تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815516644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه عکس تجزیه در گالری آپادانا اصفهان برپا شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان قاسمی به مهر خبرداد:
نمایشگاه عکس "تجزیه" در گالری آپادانا اصفهان برپا شد
اصفهان– خبرگزاری مهر: یک عکاس اصفهانی گفت: نمایشگاه عکس "تجزیه" که تصاویری از ساختمان های خرابه یا حیوانات کشته شده است، این روزها در گالری آپادانا اصفهان در حال برگزاری است.



احمد قاسمی که نمایشگاه عکس "تجزیه" وی شامل تصاویری از ساختمان های خرابه یا حیوانات کشته شده این روزها در حال برگزاری در گالری آپادانا اصفهان است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از این که حیوان هایی از بین می روند و نابود می شوند، کمپین های حمایت از حیوانات تشکیل می شود و یا پیش از ساخته شدن یک ساختمان، آن بنا خراب و در مرحله بعدی ساخته می شود.

وی افزود: همیشه به مرحله ساخته شدن بعد از نابودی توجه می شود، ولی من سعی کردم به خود نابودی توجه کنم، چراکه همین نابودی برای من زیبا است.

وی اضافه کرد: وقتی عکس های 4 سال پیش تاکنون خودم را مرور می کردم، به این نتیجه رسیدم که نابودی در اکثر آن ها برایم مهم بوده است. در واقع عکاس مانند یک پژوهشگر مدام در حال مطالعه و تحقیق است و ناخودآگاه به برخی موضوعات بیشتر توجه می کند و من هم متوجه شدم که عکس های زیادی از حیوانات مرده یا کشته شده دارم.

این عکاس اظهار کرد: از یک سال پیش شروع به تمرکز بر روی موضوع نابودی در عکس هایم کردم. حتی ساختمان های در حال ساخت در عکس هایم هم قبلا یک شیء خراب شده بوده و بعد دوباره ساخته شده اند.

وی ادامه داد: من همیشه اصول کلاسیک هنرهای تجسمی و نقاط طلایی را رعایت نمی کنم و به آن ها اعتقاد ندارم، بلکه سعی می کنم کادر مورد علاقه ام را ببندم و خودم را با این قواعد محدود نکنم، چرا که دوست دارم عکاسی من از جنس خودم باشد، چون این سبک شخصی من است.

قاسمی عنوان داشت: به نظرم زیبایی شناسی، پیش رفتن براساس قواعد مرسوم نیست و آن قواعد را هم به این دلیل زیبا می دانیم که مدام در آثار مختلف تکرار شده و به آن ها عادت کرده ایم.

وی اذعان داشت: اگر قواعد جدیدی ایجاد شود، شاید در ابتدا در برابر آنها گارد بگیریم، اما اگر این قواعد جدید هم مدام تکرار شود، به آن ها عادت می کنیم و برایمان طبیعی و قابل پذیرش می شود. در واقع قواعد زیبایی شناسانه، تعدادی قرارداد هستند، نه اصولی ابدی و ازلی.


۱۳۹۳/۴/۱۸ - ۱۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن