تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805891793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام بیستم؛ جام زهر برای میزبان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام بیستم؛ جام زهر برای میزبان همدان - ایرنا - جام جهانی 2014 برزیل از منظر مردم این کشور که اغلب در طول این جام صحنه هایی از اعتراضات گسترده را دامن زدند، با حذف تیم ملی کشورشان، نوشیدن جام زهر بود.


در روزی که ژرمن ها با یک نتیجه غیرقابل باور آبروی فوتبال اروپا را خریدند، برزیل آوردگاه جام جهانی 2014 تلخ ترین روز را برای مردمانش رقم زد تا جام بیستم صحنه های غم و اندوه را در سرزمین فوتبال رقم بزند.
در دقایقی که آلمان ها در نبود ستاره های برزیل بویژه تیاگو و نیمار سرشار از انگیزه صعود به فینال مسابقات بودند، استرس و اضطراب و حالت روحی و روانی نامطلوب در میان بازیکنان برزیل کاملا نمایان است.
برزیلی ها در غیاب چند مهره کلیدی و تاثیرگذار خود از جمله نیمار و تیاگو سیلوا فوتبال احساسی را به نمایش گذاشتند، هر چند به لحاظ آماری در ثبت حملات خطرناک، موقعیت گلزنی، درصد مالکیت توپ، شوت به داخل چارچوب، کرنر و سانتر بهتر از آلمان ها عمل کردند اما همین هفت گل باعث شد تا آلمان ها رکوردهای جام را تصاحب کنند.
آلمان با این پیروزی پرگل آبروی فوتبال قاره سبز را به گونه ای خرید چرا که در جام بیستم تیم های مدعی نظیر اسپانیا، ایتالیا، انگلیس با قبول شکست مقابل تیم های قاره آمریکا از گردونه مسابقات حذف زودهنگام داشتند اما ژرمن ها توانستند با اقتدار رهسپار فینال مسابقات شوند.
حتی خوشبین ترین هوادار برزیل هم تصور این شکست تلخ را نداشت و شاید همین شوک دریافت هفت گل و باخت سنگین باعث شد تا انتقادها و اعتراض هایی که از قبل شروع جام جهانی در این کشور و با دلایل مختلف صورت گرفت دامنه گسترده تری پیدا کند.
مسوولان برزیلی بویژه رییس جمهوری این کشور بسیار امیدوار بودند که با قهرمانی تیم ملی کشورشان در جام بیستم به گونه ای شعله های اعتراضات مردمی فروکش کند و پایانی خوش را برای میزبانی پرهزینه آنها رقم بزند اما ژرمن ها با ارائه یک بازی آموزنده و کلاسیک اجازه هنرنمایی را از پسران سرزمین فوتبال گرفتند.
باخت تحقیرآمیز برزیل در خانه غرور و احساسات مردمان این کشور را جریحه دار کرد به طوریکه پس از پایان بازی 20 هزار هوادار برزیلی که در ریودوژانیرو برای دیدن بازی تیمشان برابر آلمان جمع شده بودند، پس از پایان مسابقه دست به اعتراضات گسترده زدند.
این شکست تحقیرآمیز، بدترین نتیجه کسب شده برزیل در 75 سال گذشته به شمار می رود و شدت خشم تماشاگران پس از پایان بازی حتی به انداختن پیراهن تیم ملی کشورشان منجر شد.
باخت شش بر صفر در مقابل اروگوئه در سال 1920 در کوپا آمه ریکا و شکست شش بر یک در مقابل آرژانتین در سال 1940 در بازی دوستانه بدترین نتایج برزیلی ها به شمار می رود اما آخرین باری که برزیل در خانه پنج بار در یک بازی متحمل دریافت گل شده بود به سال 1939 و در مقابل آرژانتین باز می گردد که پنج بر یک شکست خورد.
البته برزیلی ها پیش از این دیدار رکورد به ثمر رساندن پنج گل به میزبان جام جهانی را در تاریخچه این مسابقات به ثبت رسانده بودند که مربوط به سال 1958 بود که سوئد میزبان آن رقابت ها پنج بر دو از برزیل شکست خورد.
اما در بازی روز گذشته، برای اولین بار در 56 سال اخیر میزبان جام جهانی حداقل پنج گل در یک بازی دریافت کرد.
برزیلی ها در مقابل آلمان با دریافت هفت گل و به عنوان ضعیف ترین خط دفاعی، یک رکورد جالب را در جام بیستم به ثبت رساندند ضمن اینکه با ردو بدل شدن هشت گل پرگل ترین بازی جام رقم خورد.
از سوی دیگر، تیم ملی این کشور زمینه ساز ثبت رکوردهای مختلف ژرمن ها شدند و آلمان ها به لطف عملکرد احساسی شاگردان اسکولاری پرگل ترین بازی نیمه نهایی جام های جهانی را رقم زدند.
سخت ترین شکست تاریخ فوتبال برزیل به ثبت رسید، شانزدهمین گل کلوزه مهاجم آلمان و به دست آوردن عنوان بهترین گلزن تاریخ جام های جهانی و هشتمین حضور آلمان در فینال جام جهانی رکوردی دست نیافتنی را در جام بیستم نصیب ژرمن ها کرد.
به این ترتیب جام بیستم، برای برزیلی ها جام زهرآگین بود و باعث شد میلیون ها مردم این کشور سوار بر موج اعتراض های بی پایان خاطره ای تلخ را برای میزبانی کشورشان رقم بزنند.
گزارش از : میثم ناصرنژاد

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




18/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن