تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820456478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودکشی 10 درصد افزایش یافته است


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
خودکشی 10 درصد افزایش یافته است




وی درباره آمار خودکشی اظهار کرد: در سال گذشته میزان خودکشی 10 درصد افزایش یافته است در حالی که میزان خودکشی های موفق به 16 درصد افزایش داشته است بر این اساس دومین بیماری روانی که جامعه را تهدید می کند عدم سلامت روانی است که در این میان سوئ تغذیه و خودمراقبتی تأثیرگذار است.





خبرگزاری تسنیم: حسین عرفانی امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان با بیان اینکه بزرگترین شاخص جامعه توسعه یافته میزان مرگ و میر کودکان  اظهار کرد: در هر جامعه ای توسعه اتفاق افتد همواره ساختار جمعیتی مورد توجه است به طوری که هرم سنی جمعیتی در جامعه توسعه یافته استوانه ای شکل و در جامعه عقب مانده مثلثی است و افراد زیادی متولد می شوند اما میزان مرگ و میر بسیار بالاست و به سن پیری نمی رسند.

هشدار مقام معظم رهبری نسبت به افت شاخص میزان باروری در کشور

وی افزود: با توجه به توصیه و هشدار مقام معظم رهبری نسبت به افت شاخص میزان باروری در کشور، دولت تدبیر و امید در کنار ایجاد امنیت و مذاکرات هسته است بحث تامین سلامت مردم جامعه را جزء اولویت های اصلی خود قرار داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همواره میزان باروری و رشد جمعیت اشتباه تلقی می شود، تصریح کرد: میزان رشد جمعتی مربوط به تعدادی افرادی است که به دنیا می آیند به طوری که میزان رشد جمعیت در سال گذشته 1.1 بود که با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری امسال تاکنون به 1.5 رسیده است.

سالانه 1.5 میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می شود

وی افزود: با توجه به افزایش شاخص رشد جمعیتی، سالانه 1.5 میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می شود بر این اساس رشد جمعیتی در دهه 60 بسیار افراطی بود و با توجه به سیاست های کنترل جمعیت در سال های گذشته اما در سه دهه آینده رشد جمعیت به 120 میلیون نفر می رسد.

عرفانی با تاکید بر اینکه مشکل کشور ما کاهش میزان باروری است نه رشد جمعیت گفت: یک زوج باید 1.2 درصد میزان جایگزینی باید داشته باشند اما به 1.8 درصد رسیده است یعنی میزان باروری سه دهم درصد کاهش یافته است.

هر پنج زوج، یک زوج مشکل نازائی دارند

وی با بیان اینکه 21 درصد از زوج های جوان مبتلا به ناباروری هستند، افزود: امروزه از هر پنج زوج، یک زوج مشکل نازائی دارند بنابراین باید سیاست های کلان حفظ سلامت مورد توجه قرار گیرد که البته تنها 20 درصد تامین سلامت بر عهده وزارت بهداشت است و مابقی را باید دیگر وزارت خانه ها تامین کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: به منظور افزایش میزان باروری باید درمان نازایی، کاهش سن ازدواج، افزایش تمایل در زوجین برای فرزندآوری، عدم تمکایل به تک فرزندآوری مورد توجه قرار گیرد و باید موانع مسیر ازدواج برداشته شود.

میزان خودکشی 10 درصد افزایش یافته است

وی درباره آمار خودکشی اظهار کرد: در سال گذشته میزان خودکشی 10 درصد افزایش یافته است در حالی که میزان خودکشی های موفق به 16 درصد افزایش داشته است بر این اساس دومین بیماری روانی که جامعه را تهدید می کند عدم سلامت روانی است که در این میان سوئ تغذیه و خودمراقبتی تأثیرگذار است.

عرفانی با بیان اینکه بیش از 97 درصد مردم استاندارد مصرف سبزیجات و میوه ندارند، افزود: کمبود ویتامین B و پروتئین بین خانواده ها بیداد می کند بنابراین باید نسبت به اصلاح تغذیه فرهنگسازی شود.

6 درصد ازدواج ها به طلاق منجر می شود

وی با تاکید بر اینکه در بحث فرزندآوری باید طلاق بررسی شود، گفت: 6 درصد ازدواج ها به طلاق منجر می شود بنابراین بدون افراط و تفریط رشد جمعیتی خوبی دارم اما باید مشکل میزان باروری پیگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در استان همدان باید میزان باروری را به 2.1 درصد برسانیم تا جایگزینی نسل ها اتفاق بیافتد و باید زوجین را تشویق به کاهش فاصله گذاری بین فرزندآوری از 5 به 3 سال کنیم.







تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن