تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802752138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک رسانه پاکستانی مدعی شد آمریکا و افغانستان بدنبال ناکامی عملیات ارتش علیه طالبان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یک رسانه پاکستانی مدعی شد
آمریکا و افغانستان بدنبال ناکامی عملیات ارتش علیه طالبان
یک رسانه پاکستانی با ارائه دلایلی گفت: دولت افغانستان و آمریکا ضمن خودداری از تبادل اطلاعات با نیروهای امنیتی پاکستان به دنبال شکست عملیات ارتش این کشور در وزیرستان هستند.

خبرگزاری فارس: آمریکا و افغانستان بدنبال ناکامی عملیات ارتش علیه طالبان



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، دولت افغانستان و آمریکا که حاضر نیستند با تبادل اطلاعات از فرار تروریست‌های وزیرستان جلوگیری کنند به دنبال شکست عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان می‌باشند. روزنامه امت در تحلیلی عنوان کرد: با اینکه پاکستان برای انجام عملیات در وزیرستان شمالی از افغانستان درخواست کمک کرده اما واشنگتن و کابل به فکر ناکام گذاشتن ارتش در عملیات ضرب عضب هستند. این در حالی است که به تازگی مقامات نظامی افغانستان در ملاقات با سران ارتش پاکستان متعهد شدند که کنترل مرزها را بیشتر و از فرار شبه‌نظامیان وزیرستان به نقاط مرزی جلوگیری می‌کنند. در این گزارش آمده است، «محمود‌خان اچکزئی» رهبر «حزب عوامی ملی» نقش مهمی در فشار سیاسی برای انجام عملیات وزیرستان شمالی داشت و به احزاب سیاسی مختلف اطمینان داد می‌تواند کرزی را برای همکاری با پاکستان و تحویل دادن «ملا فضل‌الله» راضی کند. محمود‌خان‌اچکزئی که مدعی بود روابط دوستانه شخصی و صمیمی با کرزی دارد و می‌تواند با وی کنار بیاید به عنوان نماینده پاکستان با معاون وزیر امور خارجه مخفیانه راهی کابل شد. جریان‌های سیاسی پاکستان با شک و تردید به سفر محمود‌خان‌اچکزئی می‌نگرند زیرا با وجود اینکه وی مخفیانه با مقامات دولتی و نظامی افغانستان ملاقات کرد اما تلاش‌هایش بی‌نتیجه بود و افغانستان حاضر نشد برای موفقیت عملیات ضرب عضب با پاکستان همکاری کند. در جای دیگری از این گزارش آمده است، بستن مرز و تبادل اطلاعات با ارتش نیز یکی از مطالبات پاکستان از آمریکا است که تاکنون به آن عمل نشده است. در همین حال، یکی از مقامات امنیتی پاکستان در مصاحبه با روزنامه امت اظهار داشت: موفقیت عملیات ارتش در وزیرستان شمالی در گرو همکاری افغانستان برای جلوگیری فرار شبه‌نظامیان می‌باشد، افغانستان و پاکستان باید با همکاری هم از تردد شبه‌نظامیان در مرز مشترک جلوگیری کنند اما توافقی در این زمینه صورت نگرفته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد در این موقعیت حساس، مقامات افغان به فکر ریشه‌کن کردن تروریسم نیستند بلکه بیشتر سعی می‌کنند بابت گذشته از پاکستان انتقام بگیرند. در حال حاضر، آمریکا و ناتو هیچ برنامه ویژه‌ای برای جلوگیری از فرار تروریست‌ها از وزیرستان در نظر نگرفته‌اند که همین امر سبب شده شبه نظامیان به راحتی بتوانند به افغانستان فرار کنند. «رحیم‌الله‌یوسف‌زئی» کارشناس معروف پاکستان و متخصص امور افغانستان در مصاحبه با روزنامه امت عنوان می‌کند: عملیات در مناطق خطر‌ناک وزیرستان شمالی هنوز آغاز نشده و برای این کار ابتدا باید مسیر «میران‌شاه» و «میر‌علی» به طور کامل پاکسازی شود. این کارشناس پاکستانی معتقد است که شبه‌نظامیان در صدد تجدید قوا هستند و در آینده نیروهای ارتش را زمین‌گیر خواهند کرد. وی افزود: تا کنون 20 سرباز ارتش در عملیات وزیرستان شمالی کشته شده‌اند که این امر نشان می‌دهد آنان از جانب شبه‌نظامیان مورد حمله قرار می‌گیرند و این حملات از نوع عملیات‌های چریکی است. رحیم‌الله‌یوسف‌زئی بیان کرد: حمله شبه‌نظامیان از افغانستان یکی از دغدغه‌های ارتش در عملیات ضرب‌ عضب می‌باشد زیرا اگر ارتش در مناطق «شوال»، «دته‌خیل»، «اسپین‌وام» و «غلام‌خان» توسط شبه‌نظامیان غافلگیر شود، تلفات جبران ناپذیری به نظامیان وارد خواهد شد. انتهای پیام/.

93/04/17 - 15:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن