تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804675967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه گزينه‌هاي روي ميز!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همه گزينه‌هاي روي ميز!
كارلوس كرش اين روزها به برزيل رفته تا بازي‌هاي نيمه‌نهايي و فينال جام‌جهاني را از نزديك تماشا كند


 كارلوس كرش اين روزها به برزيل رفته تا بازي‌هاي نيمه‌نهايي و فينال جام‌جهاني را از نزديك تماشا كند. او قرار است تا 26 تير به پيشنهاد 8 بندي ايران براي تمديد قرارداد پاسخ دهد. با اين وجود فدراسيون فوتبال هم بيكار ننشسته و شنيده مي‌شود پس از آنكه احتمال جدايي كرش از ايران قوت گرفت،‌ايميل‌هاي زيادي از مدير برنامه‌هاي مربيان خارجي به فدراسيون ارسال شده و مربيان مطرحي براي قبول سرمربيگري ايران اعلام آمادگي كرده‌اند. در حالي فدراسيون فوتبال رسماً اعلام كرده است كه در صورت به توافق نرسيدن با كرش، يك مربي خارجي هدايت تيم ملي فوتبال را بر عهده مي‌گيرد كه پيش از آن علي كفاشيان در نظر داشت حسين فركي را بعد از جام جهاني جانشين كرش كند اما واكنش‌هاي منفي به اين انتخاب سبب شد تا او عقب‌نشيني كند.
    
ماه‌هاي پاياني سال گذشته وقتي اختلافات كرش و كفاشيان بالا گرفت، شنيده شد كه سرمربي پرتغالي بعد از پايان جام جهاني از ايران مي‌رود و قراردادش را با ايران تمديد نخواهد كرد. لغو اردوهاي تداركاتي، بي‌پولي، اختلاف با باشگاه‌ها باعث شده بود تا گفته شود كفاشيان هم تمايلي به ادامه همكاري با كرش ندارد و شمارش معكوس براي رفتن مربي پرتغالي آغاز شود. از همان روزها گمانه‌زني‌ها براي نام جانشين كرش بالا گرفت. خبر مي‌رسيد كه فدراسيون در صورت قطع همكاري با سرمربي پرتغالي تيم ملي فوتبال روي انتخاب مربي ايراني براي تيم ملي نظر دارد. همين بود كه نام امير قلعه‌نويي سر زبان‌ها افتاد و شايعه شد كه سرمربي استقلال يكي از گزينه‌هاي جدي فدراسيون براي هدايت تيم ملي بعد از جام جهاني است. او در دوره‌اي سرمربي تيم ملي بود و با توجه به موفقيت‌هايش در ليگ برتر به اعتقاد برخي بهترين گزينه داخلي براي هدايت تيم ملي بود. اين شايعه البته خيلي زود رنگ باخت و مشخص شد كه اين خبر تنها يك بازي رسانه‌اي بوده و فدراسيون فوتبال نظري روي قلعه نويي ندارد و اين مربي در ليست جانشينان احتمالي كرش قرار ندارد.
    
ماجراي پيدا كردن جانشين كرش در ادامه مسكوت شد تا اينكه در بهار سال جديد با بالا گرفتن اختلاف كفاشيان و كرش و همچنين مخالفت وزارت ورزش با رقم بالاي قرارداد اين مربي پرتغالي، احتمال جدايي اين مربي بعد از بازگشت تيم ملي از برزيل بيشتر مي‌شد. فدراسيون هم در گرماگرم آماده شدن تيم ملي براي جام جهاني باب مذاكره با مربيان مورد نظرش را براي نشستن روي نيمكت تيم ملي بعد از جام جهاني باز كرد. موفقيت حسين فركي در فولاد و قهرمان كردن اين تيم و همچنين سابقه دستياري برانكو در تيم ملي، كفاشيان را به اين نتيجه رساند كه فركي بهترين گزينه براي سرمربيگري تيم ملي بعد از جام جهاني است. به همين خاطر طبق نوشته برخي رسانه‌ها مذاكرات محرمانه كفاشيان و فركي، همزمان با روزهايي كه سرمربي تيم ملي و رئيس فدراسيون رابطه‌شان شكراب‌تر از هميشه شده بود آغاز شد.  اگر چه فركي هر گونه لابي براي سرمربيگري تيم ملي را رد كرده اما شنيده شد كفاشيان قبل از جام جهاني با او براي هدايت تيم ملي به توافق كامل رسيده و آنها در انتظار اين بودند تا بعد از سه شكست در جام جهاني و رفتن كرش، اين توافق را رسانه‌اي كنند. قرار بود با كرش به بهانه مشكلات مالي قطع همكاري شود و حسين فركي رسماً به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال معرفي شود و در جام ملت‌ها روي نيمكت ايران بنشيند. فركي هم به بهانه جراحي زانويش قيد فولاد را زد تا سدي بر سر راه حضورش در تيم ملي وجود نداشته باشد.  در حالي كه همه چيز براي كفاشيان و فركي خوب پيش مي‌رفت دو بازي درخشان ايران در جام جهاني همه معادلات را به هم زد. نمايش تيم ملي برابر نيجريه و آر‍ژانتين محبوبيت كرش را بالاتر برد تا اهالي فوتبال از مسئولان فدراسيون و وزارت ورزش بخواهند كه قرارداد اين مربي را تمديد كنند. با اين حال همچنان فدراسيون نقشه انتخاب مربي ايراني را در سر داشت، آن هم به بهانه درخواست 16ميلياردي كرش براي تمديد قرارداد، مبلغي كه فدراسيون عنوان مي‌كرد نمي‌تواند آن را تأمين كند. كفاشيان اوايل تير درباره مربي تيم ملي گفت: «اگر با كرش به توافق نرسيم به گزينه‌هاي داخلي فكر مي‌كنيم، چراكه سرمربي خارجي نياز به زمان دارد تا با جو تيم آشنا شود. » مربي مورد نظر فدراسيون هم فركي بود.
    
عملكرد قابل قبول و فراتر از انتظار تيم ملي در دو بازي اول در جام جهاني با كرش سبب شد تا وعده كفاشيان براي انتخاب يك مربي ايراني با انتقادهاي زيادي همراه شود و يك رسانه از آن به عنوان«تعويض بنز و موتور گازي» نام ببرد. واكنش‌هاي منفي نسبت به انتخاب مربي داخلي سبب شد تا كفاشيان پس از جلسه كميته فني از تصميم اوليه‌اش عقب‌نشيني كند. هفته گذشته بود كه احساني عضو كميته فني فدراسيون در اين رابطه به ايسنا گفت:« يكي از مواردي كه در كميته فني به بحث گذاشته شد و نتيجه‌گيري قطعي درباره‌اش انجام شد اين است كه مقطع كنوني زمان مناسبي براي انتخاب و به خدمت گرفتن سرمربي ايراني براي تيم ملي نيست. از دانش و توانايي مربيان ايراني دفاع مي‌كنم و براي آنها احترام زيادي قائلم اما اگر او شش ماه كار كند و تيم ايران در جام ملت‌هاي آسيا به موفقيت چشمگيري برسد، قطعاً همگان و حتي مربيان و كارشناسان مي‌گويند كه اين تيم حاصل كار و زحمات كرش است و از طرفي اگر سرمربي ايراني با تيم ملي موفق نباشد، انتقادهاي زيادي از او خواهد شد و همه چيز بر سرش خراب مي‌شود بنابراين ما با اين كار آن مربي ايراني منتخب را سوزانده‌ايم و حتي فراتر از آن ممكن است باب به كارگيري سرمربي ايران در تيم ملي بزرگسالان را ببنديم. پس در مجموع بهتر است در اين مقطع از به خدمت گرفتن سرمربي ايراني اجتناب شود.»
    
با منتفي شدن انتخاب مربي داخلي، فدراسيون در حالي كه همزمان منتظر پاسخ كرش است، در حال بررسي پيشنهادات مربيان خارجي نيز هست تا در صورت پاسخ منفي سرمربي پرتغالي، زمان را براي انتخاب سرمربي تيم ملي از دست ندهد و تكليف نيمكت تيم ملي هر چه زودتر براي جام ملت‌هاي آسيا كه دي ماه در استراليا برگزار مي‌شود مشخص شود. در همين رابطه فارس جمعه خبر داد كه كارلوس آلبرتو پريرا سرمربي مشهور برزيلي و سوسيچ سرمربي بوسني در جام جهاني براي جانشيني كارلوس كرش ابراز تمايل كرده‌اند. ظاهراً نماينده‌هاي اين دو مربي با مسئولان فدراسيون فوتبال ايران مذاكره كرده‌اند و پيشنهاد رسمي را به كفاشيان ارائه كرده‌اند. البته اين نام‌ها تنها گمانه‌زني است و به طور حتم در صورت پاسخ منفي كرش، نام‌هاي ديگري هم به اين اسامي اضافه خواهد شد و بايد ديد در صورت رفتن كرش، كدام مربي خارجي جانشين او مي‌شود.



نویسنده : سعيد احمديان 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن