين علائم و حوادث در ماه رمضان رخ خواهند داد؛ بعضي از نشانه‌ها قطعي هستند و پس از آن حتما ظهور به معناي واقعي اتفاق مي‌افتد.
مدير مرکز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم افزود: خروج سفياني، خروج يماني، فرو رفتن لشکر سفياني، قتل نفس زکيه و صيحه آسماني پنج نشانه قطعي ظهور هستند؛ صيحه آسماني در معرفي امام عصر(عج) در شب قدر اتفاق مي‌افتد و زماني که اين نداي آسماني براي همه اهل زمين قابل دريافت شد، ظهور رخ خواهد داد.
کلباسي با بيان اينکه در روايات آمده است ظهور امام عصر(عج) موجب شادماني اهل قبور هم مي‌شود،تصريح کرد: دعا براي اين منظور يعني شاد شدن اهل قبور در حقيقت دعا براي تعجيل در فرج نيز هست؛ علاوه بر اين شهر آرماني در نگاه اسلام و ائمه اطهار(ع) جايي است که فقر در آن نباشد بنابراين وقتي دعا مي‌کنيم خداوند نياز نيازمندان را برطرف کند و هر فقيري را مکنت بخشد، براي ظهور دعا کرده‌ايم.
مدير مرکز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم بيان کرد: برطرف کردن فقر بايد يکي از اهداف و آرمان‌هاي نظام اسلامي باشد و در اين زمينه شهرداري‌ها هم وظايفي دارند.
وي با تاکيد بر برنامه‌ريزي شهري به منظور رفع شکاف طبقاتي در جامعه خاطرنشان کرد: اسلامي بودن تنها به معناي عبادات فردي نيست بلکه بايد به دستورات ديني و آنچه در ادعيه مي‌خوانيم عمل کنيم هرچند کمال عدالت در زمان ظهور تحقق مي‌يابد.
مدير مرکز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم تصريح کرد: رحمت الهي بر غضب او سبقت دارد و رحمت اساس آفرينش محسوب مي‌شود؛ قرآن جلوه رحمانيت خداوند است و پيامبر اکرم(ص) نيز رحمة للعالمين هستند، در ادعيه اسلامي مي‌خوانيم امام، رحمت واسعه خداوند است.
وي گفت: رمضان هم ماه رحمت الهي است و ارتباطي وثيق با قرآن و امامت دارد و در شب قدر، درياهاي رحمت به يکديگر مي‌پيوندند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن